ارسال به دیگران پرینت

تجمعات اعتراضی دانش آموزان |تجمعات اعتراضی دانش آموزان در اصفهان

توضیحات آموزش و پرورش اصفهان درباره تجمعات اعتراضی دانش آموزان | دانش‌آموزان گول خورده‌اند!

اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر ورود ماموران نیروی انتظامی به یکی از مدارس استان اصفهان در جریان تجمعات اعتراضی دانش آموزان. با پیگیری‌های به عمل آمده، مشخص شد که نام مدرسه، صدیقه طاهره است.

توضیحات آموزش و پرورش اصفهان درباره تجمعات اعتراضی دانش آموزان | دانش‌آموزان گول خورده‌اند!

تجمعات اعتراضی دانش آموزان

اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر ورود ماموران نیروی انتظامی به یکی از مدارس استان اصفهان در جریان تجمعات اعتراضی دانش آموزان. با پیگیری‌های به عمل آمده، مشخص شد که نام مدرسه، صدیقه طاهره است. این مدرسه دخترانه است و در دوره دوم متوسطه میزبان دانش‌آموزان. مدرسه دولتی «صدیقه طاهره» در ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان فعالیت می‌کند.

محمدرضا ابراهیمی در تشریح جزئیات اتفاقات رخ داده در تجمعات اعتراضی دانش آموزان مدرسه صدیقه طاهره اصفهان گفت: «به مسئولان آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان خبر دادند که دانش‌آموزان در مدرسه صدیقه طاهره هم سر و صدا کرده‌اند و هم کشف حجاب.»

او ادامه داد: «در همین راستا، مسئولان آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان به مدرسه رفته و با دانش‌آموزان صحبت کردند. آن‌ها هم قانع شدند و به کلاس درس خود رفتند.»

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چه مقاماتی از آموزش و پرورش اصفهان به مدرسه رفته‌اند، گفت: «ماجرای رخ داده در مدرسه صدیقه طاهره، یک موضوع بسیار عادی بوده است. معاون آموزشی و بازرسی ناحیه ۵ آموزش و پرورش اصفهان هم قبل از ظهر، به مدرسه رفتند و موضوع حل شد.»

به دانش‌آموزان تذکر شفاهی داده شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: «مدیر مدرسه کاری با نیروی انتظامی نداشته است. این روز‌ها در بعضی از مدارس بالاخره اعتراضاتی هست که نمایندگان ادارات به مدارس می‌روند و با بچه‌ها صحبت می‌کنند. معمولا هم اقناع می‌شوند و می‌روند سر کلاس درس.»

او در پاسخ به این سوال که با دانش‌آموزان صحبت کردند یا به آنان تذکر داده شده، گفت: «چه تفاوتی بین حرف زدن و تذکر دادن است؟ به دانش‌آموز چه تذکری می‌توان داد که بار قانونی داشته باشد؟ هنوز هم سال تحصیلی شروع نشده که بتوان از درج در پرونده و کارنامه گفت. ماجرا در حد تذکر شفاهی بوده است.»

ابراهیمی متذکر شد: «این عواقب اقدامات همان «اصلاح‌طلبان» و «افساد طلبان» است که ما پس می‌دهیم. کل جامعه عواقب این‌ها را پس می‌دهیم. روزنامه شما هم منسوب به این دوستان است، خواستم بدانید که این، ماحصل عملکرد دوستان است در جامعه اسلامی ما.»

او در پاسخ به این سوال که خبری از ورود ماموران انتظامای و امنیتی به مدارس بوده یا خیر، گفت: «به هیچ مدرسه‌ای نیروی انتظامی و یگان ویژه ورود نکرده و قرار هم نیست ورود کند. هیچ نهاد امنیتی‌ای هم قرار نبوده به موضوع ورود کند و ورود هم نکرده است.»

دانش‌آموزان گول خورده‌اند

این مقام مسئول اخبار منتشر شده مبنی بر برخورد فیزیکی با دانش‌آموزان مدرسه صدیقه طاهره در جریان تجمع آنان را نیز رد کرد و گفت: «مطلقا چنین موضوعی نبوده است و تکذیب می‌شود. هیچ برخوردی با دانش‌آموزان صورت نگرفته است. چطور می‌شود با دانش آموز دختر برخورد فیزیکی کرد؟ هرکسی گفته ساختگی بوده است.»

ابراهیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اخراج از مدرسه دانش‌آموزان معترض را تهدید می‌کند یا خیر، گفت: «خیر، خبری از این موضوع هم نیست. چرا باید اخراج کنند؟ دانش آموز غفلت کرده است. برای این غفلت باید به او تذکر داد. دانش‌آموز فرق می‌کند با افراد دیگری که در جا‌های دیگری، کار‌هایی می‌کنند.»

او در تشریح «غفلت» مدنظرش هم بیان کرد: «دانش‌آموزان غفلت کرده‌اند و گول اجانب را خورده‌اند.»

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در خاتمه احتمال برخورد امنیتی و انتظامی با خانواده دانش‌آموزان را هم رد کرد و گفت: «مدیر مدرسه و مشاوران مدرسه ممکن است با خانواده دانش‌آموزان ده‌ها مرتبه صحبت کنند. این موضوع منعی ندارد. اما نهاد‌های امنیتی و انتظامی کاری به دانش آموزان و خانواده آنان ندارد.»

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خدالعنت کندافسارطلبها را

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه