ارسال به دیگران پرینت

یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

یارانه نقدی آبان و آذر یکجا واریز می شود؟ | پاسخ صریح وزیر اقتصاد درباره زمان اجرای طرح کالابرگ

با وجود الزام دولت به اجرای طرح کالابرگ، اما همچنان اجرای این طرح در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و زمان مشخصی برای اجرای آن از سوی مقامات اعلام نمی‌شود

یارانه نقدی آبان و آذر یکجا واریز می شود؟ | پاسخ صریح وزیر اقتصاد درباره زمان اجرای طرح کالابرگ

هنوز مشخص نیست که دولت تا چه زمان قرار است به پرداخت یارانه نقدی ادامه دهد. اما آنچه مشخص است اینکه زیرساخت‌های توزیع کالابرگ در ایران هنوز فراهم نیست. وزیر اقتصاد هم اعلام کرده که این طرح لغو نشده و همچنان در دستور کار است.حالا به نظر می‌رسد زیرساخت‌های کالابرگ آماده نشده و به احتمال بسیار زیاد این ماه هم شاهد یارانه نقدی باشیم. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه نقدی جدید موضوعی را مطرح نکرده است یارانه نقدی جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

پاسخ صریح وزیر اقتصاد درباره زمان اجرای طرح کالابرگ

آن‌طور که دیروز وزیر اقتصاد در نشست خبری درباره حذف ارز ترجیحی و موضوع کالابرگ الکترونیک و پرداخت شبه‌نقد اعلام کرده، در برنامه فعلی دولت استفاده از روش‌های شبه‌نقد اکنون مطرح نیست، اما بر اساس برنامه اجرایی سال آینده، مسوولیت پیاده‌سازی این طرح بر عهده همکاران در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گفته او، مقرر بود در شهریورماه تصمیم‌ نهایی برای فراگیری این طرح انجام شود اما بخشی از این تاخیر به دلیل تردیدی بود که دو تا سه ماه در این وزارتخانه برای انتخاب وزیر رفاه وجود داشت که موجب کاهش سرعت پیشرفت این پروژه شد. اما امیدواریم با همت جدیدی که همکاران در وزارت تعاون دارند، این طرح زودتر به نتیجه برسد.

 

خاندوزی عنوان کرده، زیرساخت‌ها فراهم شده است و مساله این بود که زیرساخت‌ها در چند درصد شهرها و روستاهای کشور برای مردم قابل‌دسترس است که وزارت تعاون در حال تکمیل کردن آن است که مردم در شروع طرح بتوانند کامل از این ظرفیت استفاده کنند و شاهد پدیده صف نباشیم.

بنا به این گزارش، اجرای طرح کالابرگ و زمان دقیق آن در حالی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که هم‌اکنون حدود ۶ ماه از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و جراحی اقتصادی دولت می‌گذرد و قرار بود دو ماه یارانه نقدی به حساب‌ها واریز و پس از آن، طرح کالابرگ اجرایی شود. این در شرایطی است که تاکنون دولت ۶ واریزی بابت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب خانوار داشته است.

در این میان، در این مدت یک‌بار اعلام شد که طرح کالابرگ الکترونیکی در شهریورماه اجرایی می‌شود، اما سپس اجرای طرح به مهرماه موکول شد. با این وجود، حالا هم زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که دولت پولی برای اجرای طرح کالابرگ ندارد.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در اظهارنظری عنوان کرده که علت وقفه در انجام این طرح، نبود منابع مالی است، نه زیرساخت.

وی با اشاره به این‌که نمی‌توان خیلی از انتظارات را برآورده کرد، گفته، هزینه جاری دولت اعم از حقوق و یارانه‌ها افزایش پیدا کرده است. هم‌اکنون درآمد دولت پاسخگوی هزینه‌ها نیست. مگر اینکه منابع دیگری برای افزایش درآمد مد نظر دولت باشد.

قادری با تاکید بر اینکه اجرای قانون کالابرگ الکترونیک بر مبنای مابه‌التفاوت نرخ چهار دسته کالای یارانه‌ای با شهریور ۱۴۰۰ است، به تجارت‌نیوز تصریح کرده، الان دولت در موقعیتی قرار ندارد که بتواند منابع کالابرگ را با منابع پیش‌بینی شده در بودجه تامین کند.

اما طبق توضیحات محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه، مجلس در قانون دولت را به دادن کالابرگ اجبار نکرده است بلکه در قانون آمده است که دولت از طریق کالابرگ یا به‌هرطریق دیگر اختلاف قیمت سبد کالاهای اساسی را که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، جبران کند.

حداقلی شدن تخلف‌ها در گرو اجرای مرحله اصلی هوشمندسازی یارانه نقدی نان

پس از نصب کارتخوان های هوشمند در نانوایی ها، شهروندان مانند روال سابق و با همان قیمت های قبلی و بدون محدودیت، خرید خود را انجام می دهند، تنها تفاوتی که به وجود آمده، نوع دستگاه پوز یا همان کارتخوان ها در نانوایی ها است. این دستگاه‌های جدید که کار با آنها نیز چندان تفاوتی با کارتخوان های معمولی ندارد، با یک نرم افراز اندرویدی کار می کنند و هدف از ساخت و طراحی آن ها هم این است که میزان دقیق فروش نان و حتی نوع نان در نانوایی به دقت ثبت و رصد شود.

روز چهارشنبه تعدادی از خبرنگاران به دعوت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با همراهی چند تن از کارشناسان و بازرسان این مجموعه از حدود ۱۰۰ واحد نانوانی سطح شهر زنجان در مناطق مختلف بازدید کردند.

 اجرای مرحله اصلی هوشمند سازی یارانه نان، جلوی خیلی از تخلف ها و کم فروشی را خواهد گرفت چون زمینه توزیع آرد خارج از شبکه و یا کم فروشی و یا پایین بود کیفیت نان از بین می رود.

گفتنی است مرحله اصلی طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان شامل ارائه آرد با قیمت آزاد به نانوایی ها است. اکنون با وجود نصب دستگاه های هوشمند همچنان آرد با قیمت یارنه ای با قیمت نزدیک ۴۰ هزار تومان در اختیار نانوایی ها قرار داده می شود در حالی که قیمت آزاد یک کیسه آرد حدود ۷۰۰ هزار تومان است.

اینکه چه زمانی قرار است مرحله اصلی طرح اجرایی شود، فعلا زمان خاصی مشخص نیست.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با شروع مرحله اصلی اجرای هوشمند سازی یارانه آرد و نان، شیوه توزیع آرد واحدهای نانوایی بر مبنای تراکنش مالی دستگاه‌های کارتخوان هوشمند جدید خواهد بود.

زمانی اظهار داشت: در این شرایط هر نانوایی که نان خوب و با کیفیت پخت کند، طبیعتا مشتری زیاد خواهد داشت و به همان مقدار فروش خود مابه التفاوت قیمت را به صورت روزانه از دولت دریافت می کند.

وی افزود: در واقع شیوه جدید عرضه نان فقط موضوعی بین دولت و نانواها، آن هم برای رصد میزان فروش نان در واحدهای نانوایی است؛ در این روش آرد به قیمت واقعی در اختیار نانوا قرار می گیرد و نانوایان با توجه به میزان فروش نان، مابه التفاوت قیمت آرد را از دولت دریافت می کنند.

منبع : خبر آزاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • کهکشان ارسالی در

      محض خداکم کالابرگ کالابرگ بگین بخداماپولوبیشترب زخم میزنیم تاکالابرگ

      • ناشناس ارسالی در

        مگه به حرف من شماهستن،مگه به فکرمن شما هستن فکرسودجیب خودشون هستن،وگرنه کالا برگ ازکجااوردن

      • ناشناس ارسالی در

        خدا. شیطان. را. هم. از. دست. شما. نجات. بده. او. ترفندهای.. شما. را. بلد. نیس

    • ناشناس ارسالی در

      ماکالابرگ نمی‌خواهیم باپول نقدخودمون میدونیم چه بخریم

    • مجتبی ارسالی در

      مجبورین اینهمه راست بگین آخه استخون ندارن که

    • شهرام عباسی هفشجانی ارسالی در

      نان راباید باتراز وبا وزن معین شده تحویل مشتری دهند تا سواستفاده وکمفروشی جلوگیری شود

    • ناشناس ارسالی در

      نماینده مجلس ک میگه کالابرگ بدین او جیبش پره ساعت مچیش دو ملیارده چه خبرداره که 300 تومن که بما میدن مث 30 ملیونه برامون نقدی بدین بهتره میشه یه سفره کوچک سر کنیم کالابر نمعلومه چه توشه

    • ناشناس ارسالی در

      اگ کالابرگ بشه فقرا ازگرسنه ای میمیرن آب و برقشون قطع میشه جوراب هم ندارن

    • ناشناس ارسالی در

      نماینده برازجون تاحالا پیداش نیسه هیچ کاری برای ما انجام نداده صحبت هم نکرده روزگار عمر همه تموم میشه چه ملیادر چه نون با چاهی

    • منوچهر ارسالی در

      فقط همین مونده که یارانه مردم راهم قطع کنید
      تاایران تبدیل به گلستان شود

      • شهاب انتشاری ارسالی در

        سلام هر طور شده میخان یارانه را ندن تا همه از گرسنه ای بمیریم

    • ناشناس ارسالی در

      چرا فقرا را اذیت میکنید معلومه پول نقد بهتره وهمان بیستم برج

    • ناشناس ارسالی در

      آقای رئیس جمهور اقایه مسئول آقایه هر کی که هستی کالابرگ نمی‌خوایم این طرحه کدوم از خدا بی خبریه آخه خودش سیره مردم گرسنه و بدبختی ندیده کوره شده من هرج بچه هامون خرج مدرسه رو با این چندر غاز میدم توروخدا نکنین این کارو

    • ناشناس ارسالی در

      چقد شما نفهم و جانورین.ابان و اذر چه ربطی ب مطلب داشت؟؟یک مزدور بیشرف بدتر از سرطان یه دستوری داده شما عین حمال الحطب منتشر میکنین.بیشرفها.حداقل تیتر رو اصلاح کنین.توف تو گور اول و اخرتون.

    • امیرفرزان‌ عظیمی ارسالی در

      چرا دلار‌ ۱۰۰۰ تومنی رو کردید ۳۰۰۰۰هزار تومن‌ که همه‌‌ چی‌ بهم‌ بریزه از ارزاق گرفته تا خونه اجارهای خریدنی همه‌ چیز شما گران کردید برای چی ای ملت و بدبخت کردید ما انرژی هسته‌‌ ای نمی خواهیم ما آسایش میخواهیم همه چی داره بهم‌ میخوره این مملکت صدها هزار شهید داده جانبازی که تو‌ آسایش گاه هست خاک‌ بر سر ما .

    • ابو پاد ارسالی در

      شما ها کشور ایران را از ۱۰۰به صفر رسوندید
      حالا نمی توانید یک درصد کاری کنید
      بهترین کار حالا برگردید به جای اصلی تان قم
      و ایران را تحویل بدهید به ایرانیان دلسوز و کاربلد.

      • سلنا ارسالی در

        احسنت دمت گرم

    • ناشناس ارسالی در

      چقد شماها دروغ گواخه تیر خبربامتنش جورنئست

    • ایرانی ارسالی در

      کشورهای دیگه هرنفر حداقل 5000000تومان فقط یارانه دارن بعلاوه دیگر امکانات که ما خوابشم نمی بینیم خجالت بکشین با این یارانه دادن تون

    • ناشناس ارسالی در

      تولدت یارانه نقدی رو قطع نکنید

    • R ارسالی در

      کالابرگ از یارانه نقدی واسه ما فقرا بهتره

    • ناشناس ارسالی در

      همون یارانه رو بدین خواهشن کالابرگ به درد ما نمیخوره بچه مدرسه ای داریم میتونیم با یارانه موارد درسیش رو فراهم کنیم صبح ها یه چیزی بگیریم بزاریم کیفشون میوه ای کیک ی یا چیزای دیگه مداد دفتر لوازم تحریر خواهشن کالا برگ ندین همون پول راحت تر هستیم ایران عزیز رو خراب نکنید بهانه دست اختشاش گران ندهید یه چن ماه هم میخوان برای کالا برگ تضاهرات کنن

      • سلنا ارسالی در

        من عاشق یارانه هستم

    • سیاوش ارسالی در

      ماکالابرگ نمیخواهیم. همان یارانه نقدی روبدیدتامشکلاتمان راباان حل کنیم

    • ناشناس ارسالی در

      اگه اعتراض هم کنیم میگیرن می‌برن با چشم بسته تا میتونن میزنن

    • ناشناس ارسالی در

      اگه اعتراض هم کنیم میگیرن می‌برن با چشم بسته تا میتونن میزنن

    • محمدرضامحمدی ارسالی در

      من حدودچندین مرتبه جهت واریزنشدن یارانه هااعتراض کرده ام وهیچگونه جوابی نداده اندومن یکبازنشسته وایثارگر ودارای دوفرزند دانشجویی دانشگاه آزاد می باشم چرا به من هیچگونه یارانه ای تعلق نمی گیرد لطفاپاسخ دهید

    • محمدرضامحمدی ارسالی در

      من حدودچندین مرتبه جهت واریزنشدن یارانه هااعتراض کرده ام وهیچگونه جوابی نداده اندومن یکبازنشسته وایثارگر ودارای دوفرزند دانشجویی دانشگاه آزاد می باشم چرا به من هیچگونه یارانه ای تعلق نمی گیرد لطفاپاسخ دهید

    • ناشناس ارسالی در

      یارانه نقدی بهتر است تا کالا برگ درد سر کم داریم کالا برگ هم بشه غوز بالا غوز ممنون اگر امکان دارد یارانه نقدی پرداخت کنید ۰

    • ناشناس ارسالی در

      ماهم چندین بار اعتراض کردیم ولی چ فایده ..انصاف نیس واقعآ

    • هههه ارسالی در

      خوب این چرت پرت‌ها چیه که مینویسد اونیکه گفته معترضان بد وبیراه میگن و انگشت هاشونو نشون میدن خدایش با این نوشته ها حقشون نیست؟

    • علیرضا ارسالی در

      یارانه چه ربطی بانانوایی داشت شما مردم شریف را چه فرض کردیدبااین اخبار دروغ

    • علی اصغر بذرگر ارسالی در

      درود بر شما۔۔چرا معوقه یارانه اردیبهشت تا شهریور پرداخت نمیشود۔۔ضمنا اموی املاک ۳۱۵ که در سامانه به نام من است چندین ماه پیش پلاکش فکر شده وه به نام من نیست ۔

    • امیر ارسالی در

      چرا تیتر خبر با متن خبر یکی نیست ؟؟؟!!!
      😡😡😡

    • امیر ارسالی در

      ای بابا

    • عباس ارسالی در

      اگرمیخواهیدبقول خودتتان به ملت خدمت کنیدخوحشاهمان یارنه نقدی را
      بدید

    • ناشناس ارسالی در

      قیمت یک چیز یا یدونه نان هردو سه سال یه خورده میکشید روش نه اینکه تویکسال به اندازه صدسال بکشه بالا بخدا مگه خدا به رحم بیاد دیگه موندم چیکار کنم ؟

    • وحید ارسالی در

      دهم مردم خیلی بی پول اند ۱۰ هرماه بد بختیه به موقع به داد مردم برسید

    • صفورا ارسالی در

      بابا مردم به فکر سکمشونن گرسنه اند وضعیت کشور خراب-اقتصاد ویران- اختشاش بی پایان به فکر مردم باشید یارانه مردمو به اعضای هر نفر 1میلیون در ماه واریز کنید تا این اختشاش بزرگتر نشده بخوابه تا کی گوش خودتونو میخوابونی به درد مردم گوش کنید مردم گرسنه اند

    • مختارورمزیارفرزندصالح کدملی 3810168300 ارسالی در

      سلام علیکم خواهشن یا رانه نقدی راقطع نکنیدقسم به امام حسین علیه السلام ومقدسات اسلام که بنده هیچ نوع درآمد ثابتی ندارم خواهشمندم که مالیات ازثروتمندان جامعه بگیرید ویارانه فقراراافزایش دهیدتامردم عدالت احساس کننداجرکم عندالله

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه