ارسال به دیگران پرینت

خودکشی | خودکشی دختر جوان | خودکشی در ایلام

لحظه دلخراش خودکشی دختر جوان در ایلام | علت خودکشی مشخص شد+ ویدئو

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، اعلام انگیزه و شیوه خودکشی و قهرمان سازی، به جهت ایجاد مشوق در افراد مستعد، ممنوع و خطرساز میباشد. به همین جهت از کنار چگونگی این حادثه میگذریم اما چرایی آن سوالی است که باید پاسخ داده ش

لحظه دلخراش خودکشی دختر جوان در ایلام | علت خودکشی مشخص شد+ ویدئو

خبر  خودکشی  دختر جوانی در یکی از محلات ایلام، فضایی حزن انگیز پدید آورد. ویدیویی از لحظه خودکشی وی بسرعت در فضای مجازی منتشر شد و سبب شد شایعات کذب بسیاری در این باره نشر یابد که توصیه میشود جهت حفظ حرمت اشخاص از بیان آن خودداری شود.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، اعلام انگیزه و شیوه خودکشی و قهرمان سازی، به جهت ایجاد مشوق در افراد مستعد، ممنوع و خطرساز میباشد. به همین جهت از کنار چگونگی این حادثه میگذریم اما چرایی آن سوالی است که باید پاسخ داده شود.

آمار غیررسمی که از برخی منابع مطلع در اختیار داریم حکایت از افزایش چشم گیر خودکشی در سال جاری در استان دارد. آماری که در برخی ماه ها دو رقمی شده است!

این آمار در کنار بی‌توجهی مسئولین استانی و عدم پژوهش های مربوطه و ریشه یابی نکردن این موضوع سبب شده خودکشی به خبری عا‌دی و اتفاقی روتین در ایلام بدل شود تا جایی که برخی به اشتباه ایلام را پایتخت خودکشی جهان میدانند.

طبیعی است در کشوری که دولت کار و کرامت روی کار بوده اما وزیر کار ندارد، در ایلام نیز که انبوهی مشکلات اجتماعی دارد ماه ها پست مدیرکل امور اجتماعی خالی باشد!

این بی‌توجهی به مسائل اجتماعی و عدم صرف وقت و هزینه برای حل مشکلات اجتماعی و ریشه یابی نکردن علل خودکشی پذیرفتنی نیست! توصیه میکنیم دستگاه‌های امنیتی و نظارتی تحقیق و تفحص در بودجه هایی که در سالیان اخیر صرف این موضوع شده را در دستور کار قرار دهند که احتمالا به حقایق جالب توجهی خواهند رسید.

منتظریم مسئولین استان جهت تنویر افکار عمومی در خصوص  حادثه  دیشب و حواشی پیرامون آن اظهارنظر رسمی داشته باشند.

واکنش دادستان  ایلام  به خبر  خودکشی  دختر ایلامی

دادستان مرکز استان  جزئیات خودکشی دختر جوان ایلامی را اعلام کرد:

فرد خودکشی کننده در ایلام فاقد هرگونه پرونده کیفری و امنیتی است/مردم به شایعات توجه نکنند

دادستان مرکز استان ایلام گفت: دختر خانمی که دیشب(دوشنبه ۱۸ مهرماه) در شهر ایلام اقدام به خودکشی کرده و جان باخته است هیچگونه سابقه کیفری و امنیتی نداشته است.

عبدالوهاب بخشنده با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که متوفیه دارای سابقه بیماری روانی بوده است، اظهار داشت: وی در اسفند ماه سال گذشته نیز متأسفانه با مصرف قرص اقدام به خودکشی(ناموفق) کرده بود که چندین روز در بیمارستان بستری و تحت دارو و درمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه متوفیه اهل یکی از شهرستانهای جنوبی استان و در شهر ایلام ساکن بوده است، افزود: بر اساس بررسی های به عمل آمده، وی هیچگونه سابقه کیفری و امنیتی نداشته و شایعات مطرح شده در فضاهای رسانه ای، کذب محض است.

دادستان مرکز استان ایلام با بیان اینکه به محض وقوع حادثه، بلافاصله قاضی کشیک در محل حاضر و جسد متوفیه جهت سیر مراحل قضایی به پزشکی قانونی منتقل گردیده و پرونده تحت رسیدگی است، تصریح کرد: ماجرای خودکشی این دختر خانم هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر نداشته و ندارد و شایعاتی که مطرح می شود، نشأت گرفته از دروغ پردازی ها و عنادورزی های رسانه های معاند و دشمنان ایران اسلامی است.

بخشنده به عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان توصیه و تأکید کرد: امیدواریم مردم فهیم و با بصیرت ایران اسلامی به ویژه استان ایلام و بالأخص جوانان و نوجوانان به شایعات  توجه نکنند و اخبار را از مراجع رسمی دریافت کنند.

منبع : کنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      لحظه خودکشی ن بدازمرگ

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه