ارسال به دیگران پرینت

جنگ | جنگ بزرگ | جنگی بزرگ در راه

این ها دستگرمی است، جنگی بزرگ در راه است!

این ها دستگرمی است، جنگی بزرگ در راه است!

این ها دستگرمی است، جنگی بزرگ در راه است!

این ها دستگرمی است، جنگی بزرگ در راه است! 

چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا اعلام کرد که جنگ اوکراین دستگرمی است و جنگی بزرگ در راه است.

دیلی میل گزارش داد، چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی راهبردی آمریکا که وظیفه نظارت بر برنامه تسلیحات اتمی روسیه را نیز بر عهده دارد گفت، جنگ اوکراین دستگرمی است و جنگی بزرگ در راه است.

 ریچارد در یک سخنرانی مدعی شد چین «مشکل قریب‌الوقوع است» و «همچنان که سطح بازدارندگی علیه چین را ارزیابی می‌کنم، کشتی [آمریکا] در حال غرق شدن است».

این مقام ارشد نظامی آمریکا افزود: «این کشتی به آهستگی در حال غرق شدن است اما در هر صورت، در حال غرق شدن است زیرا آن‌ها (چینی‌ها) به طور اساسی از ما سریع‌تر پیش می‌روند».

ریچارد افزود، ارتش آمریکا دست‌وپا بسته، در انجام واکنش کُند و در معرض خطر کمبود مالی شدید است و دشمنان از آن سبقت گرفته‌اند. او همچنین گفت، ارتش آمریکا باید دینامیک و قدرت دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ را بازیابی کند.

این مقام آمریکایی گفت: «بحران اوکراین که اکنون در آن گرفتار هستیم، فقط یک دستگرمی است. [جنگ] بزرگ در راه است و زمان زیادی طول نخواهد کشید در حوزه‌هایی محک زده شویم که از مدت‌ها قبل سابقه نداشته است».

او در ادامه متذکر شد، تاریخ مصرف طرز فکر نظامی آمریکا گذشته است و تهدیدات اتمی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نشان داده که باید ارزیابی مجدد سریعی در رویکردهای خود داشته باشیم.

ریچارد گفت: «باید تغییراتی سریع و بنیادین در رویکردمان در دفاع از این ملت (آمریکا) انجام دهیم. وضعیت کنونی، به روشنی نشان می‌دهد که تهدیدی اتمی چه شکلی دارد و چگونه باید در برابر آن ایستاد یا کوتاه آمد».

وی همچنین مدعی شد، رقبای آمریکا نظیر چین، در حال برداشتن گام‌های چشمگیری در ابتکارات نظامی است و تهدیدی برای آمریکا محسوب می‌شود.

کشورهای غربی طی هفته‌های اخیر تلاش کرده‌اند روسیه را به احتمال استفاده از تسلیحات اتمی متهم کنند. با این حال «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تأکید کرده مسکو اولین طرفی نخواهد بود که از چنین تسلیحاتی استفاده می‌کند و فقط به‌منظور دفاع از خود دست به چنین سلاح‌هایی خواهد برد.

پوتین همچنین متذکر شد، ادعاهای کشورهای غربی درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی با هدف اثرگذاری بر کشورهایی انجام می‌گیرد که روابطی دوستانه با روسیه دارند.

علاوه بر این، بعد از تاکید دیپلمات روس در سازمان ملل بر اینکه کشورش اوکراین را با سلاح اتمی تهدید نخواهد کرد، سفیر مسکو در لندن نیز بر عدم استفاده این کشور از تسلیحات اتمی صحه گذاشت.

«آندری کلین» سفیر روسیه در انگلیس روز پنجشنبه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه «اسکای‌نیوز» گفت که دولت مسکو قاطعانه به اصل عدم استفاده از سلاح اتمی پایبند است.

کلین در این‌باره توضیح داد: «در جنگ اتمی نمی‌توان پیروز شد و هرگز نباید آن را به راه انداخت. ما قاطعانه به این اصل پایبند هستیم».

حتی «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز روز شنبه اذعان کرد که  خطر اینکه روسیه در اوکراین از سلاح اتمی استفاده کند اندک است. او با این حال گفت ناتو این مسئله را بسیار جدی می‌گیرد زیرا عواقب حمله اتمی بسیار ویرانگر خواهد بود.

دبیرکل ناتو مدعی شد، رفتارهای «خطرناک و غیرمسئولانه» روسیه محکوم است و ناتو تصریح می‌کند که جنگ اتمی پیروزی نخواهد داشت.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که بر اساس بیانیه مشترکی که در ماه ژانویه با آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین امضا کرد، تعهد خود را به جلوگیری از جنگ اتمی و اجتناب از مسابقه تسلیحاتی «به طور کامل» مجددا تایید می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه روسیه آمده است: «در شرایط سخت و آشفته کنونی که پیامد اقدام‌های غیرمسئولانه و با هدف تضعیف امنیت ملی ماست، قاطعانه متعهد هستیم که جلوگیری از هرگونه درگیری نظامی بین قدرت‌های اتمی بالاترین اولویت است».

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      قبل از اینکه دولت ها برای طمع قدرت وزیاده خواهی وارد جنگ شوند حوادث واتفاقات جهان اجازه خود نمایی به هیچ دولت چه اسلامی چه غیر اسلامی را نخواهد داد فقط صبر کنید وببینید چطور با این اتفاق همه برادر هم خواهند شد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه