ارسال به دیگران پرینت

جان کربی | مقام کاخ سفید | توافق هسته ای با ایران

جان کربی : به توافق بر سر برجام نزدیک نیستیم ! | سخنان مقام کاخ سفید در مورد توافق هسته ای

کاخ سفید: به توافق بر سر برجام نزدیک نیستیم

جان کربی : به توافق بر سر برجام نزدیک نیستیم ! | سخنان مقام کاخ سفید در مورد توافق هسته ای

جان کربی، مقام کاخ سفید گفت آمریکا به اجرای توافق هسته‌ای با ایران نزدیک نیست.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه شب گفت، آمریکا به تحریم‌ها علیه ایران و نیروهای نیابتی آن ادامه خواهد داد.

کربی در نشستی خبری گفت: «به اعمال تحریم علیه مقامات ایرانی و نیروهای نیابتی مرتبط با آن‌ها ادامه می‌دهیم. در حال حاضر به دستیابی به توافق با ایران نزدیک نیستیم».

جان کربی گفت آمریکا به اجرای توافق هسته‌ای با ایران نزدیک نیست. او گفت بعید است در آینده نزدیک توافقی در این خصوص انجام شود.

در حالی که دولت متبوع جان کربی با تحریم‌های دارویی جان بیماران در ایران را به خطر انداخته او بار دیگر گفت که واشنگتن در تلاش است دسترسی به اینترنت را تا حد ممکن برای ایرانی‌ها باز نگاه دارد.

این مقام کاخ سفید افزود: «در رزمایش‌های اعلام شده توسط ناتو که قبل از ماه فوریه (شروع جنگ اوکراین) برنامه‌ریزی شده‌اند مشارکت خواهیم کرد و این مسئله ارتباطی با جنگ اوکراین ندارد. از سوی دیگر انتظار می‌رود روسیه نیز رزمایش اتمی سالانه خود را انجام دهد».

او درباره اختلافات آمریکا و اوپک پلاس بر سر کاهش تولید نفت گفت: «موافق این حرف اوپک پلاس نیستیم که این تصمیم فقط با مقاصد اقتصادی اتخاذ شده است».

کربی در اتخاذ موضعی کم سابقه علیه عربستان سعودی گفت، «آن‌ها می‌توانند در راستای چرخاندن یا وارونه کردن مسائل تلاش کنند اما حقایق ساده هستند».

او با اشاره به نزدیک شدن مواضع مسکو و ریاض گفت: «طی هفته‌های اخیر عربستان سعودی به طور علنی و خصوصی این پیام را به آمریکا مخابره کرد که قصد دارد تولید نفت خود را کاهش دهد. کاری که می‌دانستیم نفع روسیه را افزایش داده و تأثیر تحریم‌ها را کاهش می‌دهد. این مسیری اشتباه است».

به گزارش فارس، کربی با اشاره به اینکه پیشتر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به سعودی‌ها توضیح داده که کاهش دو میلیون بشکه تولید نفت در روز توجیهی در بازار ندارد گفت: «همان‌طور که دولت بایدن اعلام کرده در حال ارزیابی مجدد روابط با عربستان سعودی بابت این اقدام هستیم و موضعی که آن‌ها در قبال تهاجم روسیه می‌گیرند همچنان رصد می‌کنیم».

منبع : چندثانیه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه