ارسال به دیگران پرینت

شورای آموزش و پرورش | مصوبات شورای آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش: سند ۲۰۳۰ به هیچ‌عنوان در آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود!

دشمن از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند تا نظام جمهوری اسلامی نتواند قله‌های پیشرفت را فتح کند و در این راه از سخیف‌ترین توطئه‌ها و نقشه‌ها استفاده می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش: سند ۲۰۳۰ به هیچ‌عنوان در آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود!

مصوبات شورای آموزش و پرورش

یوسف نوری صبح امروز در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین صورت گرفت، اظهار داشت: دشمن از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند تا نظام جمهوری اسلامی نتواند قله‌های پیشرفت را فتح کند و در این راه از سخیف‌ترین توطئه‌ها و نقشه‌ها استفاده می‌کند.

وی با اشاره به بازگشایی کلاس‌‌های درس مدارس بعد از 2 سال گفت: دشمن که تا دیروز دانشگاه و دانشجویان را هدف گرفته بود، امروز به دنبال انحراف دانش‌آموزان از مسیر رشد و تعالی است و به همین خاطر نهاد آموزش و پرورش کشور را مورد تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای قرار داده است.

نوری اضافه کرد: پایه پیشرفت و توسعه هر کشوری آموزش و پرورش آن کشور است و به همین خاطر دشمنان به دنبال بحران‌سازی در آموزش و پرورش و مانع‌سازی برای تربیت درست دانش‌آموزان هستند، چون می‌دانند که اگر دانش‌آموزان ما به خوبی آموزش دیده و تربیت شوند، شانسی برای رسیدن به اهداف خود در کشور و منطقه نخواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سند 2030 به هیچ‌عنوان در آموزش و پرورش ما اجرا نمی‌شود، گفت: سند تحول بنیادین مهمترین سند بالادستی ما محسوب می‌شود و مهمترین هدف ما ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی از طریق اجرای این سند و ایجاد تعالی در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

نوری افزود: برای شناسایی مشکلات آموزش و پرورش استان قزوین در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به این استان سفر کردیم و بعد از آشنایی با این مشکلات در شورای آموزش و پرورش استان قزوین را برای رفع این مشکلات تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

مصوبات شورای آموزش و پرورش اجرایی شود

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین هم در این دیدار با اشاره به نقش نهاد آموزش و پرورش در پیشرفت و آبادانی کشور گفت: یکی از برنامه‌های مجلس یازدهم پیگیری مطالبات فرهنگیان بوده که همگی از گذشته به جای مانده و خوشبختانه شاهد این هستیم که دولت سیزدهم اجرای تعهداتی که دولت قبل انجام نداد را به عهده گرفته است.

رجب رحمانی اضافه کرد: برطرف کردن مسائل و معضلات نظام آموزشی باید در صدر کارهای مسئولان باشد و در نظام جمهوری اسلامی کاری مهمتر از رشد نظام تعلیم و تربیت نداریم. به همین خاطر همه دستگاه‌ها باید پشتیبان آموزش و پرورش باشند و نباید شاهد عدم اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش در استان‌ باشیم.

وی ادامه داد: جامعه معلمان مهمترین نقش را در پیشرفت کشور ایفا می‌کنند و اگر معلمان ما دغدغه‌های معیشتی داشته باشند، بدون شک پیشرفت کشور دچار خلل می‌شود. به همین خاطر اهتمام دولت و مجلس بر این است که با اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان این دغدغه‌ها به طور کامل برطرف شود و معلمان با تمام توان در خدمت آموزش باشند.

کمبود سرانه فضای آموزشی در استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این دیدار با اشاره به بازگشایی مدارس بعد از 26 ماه دوران کرونایی گفت: خوشبختانه سال تحصیلی 1402-1401 در استان قزوین بدون هیچ مشکلی آغاز شده و دانش‌آموزان به دور از حاشیه‌سازی‌های دشمن در حال تحصیل در مدارس مختلف استان هستند.

نقی سیاهکالی مرادی کمبود سرانه فضای آموزشی را از مشکلات مهم استان دانست و تصریح کرد: شهر جدید مهرگان، شهر صنعتی البرز و الوند جزو نقاطی از استان هستند که باید مدارس جدید در آنها ساخته شود.

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه