ارسال به دیگران پرینت

پیروز | توله یوز ایرانی | تکذیب دزدیده شدن توله یوز ایرانی

دزدیده شدن «پیروز» تکذیب شد

الان ۱۶ شب است که با پیروز در فضای باز سایت پارک پردیسان می‌خوابم، چون باید پوشش بدن پیروز به مرور به هوای سرد عادت کند، از این رو اینکه هم روز و هم شب در مهمانسرا و فضای بسته باشد اتفاق خوبی نیست و باید بدنش با تغییر دما عادت کند و به تناسب فصل مقاوم شود.

دزدیده شدن «پیروز» تکذیب شد

پیروز تنها توله یوزپلنگ باقیمانده از " ایران" یوز ماده در سمنان اکنون ۵ ماهگی را گذرانده در سلات کامل در پارک پردیسان به سر می‌برد و دزدیده هم نشده است.

چندی پیش خبری مبنی بر دزدیده شدن پیروز تنها توله یوزپلنگ ایران (یوز ماده در اسارت سمنان) پخش شد در حالی که علیرضا شهرداری تیمارگر حیات وحش که وظیفه حفاظت از پیروز را بر عهده دارد در ویدویی اعلام کرد که حال پیروز خوب است و اتفاقی نیفتاده است.

وی گفت: الان ۱۶ شب است که با پیروز در فضای باز سایت پارک پردیسان می‌خوابم، چون باید پوشش بدن پیروز به مرور به هوای سرد عادت کند، از این رو اینکه هم روز و هم شب در مهمانسرا و فضای بسته باشد اتفاق خوبی نیست و باید بدنش با تغییر دما عادت کند و به تناسب فصل مقاوم شود.

وی درباره زمان جدا شدنش از پیروز توضیح داد: فعلا هنوز این جدای زود است، چون یوز‌ها در طبیعت در این سن هم وابستگی زیادی به مادرشان دارند بنابراین اگر الان بخواهم این وابستگی را کم کنم و شب توله را تنها بگذارم اذیت می‌شود روی این حساب شب‌ها در کنارش در فضای باز سایت پردیسان می‌خوابم تا بدن پیروز کم کم به تغییر دما عادت کند.

وی تاکید کرد: شایعه‌ای مبنی بر اینکه پیروز را دزدیدند صحت ندارد؛ کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند قطعا می‌خواهند فالوور جمع کنند.

۱۰ اردیبهشت ماه امسال سه توله یوز در توران سمنان به دنیا آمد و بارقه امیدی در دل دوستداران محیط‌زیست ایجاد شد، چون یوز گونه‌ای در خطر انقراض است، اما مادر توله‌ها را تحویل نگرفت؛ دو توله تلف شد؛ اکنون پیروز سومین توله ۵ ماهه است و در پردیسان زندگی می‌کند و حالش هم خیلی خوب است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه