ارسال به دیگران پرینت

گالری موبایل | مخفی کردن گالری موبایل

روش استفاده از گالری مخفی در گوشی ها | محتوای نامناسب برای کودکان در این گالری ذخیره شود + عکس و آموزش

نحوه مخفی کردن عکس ‌ها در گالری ! این روزها به لطف پیشرفت‌هایی که در صنعت گوشی‌های موبایل به خصوص در بخش دوربین اتفاق افتاده، دیگر نیاز به حمل دوربین دیجیتال بزرگ در بسیاری از مواقع به ویژه برای کاربران معمولی حس نمی‌شود.

روش استفاده از گالری مخفی در گوشی ها | محتوای نامناسب برای کودکان در این گالری ذخیره شود + عکس و آموزش

مخفی کردن گالری موبایل

نحوه مخفی کردن عکس ‌ها در گالری موبایل ! این روزها به لطف پیشرفت‌هایی که در صنعت گوشی‌های موبایل به خصوص در بخش دوربین اتفاق افتاده، دیگر نیاز به حمل دوربین دیجیتال بزرگ در بسیاری از مواقع به ویژه برای کاربران معمولی حس نمی‌شود. شاید عکس گرفتن با گوشی‌ها یکی از کارهایی است که کاربران گوشی موبایل بیش از هر کار دیگری انجام می‌دهند. مثلاً افرادی مثل بلاگرها هزاران عکس در گوشی خود ذخیره می‌کنند، اما در مواقعی دوست داریم برخی از عکس‌ها را مخفی کنیم شما برای پنهان‌ سازی عکس در گالری از چه روشی استفاده می‌کنید؟

در گوشی های هوشمند، هر عکسی که ثبت می‌کنید مستقیماً در گالری قابل مشاهده است. چشمان کنجکاو به راحتی می‌توانند تصاویری که نمی‌خواهید را ببینند! شاید شما اطلاعات محرمانه، ایده‌های سورپرایز برای عشقتان یا … داشته باشید که می‌خواهید جلوی دید نباشد و در صفحه اصلی گالری نشان داده نشود.

به هر دلیلی باشد، پنهان کردن عکس‌ها در گالری مخفی کار آسانیست. تنها دو شرکت سامسونگ و ال جی ابزاری را برای مخفی سازی عکس ها در گوشی هایشان ارائه کرده‌اند. اما با این حال برای سایر گوشی ها نیز روش هایی وجود دارند که ما در تیم ۱۹ کالا به آن‌ها پرداخته‌ایم، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه مخفی کردن عکس‌ ها در گالری آشنا شوید!

گالری مخفی گوشی سامسونگ کجاست ؟ مخفی کردن عکس ‌ها در گالری گوشی‌های سامسونگ:

گالری مخفی گوشی سامسونگ کجاست ؟ اگر گوشی سامسونگی با اندروید نوقا ۷.۰ یا بالاتر دارید، می‌توانید از قابلیت Secure Folder  یا همان گالری مخفی سامسونگ استفاده کنید. این قابلیت به شما این مکان می‌دهد را می‌دهد که فایل‌ها، تصاویر و حتی برنامه‌های شخصی‌تان را در یک محیط مجزا نگه دارید و همچنین برای آن پسورد نیز تعریف کنید.

در یکی از گوشی‌های هوشمند سامسونگ به گالری بروید و روی تمام تصاویری که می‌خواهید پنهان و یا هاید شوند، لمس طولانی کنید. پس از اینکه تمام تصاویر مورد نظر خود را انتخاب کردید، در گوشه سمت راست بالای صفحه روی گزینه More ضربه بزنید. یک منوی پاپ آپ به شما نشان داده می‌شود، در آن منو گزینه Move to Private را انتخاب کنید.

سپس باید به سراغ Private Mode بروید و آن را فعال کنید. برای این کار به این قسمت بروید :

Settings > Privacy and Safety > Private Mode

اینجا لازم می‌شود که وارد حساب سامسونگ‌تان شوید. اگر برای نخستین دفعه است که از این ویژگی استفاده می‌کنید باید برای محافظت از تصاویر خود روش قفل‌گذاری ترجیحی خود را انتخاب کنید. پین کد، رمز عبور و یا احراز هویت توسط اثر انگشت گزینه‌های قابل انتخاب هستند. Secure Folder از صفحه خانه و صفحه برنامه‌ها قابل دسترسی خواهد بود. قابل ذکر است که در صورت روشن کردن حالت خصوصی می‌توانید تمام تصاویر پنهان را به صورت عادی ببینید.

 

پس از روشن بودن این حالت، عکس های مورد نظر شما در گالری نمایش داده نخواهند شد و بعد از اینکه این قابلیت را خاموش کردید، می‌توانید عکس های مخفی شده را در گالری ببینید. جالب است بدانید که می‌توانید تمامی فایل‌ها و پوشه‌های موجود روی تلفن هوشمند خود را بدین وسیله مخفی و از دسترس دیگران دور نگه دارید. برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ روی عبارت لینک شده کلیک کنید .

گالری مخفی در گوشی‌های ال جی ، چگونه عکس را در گوشی پنهان کنیم:

 

فرآیند پنهان کردن عکس‌ها در گالری مخفی روی گوشی‌های هوشمند ال جی کمی متفاوت است. به مسیر زیر بروید:

Settings > Fingerprints and Security > Content Lock 

سپس گوشی هوشمندتان از شما می خواهد برای محافاظت از اطلاعاتتان یکی از موارد پین کد، رمز عبور و یا احراز هویت توسط اثر انگشت را انتخاب کنید. حال روی گوشی ال جی خود به اپلیکیشن پیش فرض گالری بروید. تمام تصاویری که می خواهید مخفی کنید را انتخاب کرده و به :

Menu > More > Lock بروید.

در گوشی‌های ال جی می‌توانید کل یک پوشه را هم بصورت یک‌جا قفل کنید. پس از انتخاب گزینه Lock تصاویر یا پوشه‌های انتخاب شده از گالری ناپدید خواهند شد. برای مشاهده مجدد آن ها کافیست به مسیر Menu > Show Locked File بروید. برای دسترسی به پوشه ها و تصاویر اطلاعات امنیتی خود را وارد کنید و بعد تصاویر ظاهر خواهند شد. برای اطلاع از قیمت گوشی ال جی بر روی عبارت لینک داده شده کلیک کنید .

♦ توجه: «قفل محتوا» (برای جلوگیری از دسترسی کودکان به محتوای بزرگسال) در همه دستگاه‌ها موجود نیست.

گالری مخفی گوشی شیائومی کجاست ؟ مخفی کردن عکس‌ ها در گالری با استفاده از فایل منیجر:

 

تا به این جای مقاله با نحوه مخفی کردن عکس‌ ها در گالری در گوشی های سامسونگ و ال جی آشنا شدید! در سایر برندها مثل گوشی شیائومی، گوشی هوآوی و… باز هم می‌توانید به آسانی عکس های خود را پنهان کنید. برای انجام این کار می‌توانید از یک برنامه فایل منیجر و یا یک برنامه مخفی کننده استفاده کنید. در ادامه به ترفندهای فایل منیجر برای کمک به این مسئله می‌پردازیم :

برای داشتن البوم خصوصی در شیائومی ابتدا برنامه ES File Manager را دانلود و در گوشی خود نصب کنید. سپس یک پوشه بسازید و اول نام آن یک نقطه قرار دهید برای مثال نام آن را Private. یا «.فایل‌های‌شخصی» بگذارید.

مخفی کردن عکس

سپس برای مخفی کردن عکسها تمامی عکس های موجود در گوشیتان را به این پوشه منتقل کنید. عکس هایی که در این پوشه منتقل می‌کنید، دیگر در گالری نمایش داده نخواهند شد. بصورت کلی در سیستم عامل اندروید پوشه‌هایی که نام آنها با نقطه شروع می‌شود توسط مدیا اسکنر، اسکن نخواهند شد.

مخفی کردن عکس‌ ها در گالری با استفاده از Nomedia:

 

اگر تعداد تصویرهایی که می‌خواهید مخفی کنید خیلی زیاد هستند، انتقال دستی تمام آن‌ها نشدنی است. برای مخفی کردن عکس در این موارد می‌توانید از فایل Nomedia استفاده کنید.

برای ایجاد این فایل به یک برنامه مدیریت فایل شخص ثالث نیاز دارید. می‌توانید از همان فایل منیجر استفاده کنید. برای انجام این کار در پوشه ای که عکس هایتان وجود دارد یک فایل متنی (TXT) جدید به اسم Nomedia. بسازید. دقت داشته باشید که این فایل متنی حتما باید خالی باشد و نقطه در اولش وجود داشته باشد. بخش مهم اسم فایل است.

گالری مخفی

با انجام این کار عکس های موجود در آن پوشه دیگر در گالری نمایش داده نخواهند شد. برای نمایش مجدد عکس ها، فایل Nomedia. را حذف کنید. به جز فایل منیجرها می‌توانید از برنامه‌های شخص ثالث هم برای مخفی کردن عکس ‌ها در گالری استفاده کنید. در ادامه چند مورد از بهترین نرم افزار های موجود و یا نرم افزار مخفی عکس معرفی شده است:

۱. Vautly؛ بهترین برنامه برای مخفی کردن عکس ‌ها در گالری

 

برنامه Vaulty بهترین برنامه مخفی سازی در زمینه مخفی کردن فایل ها و بخصوص مخفی کردن عکس‌ ها در گالری است. این اپلیکیشن امتیاز ۵ ستاره را در گوگل پلی دارد.

والتی در خود یک گالری دارد. هر عکسی که توسط این برنامه مخفی می‌کنید تنها توسط گالری خودش قابل مشاهده است. همچنین در این برنامه مخفی سازی عکس می‌توانید چندین گالری بسازید.

مخفی کردن عکس

۲.  برنامه گالری مخفی Keepsafe Vault

برنامه گالری مخفی Keepsafe Valut بزرگ‌ترین رقیب Vaulty است. قابلیت های این برنامه گالری مخفی نیز کاملا مشابه برنامه Vaulty است و توسط یک رمز از تمامی عکس های شما محافظت و رمزنگاری می‌شود. قابلیت بکاپ گیری نیز در این برنامه در دسترس است.

همچنین یکی از قابلیت های عالی این برنامه این است که آیکن این برنامه مخفی کردن عکس از بین برنامه های گوشی شما حذف خواهد شد. یعنی اگر فردی گوشی شما را بردارد نمی‌تواند بفهمد که شما چیزی را مخفی می‌کنید.

یک قابلیت جذابی که این اپلیکیشن ارائه می‌دهد “خود-تخریب” است، که به شما امکان می‌دهد تصاویر را در حالی که بعد از ۲۰ ثانیه حذف می‌شوند با دیگر کاربران برنامه به اشتراک بگذارید.

گالری مخفی گوشی سامسونگ کجاست

۳. گالری مخفی Hide Something برای مخفی کردن عکس در گالری

Hide Something آخرین اپلیکیشن پیشهادی ما در زمینه مخفی کردن عکس‌ های گالری گوشی است. در این برنامه گالری مخفی می‌توانید با استفاده از رمز عبور و یا پین کد از تصاویر خود محافظت نموده و همچنین از آن‌ها روی سرویس گوگل درایو خود بکاپ بگیرید.

برنامه گالری مخفی

علاوه بر این اپلیکیشن قدرتمند Hide Something شامل چند ویژگی منحصر به فرد نیز است. می توانید از طریق منوی به اشتراک گذاری فایل ها یا تصاویر خود را در این برنامه ذخیره کنید و یا حتی می توانید از طریق تنظیمات کاری کنید که این برنامه در فهرست اپلیکیشن‌های استفاده شده اخیر نشان داده نشود.

شما برای پنهان کردن عکس گالری خود کدام یک را ترجیح می‌دهید، امیدوارم از مقاله نحوه مخفی کردن عکس ‌ها در گالری لذت برده باشید، منتظر نظرات و سوالات شما عزیزان هستیم.

سوالات متداول

چگونه می توان در اندروید عکس را مخفی کرد؟ به چند روش می توان برای مخفی کردن عکس ها در گالری استفاده کرد؟

✔️ برخی از گوشی‌های اندرویدی امکاناتی ارائه شده که با استفاده از آن می‌توانید برخی از عکس‌هایی را که نمی‌خواهید در معرض دید برخی از افراد قرار گیرند را مخفی کنید در این مطلب به این موارد اشاره شده است. یکی از این روش ها مخفی کردن عکس‌ ها در گالری با استفاده از فایل منیجر است که در این مقاله آموزش کامل آن به همراه سایر روش ها ارائه شده است.

چند برنامه کاربردی برای مخفی کردن عکس در گالری گوشی اندرویدی را نام ببرید؟

✔️ Vautly را می توان بهترین برنامه برای مخفی کردن عکس ‌ها در گالری در نظر گرفت. در این مطلب آموزش استفاده از اپلیکیشن های Keepsafe Vault و Hide Something ارائه شده که شما می توانید برای پنهان کردن عکس و یا سایر فایل از آنها استفاده کنید.

برای مخفی کردن عکس ‌ها در گالری گوشی‌های سامسونگ از چه روشی می توان استفاده کرد؟

✔️ اگر گوشی سامسونگی با اندروید نوقا ۷.۰ یا بالاتر دارید، می‌توانید از قابلیت Secure Folder سامسونگ استفاده کنید. این قابلیت به شما این مکان می‌دهد را می‌دهد که فایل‌ها، تصاویر و حتی برنامه‌های شخصی‌تان را در یک محیط مجزا نگه دارید و همچنین برای آن پسورد نیز تعریف کنید. می توانید برای انجام این کار مراحل گفته شده در مقاله را دنبال کنید.

 

منبع : 19 کالا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه