ارسال به دیگران پرینت

بارش برف و باران | هشدار هواشناسی

هوای تهران بشدت سرد می شود | بارش برف و باران در ارتفاعات استان | کاهش دما تا 6 درجه | صدور هشدار زردرنگ هواشناسی

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان، قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد همچنین کاهش دما تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هوای تهران بشدت سرد می شود  | بارش برف و باران در ارتفاعات استان | کاهش دما تا 6 درجه |  صدور هشدار زردرنگ هواشناسی

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان، قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد همچنین کاهش دما تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

با بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی وضعیت جوی استان با توجه به عبور سامانه بارشی از شمال کشور، آسمان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید و برای ارتفاعات در ساعات بعدازظهر افزایش ابرگاهی رگبار همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ، در ارتفاعات بالادست بارش برف در بعضی ساعات همراه با مه برای روزهای یکشنبه تا سه شنبه(۱۵ تا ۱۷ آبان) پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا(۱۵ و ۱۶ آبان) در سطح استان به‌ویژه در نیمه‌غربی و جنوبی وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک و نفوذ گردوغبار از استان‌های مجاور و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب مورد انتظار است.

از امروز تا پنجشنبه( ۱۵ تا ۱۹ آبان) شاهد کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد به‌ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات استان خواهیم بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۱۶ آبان) قسمتی ابری و غبار صبحگاهی ، به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد  با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۷آبان) نیمه‌ابری تا ابری گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شدید و فعالیت سامانه بارشی از ظهر یکشنبه تا بعد از ظهر سه‌شنبه(۱۵ تا ۱۷ آبان) خبرداد.

این مخاطره جوی روز یکشنبه و دوشنبه (۱۵ و ۱۶ آبان) به‌صورت وزش باد شدید، خیزش گردوخاک در مناطق مستعد، نفوذ گردوغبار از استان‌های مجاور به‌ویژه در غرب و جنوب استان ارتفاعات بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات بالا دست بارش برف و پدیده مه و روز سه شنبه( ۱۷ آبان) به صورت بارش پراکنده باران و برف گاهی همراه با مه در ارتفاعات شمال شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک در مناطق مستعد و نفوذ گردوغبار از استان‌های مجاور و کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات بارش پراکنده برف و باران گاهی همراه با رعدوبرق در مناطق مستعد تگرگ، وقوع پدیده مه و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها، احتمال شکستن درختان، سقوط اجسام از ارتفاع و احتمال بالا آمدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران، برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این مخاطره جوی استحکام سازه‌های موقت، مراقبت از محصولات کشاورزی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از توقف در کنار رودخانه‌ها، عدم پارک خودرو در کنار درختان، احتیاط در انجام عملیات کشاورزی در باغات و مزارع هنگام وزش باد، کنترل و استحکام تاسیسات کشاورزی اعم از گلخانه‌ها و سایر سازه‌های موقت و افزایش هوادهی استخرهای پرورش آبزیان جهت تامین اکسیژن کافی را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه