ارسال به دیگران پرینت

تلگرام | مالک تلگرام

پاول دوورف اپل را به تمسخر گرفت ! | مبارزه با شیاطین اپل!

مدیرعامل تلگرام در بیانیه‌ای با تهدید اپل به‌دلیل سیاست‌های اپ استور، از تلاش برای «مبارزه با شیاطین» خبر داده است.

پاول دوورف اپل را به تمسخر گرفت ! | مبارزه با شیاطین اپل!

پاول دورُف، مدیرعامل تلگرام، در بیانیه‌ای می‌گوید جدیدترین به‌روزرسانی این پیام‌رسان که شامل شگفتانه‌هایی برای هالووین بود، به‌دلیل طولانی‌شدن روند بررسی تیم اپ استور، هنوز منتشر نشده است. دورُف، یکی از منتقدان جدی سیاست‌های اپل‌، به‌طورضمنی تهدید کرده است که درصورت پابرجابودن این شرایط اقدام قانونی انجام می‌دهد.

به‌گزارش زومیت، مدیرعامل تلگرام با طعنه به اپل می‌گوید: «ظاهراً یک نفر نمی‌خواهد که ما [هالووین را] جشن بگیریم.» او ادعا می‌کند بیش از یک هفته از ثبت جدیدترین به‌روزرسانی تلگرام در اپ استور می‌گذرد؛ اما این به‌روزرسانی هنوز دردسترس قرار نگرفته است. دورُف می‌گوید اپل به‌طورمشخص نگفته است که چرا اجازه‌ی انتشار نسخه‌ی جدید تلگرام را صادر نمی‌کند.

درادامه‌ی بیانیه‌ی پاول دورُف آمده است: «اپل مدعی است که اپلیکیشن‌ها را در ۲۴ ساعت بررسی می‌کند؛ اما براساس تجربیات ما، ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا به‌روزرسانی محصول در اپ استور منتشر شود. دوستانم که صاحب اپلیکیشن‌های کوچک‌تر هستند، می‌گویند وضعیت برای آن‌ها بدتر است. آنان مجبورند بیش از یک ماه منتظر بمانند تا کاربرانشان فایل‌های برطرف‌کننده‌ی باگ‌های نرم‌افزاری را به پلتفرم اپل برسانند.»

براساس گفته‌ی مدیرعامل تلگرام، تغییرات مثبتی در راه است. فردا مجموعه‌قوانین جدیدی با عنوان قانون بازارهای دیجیتال در اتحادیه‌ی اروپا وارد مرحله‌ی اجرایی می‌شود. به‌گفته‌ی پاول دورُف، این قانون خبرساز می‌تواند از سوءاستفاده‌ی شرکت‌هایی مثل اپل و گوگل جلوگیری کند.

پاول دورُف از تمامی توسعه‌دهندگان دعوت می‌کند که به‌منظور حفاظت از خود و کاربرانشان به قانون بازارهای دیجیتال اتکا کنند. مدیرعامل تلگرام از توسعه‌دهندگانی که با سیاست‌های اپ استور و پلی استور مشکل دارند، دعوت کرده است ازطریق ایمیلِ شرکتی پیامی برای دورُف ارسال کنند.

مدیرعامل تلگرام با تهدید غیرمستقیم اپل می‌گوید: «این به خود اپل بستگی دارد که تصمیم بگیرد منابعش را صرف بهبود روند بررسی اپلیکیشن کند یا پرداخت جریمه.» پاول دورُف در بخش انتهایی پیامش جمله‌ای معنادار گذاشته است که بی‌ربط به هالووین نیست؛ اما واکنش‌برانگیز شده است: «وقتش رسیده که با شیاطین مبارزه کنیم.»

این نخستین‌باری نیست که پاول دورُف به سیاست‌های اپل و به‌طورویژه فروشگاه آنلاین اپ استور واکنش انتقادی نشان می‌دهد. تلگرام مرداد امسال به‌دنبال اضافه‌کردن ایموجی‌های جدیدی با عنوان «تلموجی» بود؛ اما اپل اجازه‌ی انتشار آن را صادر نکرد. مدیرعامل تلگرام در آن زمان درخواست حذف تلموجی را حرکتی شگفت‌انگیز و گیج‌کننده‌ قلمداد کرد؛ چون به‌گفته‌ی او تلموجی می‌توانست جنبه‌ی کاملاً جدیدی به ایموجی‌های ایستای کم‌کیفیت اپل اضافه و اکوسیستم این شرکت را به شکلی قابل‌توجه غنی کند.

پاول دورُف در روزهای اخیر اپل را به «نابودکردن رؤیاهای کارآفرینان» متهم کرده است. دورُف کمیسیون ۳۰ درصدی اپ استور را ناعادلانه می‌داند و می‌گوید تلگرام به‌دلیل سیاست‌های اپل مجبور شده است قابلیت پست‌های پولی را از نسخه‌ی iOS حذف کند. از نگاه دورُف، اپل انحصاری تریلیون‌دلاری بر بازار دارد و در تلاش است سهم زیادی از درآمد توسعه‌دهندگان را به جیب خود بریزد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه