ارسال به دیگران پرینت

امروز؛ پایان مهلت ثبت نام مرحله اول کنکور 1402 | مهلت ثبت‌نام در کنکور سراسری 1402 تمدید نخواهد شد

مهلت تمدید‌شده برای ثبت‌نام شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور امروز چهارشنبه ۱۸ آبان‌ به پایان می‌رسد.

امروز؛ پایان مهلت ثبت نام مرحله اول کنکور 1402 | مهلت ثبت‌نام در کنکور سراسری 1402 تمدید نخواهد شد

مهلت ثبت نام داوطلبان برای شرکت در نوبت اول کنکور (دی ماه۱۴۰۱)،از روز یکشنبه ۸ آبان آغاز شد و تا پایان وقت شنبه ۱۴ آبان ماه ادامه داشت. با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، این مهلت تا آخر وقت امروز چهارشنبه ۱۸ آبان تمدید شد و مهلت مذکور ساعت 24 امشب به پایان می‌رسد.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، مهلت ثبت‌نام در کنکور سراسری 1402 تمدید نخواهد شد.

آزمون‌ سراسری‌ سال ۱۴۰۲ (نوبت اول) برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

کنکور سراسری از سال جاری با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دو بار در سال برگزار می‌شود. نخستین نوبت از آزمون ورود به دانشگاه‌ها در روزهای پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه سال جاری و دومین مرحله در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال آتی برگزار می‌شود.

نتایج اولیه این آزمون در نیمه نخست اسفندماه به اطلاع داوطلبان می‌رسد که شامل نمره خام و نمره آزمون می‌شود. مرداد ماه سال آتی، سوابق تحصیلی داوطلبان توسط سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت آموزش و پرورش اخذ می‌شود و نتیجه نهایی به داوطلبان اعلام می‌شود.

بنابر تغییرات کنکور ۱۴۰۲، سابقه تحصیلی دانش‌آموزان در ورود به دانشگاه‌ها نقش دارد؛ به نحوی که سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۴۰ درصد و سهم کنکور سراسری ۶۰ درصد است. همچنین داوطلبان کنکور سراسری فقط به پرسش‌های دروس تخصصی پاسخ می‌دهند و دروس عمومی تنها در سوابق تحصیلی ارزیابی می‌شود.

 

 

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه