ارسال به دیگران پرینت

ایمان قلبی | اعتقاد قلبی | تحمیل اعتقاد | مسائل اجتماعی

امام جمعه موقت تهران: از مسلمات قطعی است که ایمان را نمی‌توان تحمیل کرد

بحث این است که آیا اگر ما به مسأله‌ای ایمان نداشتیم و انجام آن کار در مرئی و منظر عمومی برای جامعه آسیب جدی داشت، برای انجام آن آزاد هستیم یا خیر. این را باید مطالعه کرد.

امام جمعه موقت تهران: از مسلمات قطعی است که ایمان را نمی‌توان تحمیل کرد

از مسلمات قطعی است که ایمان را نمی‌توان تحمیل کرد. ایمان باور و اعتقاد قلبی است. 

بحث این است که آیا اگر ما به مسأله‌ای ایمان نداشتیم و انجام آن کار در مرئی و منظر عمومی برای جامعه آسیب جدی داشت، برای انجام آن آزاد هستیم یا خیر. این را باید مطالعه کرد.

به تازگی در تلویزیون دیدم خانمی خیلی شدید از حجاب دفاع می‌کرد اما به لحاظ پوشش ظاهری در سر و صورت، حجاب خوبی نداشت. با یک خانم هوشمندی از نزدیکان، تعجب خود را مطرح کردم. 

از من سوال کرد که پوشش لباسش چطور بود؟ گفتم لباسش خوب بود. گفت اینها بی‌حجابی را در بدن‌نمایی می‌دانند. ولی او خود را محجبه می‌داند.

اینها مسایلی است که باید به آن توجه کرد و اساساً یک جمع علمی می‌تواند به آن بپردازد.

این جمع می‌تواند در این مورد بررسی کند که اگر در یک حدی مسائل اجتماعی، فرهنگی و دینی اقتضائاتی دارد چگونه عمل کنیم تا با آسیب روبرو نشویم.

 

 

منبع : چندثانیه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      رسانه های معاند تجزیه طلب و ضد ایرانی (بوقهای استعمارگران جنایتکاری مثل امریکا و انگلیس و صهیونی که جنایاتشان کتاب قطوری میشود ) میخواهند به بهانه سرکوب آشوبگران تعداد مقامات ایران تحریم مالی کنند، اگر ذره ای اینها جنایتکاران غربی صداقت دارند، آن 5400 اخراج کنند نفر جوجه زاده های رانتخوار و فرزندان صادارتی مسئولان ریاکار در نظام جمهوری اسلامی که در کشورهای غربی ساکنند و از پولهای دزده مردم فقیر ایران دارند کاسبی میکنند، پولهای حرام لقمگان چپی و راستی زمانی از دیوار سفارت امریکا بالا رفتن و پرچم های انگلیس و امریکا اسرائیل آتش زدند و مرگ مرگ بر آنها گفتند و مجوب دشمنی غرب با ایران و وضع تحریم شدند، اما اکنون در پناه غربیان هستند! آری ای اروپا یک بار ثابت کند استاندارد دوگانه نداری و آن خائنان به ایران که در دهه 1360 به شما حمله میکردند و اکنون پزاپوزیسیون میدهند، آنها اخراج و اموالشان بلوکه کنید، چون از نهادهای داخل ایران امیدی نیست علیه این خائنان کاری کنند، وگرنه اینها میخواستند لااقل مافیای خودرو و لوزاوم خانگی و موبایل و لپتاپ و مواد غذایی... نابود میکردند، متاسفانه نهادهای داخلی نظام پر از خائن از رانتخوار تا تجزیه طلب پانگرا است.

    • ناشناس ارسالی در

      من از بیم آی پی ام عوض کردم، حقیقت با کارهایی تندورهایی به درست و غلط خودشان جزء خط اما و انقلاب و اصولیون جا زدند هم در زمان احمدینژاد و هم رئیسی، عامل صهیوینسم و مرتجعیت عرب ضد ایرانی (پانعرب و بانترک و پانکرد) وفرقه های ظاله هستند، اینها سالها با ظاهر انقلابی و شیعی گرایی، مثل شعراهای بیفایده و مضر انگکار هلوکاست (باعث برانگیختن دشمنی حتی یهویدیان ضد صهیوینسم شد! و موجی علیه ایرانیها!) و هاله نور، اکنون در درون دولت رئیسی کلی مولتی میلایرددر و مولتی میلیونر دلاری هستند نمونه اش همین وزیر اخیر رسوا شد ثروت قارونی اش! اینها دارند با کارشکنی در احیای برجم و ادامه تحریم تا افزیش گرانی و تورم ارز با کارهایی مافیایی نمیگذارند از خودرو تا لوازم خانگی و غیره ارزان شود، فقط میلیون جوان دم بخت بخاطر گرانی لوازم خانگی و مراسم ... از ازدواج انصراف دادند! خائن به ایران شاخ و دم ندارد. همینها اتش بس یمن انجام دادند تا از پانترک و پانکرد تا وهابیون صدها میلیارد دلار سود نفت ببرند و ایران و یمن در تحریم! در حالیکه باید مراکز صادراتی نفت وهابیون شیعه کش نابود شود.

    • ناشناس ارسالی در

      اکثر کشورهای اسلام زده شبه وهابی سلفی که تحجر و افزایش سن ازدواج به گناهان کبیره مثل بچه بازی (لواط بزرگسالان با پسر بچه های نابالغ) و تجاوز به زنان و مردان و زنای با زن شوهردار و خیانت مردان متاهل مثل ...، که موجب انواع بلایای از ...تا فقر میشود مثل قوم لوط/خدا هر چه انسان شریف باشفقت حلال خور عاقبت بخیر کند و نابود کند هر چه حرامخور مافیایی داخلی همدست تحریمچیان ظالم اجنبی
      فساد اموزشی مثل مدرک فروشی مراکز خصوصی از عوامل اصلی این همه خیانت و دزدی از بیت المال تا تحریم و تعلل احیای برجام و این همه نسل فرصت سوزی و افزایش سن ازدواج و ترویج گناهان کبیره است، فساد آموزشی که لااقل طی این سه سال بارها تذکر دادند و نه آحاد ملت و نه مسئولان توجهی نکردند، اینها سبب عذاب الهی نمی شود؟ً!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه