ارسال به دیگران پرینت

آذرپیرا | امیرعلی آذرپیرا

قهرمانی ایران در کشتی آزاد | امیرعلی آذرپیرا با شکست حریف آمریکایی به مدال طلا رسید

آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در ادامه درخشش خود در رقابت های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان با شکست حریف خود از آمریکا به مدال طلای جهان رسید.

قهرمانی ایران در کشتی آزاد | امیرعلی آذرپیرا با شکست حریف آمریکایی به مدال طلا رسید

امیرعلی آذرپیرا با شکست حریف آمریکایی به مدال طلا رسید

آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در ادامه درخشش خود در رقابت های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان با شکست حریف خود از آمریکا به مدال طلای جهان رسید.

در پایان رقابت های ۵ وزن نخست کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در اسپانیا، امیرعلی آذرپیرا کشتی‌گیر شایسته وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در دیدار فینال برابر تانر اسلوان از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و اولین طلایی کشتی آزاد ایران در این رقابت ها نام گرفت.

آذرپیرا پیش از این روز گذشته جمعه در دور نخست ۱۲ بر ۲ واسیل سووا از اوکراین را برد، سپس ۱۰ بر صفر ریچارد وگ از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز با نتیجه قاطع ۸ بر صفر برابر ارطغرل آگجا از آلمان به برتری رسید و راهی فینال شد.
پیش از این امیر محمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم با شکست ۸ بر ۴ مقابل حریف گرجستانی، به مدال نقره این رقابت ها رسید و کیان محمودجانلو نیز با شکست ۱۱ بر ۸ در دیدار رده بندی برابر حریفی از اوکراین، از رسیدن به مدال برنز بازماند.

به این ترتیب در پایان رقابت های ۵ وزن نخست، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید و امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد. کیان محمدجانلو در ۶۵ کیلوگرم به پنجمی رسید، احمد محمدنژاد جوان در ۵۷ کیلوگرم حذف شد و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز سر وزن نرسید و حضور در این رقابت ها را از دست داد.

تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با هدایت پژمان درستکار در ۵ وزن دوم این رقابت ها ۳ فینالیست و یک کشتی گیر در گروه بازنده ها دارد که فردا(یکشنبه) به میدان می روند.

محمدحسین فیروزپور در ۷۴، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و امیررضا معصومی در سنگین وزن فردا شب یکشنبه برای کسب مدال طلا به میدان می روند و سجاد غلامی در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز در گروه بازنده ها برای رسیدن به دیدار رده بندی و کسب مدال برنز تلاش خواهد کرد.

مهدی حبیب زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در ۵ وزن دوم نیز با شکست سنگین ۸ بر یک مقابل حریفی از قزاقستان در همان مبارزه نخست از دور رقابت ها کنار رفت.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه