ارسال به دیگران پرینت

اوکراین | جنگ اوکراین

استفاده از پهپاد های جمهوری اسلامی در جنگ روسیه و اوکراین!

رئیس جمهور سابق و معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت که پهپادها اثرگذاری خود را در جنگ کنونی اوکراین نشان داده و روسیه باید تولید انواع پهپادها را شتاب ببخشد.

استفاده از پهپاد های جمهوری اسلامی در جنگ روسیه و اوکراین!

جنگ اوکراین

 «دیمیتری مدودف» رئیس جمهور سابق و معاون شورای امنیت ملی روسیه روز جمعه گفت پس از آنکه پهپهادها اثرگذاری خود در جنگ اوکراین را نشان دادند، روسیه باید تولید انواع پهپادها را شتاب ببخشد.

وی در پیامی در کانال توییتری خود نوشت: «پهپادها تاثیرگذاری خود در درگیری‌های مدرن را نشان داده‌اند. استفاده از آنها در منطقه عملیات ویژه نظامی، یک نیاز فوری است».

مدودف اضافه کرد: «روسیه هنوز تولید گسترده انواع پهپادهارا ایجاد نکرده است».

استفاده روسیه از پهپادها به خصوص پس از حمله گسترده چند روز پیش به اهدافی در سرتاسر اوکراین، کی‌یف را به تکاپو انداخته تا از کشورهای غربی بخواهد که ارتش اوکراین را به سامانه‌های دفاع هوایی مجهز کند.

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه در شورای اروپا گفت که توانای ما برای بستن حریم هوایی‌مان کافی نیست و اوکراین تنها ۱۰ درصد از آن چیزی را که نیاز دارد در اختیار دارد».

روسیه از بامداد دوشنبه (۱۰ اکتبر/ ۱۸ مهرماه) چندین حمله موشکی و پهپادی به مرکز شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کرچ» انجام شد. این انفجار به تخریب بخشی از پل کرچ منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه تأیید کرد که او فرمان این حملات موشکی را به تلافی تخریب پل کرچ صادر کرده است. او هشدار داد هر گونه حمله برای تهدید روسیه با «پاسخ سخت» مواجه خواهد شد.

پوتین، انفجار در پل کرچ را «حمله تروریستی» توصیف کرده است. کی‌یف مسئولیت انفجار در آن پل را به عهده نگرفته، اگرچه چند وزیر دولت اوکراین بعد از وقوع آن، روسیه را مورد تمسخر قرار دادند.

در این میان، برخی منابع خبری مدعی شده‌اند پهپادهای مورد استفاده روسیه در این حملات ساخت ایران بوده است. جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را رد کرده است.

 

منبع : مشرق نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی ارسالی در

      درود بر ایران قدرتمند💪💪💪

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه