ارسال به دیگران پرینت

انفجار در معدن | انفجار در معدن زغال سنگ

انفجار در معدن زغال سنگ ترکیه | 11 نفر مجروح و 41 نفر کشته شدند

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد بر اثر انفجار در معدن زغال سنگ در شمال ترکیه چهل و یک نفر جان خود را از دست دادند.

انفجار در معدن زغال سنگ ترکیه | 11 نفر مجروح و 41 نفر کشته شدند

انفجار در معدن زغال سنگ در شمال ترکیه

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد بر اثر انفجار در معدن زغال سنگ در شمال ترکیه چهل و یک نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد بر اثر انفجار در معدن زغال سنگ در شمال ترکیه چهل و یک نفر جان خود را از دست دادند. عملیات نجات پس ازکشف آخرین جسد مفقود شده، بیش از ۲۰ ساعت پس از انفجار مرگبار روز جمعه، به پایان رسید.

پیش از این وزیر کشور گفته بود که ۵۸ نفر از افرادی که در معدن کار می کردند در زمان انفجار نجات یافتند یا خودشان قبل از انفجار از معدن خارج شدند. سلیمان سویلو گفت در حال حاضر ۱۰ نفر در بیمارستان بستری شده اند و یک نفر ترخیص شده است. در زمان انفجار روز جمعه حدود ۱۱۰ نفر در معدن بودند که تقریبا نیمی از آنها در عمق بیش از ۳۰۰ متری زمین بودند.

فیلم‌های ویدئویی نشان می‌دهد که معدنچیان با چشمان و پوست سیاه‌ و با همراهی امدادگران در تاسیسات آماسرا، در ساحل دریای سیاه، بیرون می‌آیند. خانواده و دوستان مفقودان نیز در معدن دیده می شدند که منتظرعزیزانشان بودند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به همراه سایر وزرا از این مکان در استان بارتین بازدید کرده و تایید کرده است که جسد آخرین فرد

مفقود شده پیدا شده است.

52035561

مقامات گفتند که دادستان های ترکیه تحقیقاتی را در مورد علت انفجار آغاز کرده است، اما نشانه های اولیه حاکی از آن است که انفجار ناشی از آتش بوده است و به متان اشاره کرده که منجر به انفجار در معدن زغال سنگ شده است.

آقای سویلو گفت که در زمان انفجار ، حدود ۴۹ نفر در منطقه "خطرناک" بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر زیرزمین کار می کردند. رکای چاکر، شهردار آمسرا گفته است که بسیاری از کسانی که جان سالم به در برده اند، آسیب جدی دیده اند.

یکی از کارگران که به تنهایی موفق به فرار شده است، گفت: ما نمی دانیم دقیقا چه اتفاقی افتاده است.

این معدن متعلق به شرکت دولتی زغال سنگ ترکیه است. ترکیه در سال ۲۰۱۴ شاهد مرگبارترین فاجعه معدن زغال سنگ بود که در آن ۳۰۱ نفر پس از انفجار در شهر سوما در غرب این کشور جان باختند.

منبع : سایت طلا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه