ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

سورپرایز دولت برای بازنشستگان | حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به‌میزان ۹۰۰هزار تومان به‌علاوه ۵درصد خبر داد.

سورپرایز دولت برای بازنشستگان | حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به‌میزان ۹۰۰هزار تومان به‌علاوه ۵درصد خبر داد.

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو، با اشاره به مصوبات جدید کمیسیون متبوعش درباره لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری، گفت: پس از تصویب کلیات این لایحه در جلسه علنی به‌دلیل وجود ابهاماتی لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون بازگردانده شد.

وی در توضیح مصوبات جلسه اخیر کمیسیون برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق کارکنان دولت، گفت: با مصوبه روز گذشته مقرر شد که حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان به‌علاوه 5 درصد افزایش و حقوق کارکنان دولت به‌میزان یک میلیون تومان افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه حق عائله‌مندی و حق اولاد به‌ترتیب 50 درصد و 100 درصد افزایش می‌یابد، ادامه داد: همچنین کف حقوق رزمندگان بالای 25 درصد به 5 میلیون و ششصد هزار تومان و کف حقوق رزمندگان معسر 4 میلیون و ششصد هزار تومان تعیین شد.

کوچکی‌نژاد تأکید کرد: همچنین با مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه به‌میزان 30 درصد به مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اضافه خواهد شد.

نماینده رشت در مجلس با تأکید بر اینکه افزایش حقوق‌ها از اول مهرماه اعمال می‌شود، گفت: کار بررسی روی این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه به پایان رسیده است و لایحه جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شده است و فردا در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی قرار می‌گیرد.

رقم دقیق افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد 

مسعود میرکاظمی در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، به خبرنگاران گفت: دولت لایحه‌ای برای ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان در ماه‌های باقی مانده سال ارائه کرده بود که مجلس شورای اسلامی تغییراتی در متن لایحه ایجاد کرد؛ در نشست علنی دیروز مجلس، تصویب شد که لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع و با مشارکت دولت نهایی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: جزئیات این لایحه در نشست امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و درباره موارد اختلافی توافق شد.

وی ادامه داد: تلاش شد که سقف بودجه رعایت شود هرچند امروز مقداری از سقف بیشتر شد اما دولت انعطاف نشان داد تا این موضوع حل شود و لایحه مذکور در صحن مطرح شود.

ارتقای عدالت محوری در نظام جبران خدمات کارکنان و بازنشستگان بخش عمومی در سال‌های اخیر به یکی از مهمترین مطالبات کارکنان و بازنشستگان بخش عمومی مبدل شده است.

در همین راستا، دولت در لایحه «متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری» تلاش کرده با رویکردی هدفمند ضمن افزایش حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان دولت، از تبعیضات ناروا و بی عدالتی‌های موجود در نظام جبران خدمات کارکنان و بازنشستگان دولت، به ویژه بی عدالتی‌های ناشی از شیوه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱، بکاهد.

این لایحه با توجه به تکالیف دولت در اجرای قوانین از جمله قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ضرورت حمایت از کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری، استمرار عدالت در نظام پرداخت‌ها و بهبود معیشت آنان با قید دو فوریت جهت طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد و ۱۷ مهرماه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری موافقت کردند.

بر اساس گزارش کارشناسی اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، از جمله اقدامات مثبت دولت در لایحه حاضر مبنی بر کاهش بی‌عدالتی‌های موجود می توان به جبران درصد افزایش بیشتر حقوق و مزایای عمده گروه‌های حقوق‌بگیر با سطح دریافتی بالاتر با افزایش مبلغ ثابت حدود یک میلیون تومان به حقوق و مزایای کارکنان دولت، افزایش مبلغ ثابت ۹۰۰ هزار تومان به بازنشستگان کشوری و لشکری به منظور حمایت بیشتر از اقشار ضعیف بازنشستگان و همچنین ساماندهی بهره‌مندی کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری از فوق‌العاده ویژه، موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸ این قانون و ساماندهی حق عائله‌مندی و کمک هزینه اولاد کارکنان و بازنشستگان در چارچوب سیاست‌های کلی نظام اشاره کرد.

این لایحه چند روز بعد به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز رسید و اصلاحاتی نسبت به متن اولیه ارسالی دولت داشت که افزوده شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، کمک معیشت جانبازان و رزمندگان معسر، بالا رفتن سقف حقوق برای ایثارگران، شمول معلمان مهرآفرین در رتبه‌بندی معلمان و همچنین حذف میزان مشخص در خصوص فوق‌العاده ویژه از جمله آنهاست.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رزمنده ارسالی در

      تشکرازدولت مردمی ومجلس رزمندگان ازمیهن اسلامی دفاع کردندمساعدت وحمایت کردندرزمندگان فاقدبیمه شغل نیازمنددارای فرزندفاقدشغل دارندتشکر

    • ناشناس ارسالی در

      باید حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری هم مانند بازنشستگان تامین اجتماعی بیش از ۴۵٪ افزایش یابد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دوبرابر حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری است حتما باید بازنشستگان کشوری و لشکری بایدتجمع کنند تا به حقشان برسند.

    • علی سپهری ارسالی در

      بخوره تو سرتون با سوپرایزتون. 900 تومن نصف کیسه برنج نمی دن. حداقل 9 میلیون باید اضافه می کردید تا به نصف تورم برسه

    • ناشناس ارسالی در

      چرا دروغ میگید، امروز حقوق‌ها واریزشد، یکریال به حقوق بازنشستگان، اضافه نشده بود، درتعجبم چرا بجای درازشدن دماغتان، دائما شکمتان بزرگ می‌شود!!!

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت بر دروغگویان اینهمه ......دروغ ؟؟؟؟برای چه ؟؟ اینهمه بی عدالتی ..... اینهمه فاصله بین حقوقها .....حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پول تو جیبی بچه هاتونه ..ضمنا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حقوقشون یک پنجم حقوق کشوری و لشکری نیست

    • رحیم صالحی ارسالی در

      سلام خداقوت من ایثارگر هستم اما متآسفانه عدالت عدل علی را نداریم بخدا قسم ۲۷ماه رودرروی دشمن بودیم حتی آلوده به شیمیائی هم هستم اما متآسفانه مریض هستم از دیسگ کمر رنج می برم وخانه نشین شدم ۵۶سال دارم مگر ماها چقدر دیگه عمر داریم در صف انتظار باشیم اگر قانون هست برای همه واگر نیست مردانه اعلام کنید خیال ماهم راحت بشود چون جزء شرمندگی چیزی درخانه نداریم شده که

    • فضل اله صغری ارسالی در

      آخه بفرض نهصد هزار تومان هم اضافه کردید ماهی شیش میلیون به کجا میرسه خدا لعنتشون کنه

    • مرده متحرک بارنشسته فرهنگی ارسالی در

      حقوق ۹۰۰ تومان به درد نان خشک می خورد .به خودتان رحمت ندهید ودر مجلس و .... گلوی خودتان را پاره نکنید.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه