ارسال به دیگران پرینت

تعطیلی مدارس | تعطیلی مدارس اردبیل

مدارس استان اردبیل سوم و چهارم آبان تعطیل شد

آموزش و پرورش استان اردبیل بدنبال شیوع آنفلوآنزای فصلی مدارس را در برخی مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام کرد.

مدارس استان اردبیل سوم و چهارم آبان تعطیل شد

مدارس استان اردبیل سوم و چهارم آبان تعطیل شد

آموزش و پرورش استان اردبیل روز دوشنبه اعلام کرد: این تعطیلی بدنبال شیوع آنفلوانزای فصلی مخصوصاً در بین کودکان و نوجوانان و در راستای پیشگیری از گسترش بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس اتخاذ شده است.

بر اسای این اطلاعیه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۳و ۴آبان ماه ۱۴۰۱ ) تمام مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و آمادگی، دوره تحصیلی ابتدایی و دوره اول متوسطه در تمامی شهرستان‌های استان تعطیل خواهند بود.

بر اساس این گزارش دکتر علی محمدیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هم امروز با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز درمانی گفت: برغم کاهش تعداد مراجعان به کرونا در استان هم‌اکنون شاهد افزایش مراجعان با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی هستیم ، طوری‌که از ۱۶۷ نمونه بررسی شده از ۲۷ مهر تا یکم آبان ماه سال جاری چهار درصد کووید مثبت، ۳۰ درصد آنفلوانزا مثبت و ۶۶ درصد منفی بودند و درصد بالای آنفلوانزا نسبت به کرونا، نشان از ضرورت توجه به بیماری آنفلوانزا در حال حاضر می‌باشد.

وی با اشاره به درگیری بالای کودکان به آنفلوانزا بیان کرد: مراجعه روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ بیمار به بیمارستان بوعلی اردبیل طی یک هفته اخیر هشدار جدی و خطرناکی است که در صورت ساده‌انگاری ممکن است شاهد وضعیت بحرانی در استان باشیم.

دکتر محمدیان بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت تهویه در اماکن پرتجمع باید بطور جدی مورد توجه قرار گرفته و در کنار این موارد ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر باید در اولویت باشد.

وی در عین حال از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی استان خبرداد و خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم بر اصل پیشگیری توجه داشته و در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه