ارسال به دیگران پرینت

رابطه جنسی | خجالت در رابطه جنسی

راهکار های مفید برای کنار گذاشتن خجالت در رابطه جنسی

چگونه شرم و خجالت را در رابطه جنسی کنار بگذاریم

راهکار های مفید برای کنار گذاشتن خجالت در رابطه جنسی

شرم جنسی ، کشمکشی است که درون ذهن انسان صورت میگیرد. بدان معنا که ما خودمان را در ذهن خود تحمیل می کنیم. شرم جنسی ما را از بیان خواسته های باز ،صریح و خودجوش باز می دارد زیرا درون یک پوسته از ارزیابی خود پنهان می شویم و خود را سرزنش می کنیم . این امر ما را از بیان خواسته های جنسیمان باز می دارد و با تبدیل آنها به چیزی که ما آن را بد می دانیم ، خواسته هایمان را سرکوب می کند.

احساس شرم جنسی ، صمیمیت زوجین از عشق ورزیدن را به میزان قابل توجهی کم میکند و رابطه جنسی را بدون لذت ، تکراری و مکانیکی می کند. این می تواند باعث شود که مرد نعوظ خود را از دست بدهد و یک زن پرشور ، خواسته های جنسی خود را نادیده بگیرد. اگر احساس شرم کنیم نمی توانیم احساس نیاز به رابطه جنسی را مطرح کنیم. شرم جنسی که با خود به همراه داریم مستقیماً متناسب با لذتی است که دیگر نمیتوانیم داشته باشیم.

هیچ یک از ما با احساس شرم جنسی به دنیا نیامده ایم. به عنوان یک کودک ، همه ما به عنوان ماجراجو، شروع به لمس کردن دستگاه تناسلی مان بدون احساس شرم کرده ایم. برای ما ، این سفر کشف ، شگفتی و احساس لذت داشته است.

دلایل خجالت زنان در  رابطه جنسی

تا اینکه یک روز ، یک فرد بزرگسال با گفتن جملات بی اساس در ما شرم جنسی را بوجود آورد. مانند:.

خودارضایی باعث کور شدن شما میشود

- دختران خوب رابطه جنسی را دوست ندارند

- پسران کوچک نباید آلت تناسلی خود را لمس کنند

مردان در زندگی فقط به رابطه جنسی فکر میکنند

- زنان نباید در رابطه چیزی تقاضا کنند

- همیشه مردان در رابطه جنسی باید پیش قدم شوند

- اگر شما خیلی کوتاه قد، چاق و یا لاغر هستید ، جذابیت جنسی نخواهید داشت.

و...

از این اظهارنظرها و مجازاتهای ساده و متعصبانه ، باعث شده است که ما به تدریج (یا ناگهان) احساس شرم جنسی را از بزرگسالانی که قرار بود سرپرست یا مربی دوست داشتنی ما باشد ، بیاموزیم. در حالی که ما نمی توانیم والدین یا بزرگسالان خود را مقصر بدانیم زیرا نگرش آنها به رابطه جنسی از والدین آنها ناشی می شود که خود آنان نیز این عقاید را از نیاکانشان به ارث برده اند.

عادت کردن به عادت های طولانی مدت دشوار نیست ، اما برای غلبه بر شرم جنسی شما راهکارهای زیر را پیشنهاد میکنیم:

1. ابتدا رابطه جنسی را با خود بهبود ببخشید

صرف نظر از اینکه در حال حاضر شریک جنسی دارید یا خیر ، خوب است که روابط جنسی خود را با بدن خود بازپس گیرید.

به طور منظم مدتی را برای تمرین خودارضایی آگاهانه کنار بگذارید. پورنو را کنار بگذارید ، درگیر فانتزی نباشید و... به سادگی تمرین کنید که کاملاً در بدن خود باشید و هر نوع رابطه جنسی را که میخواهید داشته باشید.

همانطور که خودارضایی آگاهانه را تمرین می کنید ، به تدریج در ذهنتان احساس امنیت بیشتری خواهید کرد.

این ممکن است یک شبه اتفاق نیفتد (به خصوص اگر ریشه های تروما یا شرم جنسی شما عمیق باشد) ، اما با صبر ، عشق و پایداری اتفاق می افتد.

2.درباره افکاری که دارید و درباره آنچه که به شما آموزش داده شده است بیاندیشید

آیا افکار زجر آور شما کمکی به شما کرده است؟ آیا تمام این افکار منبع و ریشه علمی دارند؟ میتوانید با چند جستجو ساده در اینترنت از جواب به سوالات خود آگاهی پیدا کنید و با خیال راحت خود را همان گونه که هستید، دوست داشته باشید.

3.لذت از خود و اعتماد به نفس جنسی

اعتماد به نفس باعث افزایش میل و راحتی بیشتر در رابطه جنسی می شود. وقتی می دانیم چه چیزهایی نیاز داریم و چه چیزهایی می خواهیم ، ارتباط عاطفی و جسمی خود را با خود افزایش می دهیم. دانستن اینکه چه چیزی را قادر به تجربه هستیم و چگونه بدن ما لذت می برد ، به ما این امکان را می دهد تا با انتخاب خود احساس راحتی زیادی داشته باشیم و مرزهای محکم تری را با شریک جنسی خود ایجاد کنیم .

شما هرگز نمی توانید آنچه را که واقعا خودتان قبول نکرده اید به دیگری انتقال بدهید و آن را از او بخواهید. وقتی می دانید که چگونه میشود به خودتان لذت ببخشید، به اعتبار سنجی یا اجازه کس دیگری احتیاج ندارید.

رابطه جنسی اغلب نیروهای عاطفی ، جسمی و معنوی را به وجود می آورد و مشکلی نیست که فقط با آن احساسات همراه باشید. رابطه جنسی یک جستجوی عمیق برای کشف ، نه تنها بدن ، بلکه هر چیزی است که در آن پنهان است. طبیعت یک منبع را به ما داده است که از طریق آن می توانیم به اعماق فرو برویم که آن رابطه جنسی زیبا و سالم است . در برابر آن مقاومت نکنید و این نیروی قدرتمند را سرکوب نکنید.

 

منبع : منیبان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه