ارسال به دیگران پرینت

تهران | تجمعات در تهران | گزارش خبری از تجمعات در تهران

تجمعات امروز در تهران چگونه گذشت؟ | روایت خبری دولت از تجمعات امروز

در محدوده دانشگاه صنعتی شریف جمعیتی حدوداً ۴۰۰ نفره با تجمع در خیابان آزادی و اطراف دانشگاه، ضمن سردادن شعار‌های تند و ساختارشکنانه، اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و تخریب برخی اموال عمومی کردند.

تجمعات امروز در تهران چگونه گذشت؟ | روایت خبری دولت از تجمعات امروز

تجمعات در تهران

در محدوده دانشگاه صنعتی شریف جمعیتی حدوداً ۴۰۰ نفره با تجمع در خیابان آزادی و اطراف دانشگاه، ضمن سردادن شعار‌های تند و ساختارشکنانه، اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و تخریب برخی اموال عمومی کردند که تجمع آن‌ها پس از درگیری‌های پراکنده با نیرو‌های انتظامی پایان یافت.  در حال حاضر با وجود پایان یافتن تجمعات در تهران، عبور و مرور در برخی خیابان‌های اصلی شهر با کندی مواجه است.

جمع پراکنده تعدادی آشوب‌طلب که ساعاتی پیش با تلاش نیروهای حافظ امنیت به پایان رسید امروز در برخی شهرها ترافیک سنگین و کندی عبور و مرور و خسارت به اموال عمومی و شخصی را به همراه داشت.

بعد از ظهر امروز شنبه -نهم مهر ماه- همزمان با شروع تحصیلی دانشگاه‌ها، تعدادی از عناصر آشوبگر و فریب‌خورده با تجمع پراکنده در برخی نقاط پایتخت اقدام به سردادن شعارهای ساختارشکنانه و تخریب خودروهای شخصی و اموال عمومی کردند.

این افراد ضمن برهم زدن نظم عمومی تلاش کردند دانشجویان را نیز به آشوبگری و تحرکات سوء ترغیب کنند که در این مسیر ناکام ماندند.

بر اساس مشاهدات میدانی، یک گروه ۱۴ نفره از زنان در منطقه دردشت با برداشتن روسری‌های خود اقدام به کشف حجاب کردند و حدود ۵۰ تا ۷۰ نفر هم در محدوده دانشگاه تهران در خیابان انقلاب دست به راهپیمایی زدند که پس از ناکامی در همراهی دانشجویان به سوی خیابان‌های وصال و حجاب و حافظ و جمهوری حرکت کرده و گروهی از آنها نیز مسیر راهپیمایی خود را به سمت جنوب شهر و منطقه بازار و لاله‌زار تا خیابان وحدت اسلامی و ابوسعید تغییر دادند.

در پونک نیز گروهی از معترضان که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر تخمین زده شدند، از دانشگاه آزاد تا بلوار اشرفی اصفهانی و تیراژه دست به راهپیمایی زدند و عده‌ای نیز در محدوده دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد در خیابان یخچال در قلهک تجمع کرده و قصد تحریک دانشجویان را داشتند.

در محدوده دانشگاه صنعتی شریف نیز جمعیتی حدوداً ۴۰۰ نفره با تجمع در خیابان آزادی و اطراف دانشگاه، ضمن سردادن شعارهای تند و ساختارشکنانه، اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و تخریب برخی اموال عمومی کردند که تجمع آنها پس از درگیری‌های پراکنده با نیروهای انتظامی پایان یافت.  

گزارش‌هایی از آتش زدن موتور در تقاطع وصال و بلوار کشاورز و همچنین آتش زدن تقاطع خیایان انقلاب- قدس با کوکتل مولوتف رسیده است.

همزمان با بازگشایی رسمی دانشگاه‌ها پس از ۲ سال تعطیلات کرونایی در کشور، دانشگاه‌های تهران و برخی شهرها نیز شاهد تجمعات  در تهران و اعتراضات محدود و مسالمت‌آمیز دانشجویی در واکنش به اتفاقات اخیر بود.  

بررسی‌های میدانی از چند دانشگاه تهران حاکی است در دانشگاه علم و صنعت عده‌ای از دانشجویان با تجمع و بست‌نشینی در برابر ساختمان مرکزی دانشگاه، اعتراض خود را نسبت به برخوردهای صورت گرفته از سوی پلیس و بازداشت تعدادی از دانشجویان نشان دادند.

در دانشگاه تهران نیز تجمع مشابهی از سوی عده‌ای از دانشجویان برگزار شد و در طرف مقابل نیز همزمان تعداد دیگری دانشجویان مقابل سردر دانشگاه تهران در محکومیت اغتشاشات و نفرت‌پراکنی‌ها تجمع کردند که با در دست داشتن پرچم‌های ایران و تصاویر شهدای مدافع امنیت در محکومیت ایجاد آشوب و ناامنی در کشور شعارهایی سر دادند.

در این بین در برخی موارد مخاطب قرار دادن طرف مقابل در شعارهای دو طیف منجر به کنایه‌زنی‌هایی نیز می‌شد که با وساطت و پادرمیانی اساتید و دانشجویان قدیمی فروکش کرد.

فضای حاکم در تجمعات دانشجویی درون دانشگاه‌های تهران فضایی آرام و به دور از آشوبگری و خسارت به اموال عمومی بود، با اینحال در برخی موارد، معترضین اقدام به سر دادن شعارهای تند و هیجانی نیز می‌کردند.

در برخی دیگر از دانشگاه‌های تهران از جمله دانشگاه شریف، دانشگاه علوم پزشکی ایران، پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد تهران مرکز و دانشگاه تربیت مدرس نیز تجمعات و راهپیمایی‌هایی با حضور جمعی از دانشجویان در واکنش به حوادث اخیر کشور برگزار شد.

همچنین دانشگاه‌های فردوسی و داروسازی مشهد، دانشگاه‌های آزاد و خوارزمی واحد کرج، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه‌های شیراز و زنجان امروز نهم مهر ماه ۱۴۰۱ همزمان با نخستین روز شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، صحنه برگزاری تجمعات اعتراضی دانشجویی بود.

اعتراض کنندگان با در دست داشتن برخی تصاویر و سردادن شعارهایی چون «زندانی سیاسی آزاد باید گردد»، خواستار آزادی دانشجویان بازداشتی در تجمعات اعتراضی پس از فوت دختری ۲۲ ساله در یکی از مراکز انتظامی و همچنین اصلاح برخی رویکردها و رفتارها در مواجهه با انتقادها و توجه به مطالبات مردمی و دانشجویی شدند.

فضای حاکم بر دانشگاه‌های تهران نیز مشابه دانشگاه‌های سراسر کشور بود و جمع زیادی از دانشجویان در محوطه داخلی دانشگاه‌ها به دور از آشوبگری و خسارت به اموال عمومی به بیان اعتراضات خود نسبت به برخوردها با دانشجویان پرداختند؛ گر چه در برخی موارد معترضین اقدام به سردادن شعارهایی تند و هیجانی کردند.

از سوی دیگر گروهی از دانشجویان در دانشگاه تهران با برگزاری تجمع در محکومیت آشوبگری و نفرت‌پراکنی در فضای جامعه و حمل پرچم کشورمان و تصاویر شهدا، اقدامات ساختارشکنانه را تقبیح کردند.

در حال حاضر با وجود پایان یافتن تجمعات، عبور و مرور در برخی خیابان‌های اصلی شهر به دلیل اقدامات آشوبگران با کندی مواجه است که سختی و ناراحتی شهروندان را به همراه داشته است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ایران ارسالی در

      ای عناصرفریب خورده!

    • ناشناس ارسالی در

      چرا کسی نیست قانون اجرا کند فقط فقط دنبال پول نباشید قانون اجرا شود فکر آینده فرزندان باشید گردن آنها را قطع کنید

    • ناشناس ارسالی در

      چقدر بدبخت تمام چیزهارا اتش میزنن چرا این قدر خسارت میزنید ای مردم حجاب حق قانون مملکت ماست خاک برسر انی که برای حجاب خدا لعنت کنه واقعا حجاب باید باشه ایران مملکت ماست خون شهیدان وطن ماست الهی خدا حفظشون کنه

    • شایان ارسالی در

      تمام بدبختی ها مال گرونی است، گرونی رو متوقف کنید، مردم کمرشون شکست، دلار رو ارزان کنی

      • امیر ارسالی در

        اگر برای گرونی هست چرا یک شعار برای گرونی ها ندادن بدون هدف چیز دیگری هست توی مخ تو فرو کردن گرونی توی مغز نداشته اونا فروکردن مهسا

      • ناشناس ارسالی در

        در جواب امیر
        بله هدف چیزه دیگه ای هست و اون سرنگونی جمهوری اسلامی هست

    • بی نام ارسالی در

      اولا دختر ۲۲ ساله اسم داره دوما چرا اعتراض به حق مردم آشوبه ولی در مقابل شماها اعتراضتون به حقه واگه کشته ایی بدید شهید در کنار مردم باشید همین مردم بودن که شماها الان همین هستید اگه این مردم بخوان میتونن صماها را به زمین بزنن روی مردم وجوونا اسلحه نکشید ویه طرفه به قاضی نرید

      • امیر ارسالی در

        از خود مردمی که برای به اصطلاح اعتراض اومدن سوال کن چرا دیوانه میشن

    • ناشناس ارسالی در

      عجب گزارش بدون تعصبی😁

    • ناشناس ارسالی در

      عجب گزارش بدون تعصبی😁

    • ناشناس ارسالی در

      وقتی کشور با صداقت و عقلانیت اداره نی شود و مردم خسته و افسرده باشند بهترین از این نمیشه همه که نان خور دولت نیستند. بهتر حرف مردم را بشنوید .با پاک کردن صورت مسئله مشکل حل نمیشه کشور ژاپن یک گوله سنگ است وسط دریا شاخص‌های این کشور را با ایران غنی از ثروت مقایسه کنید

    • ناشناس ارسالی در

      درد مردم گرونی هست خسته شدن ازبس سفره ها رو کوچکتر کردن

    • لکساان ارسالی در

      بچها جمعیت تو کل کشور به 500نفرم نرسیدن😀😁

    • واقع بین ارسالی در

      سلام،
      میگم وقتی آدم این خبرها رو میخونه، تازه میفهمه شغل خبر نگاری چقدر سخته ها، اینهمه تحقیقات میدانی، این همه اطلاعات تحلیل شده، وای خدای من، داداش تو که اینهمه دور میدونها دور زدی یه سر هم تا میدون غار میرفتی ببینیم اونجا چه خبر.
      بعد هم کمی شرم و شعور و شعف برای وجدانتون بخرید...
      شب دراز است و قلندر بیدار....

    • ناشناس ارسالی در

      اینکه مردم مقابل هم قرار یگیرند کار غلطیه اگر حاکمان توانایی دارند بجای تقابل ارامش را برگردانند مردم از تفاوت خسته اند در این موضوع نیاید طرف گروهی را گرفت اگر زشت میدانید هر دو طرف را زشت بخوانید تا همه حساب کار دستشان بیاید درغیر اینصورت ماجرا تمام نمیشود مردم از نابسامانی اقتصادی در فشارند

      • میترا ارسالی در

        تفرقه بیانداز و پادشاهی کن
        این دفعه یکم از دستشون در رفته فقط

    • سید ارسالی در

      خانم امینی بهانه است ، این دروغ و فساد مسئولین که مردم رو به خشم آورده

    • ناشناس ارسالی در

      شما راست میگید...

    • ناشناس ارسالی در

      آزادی ایران

    • ناشناس ارسالی در

      باید همه چیز در لوای قانون باشد

    • محمد ارسالی در

      سلام خدا خودش کمک کند این آشوبها بخواب دیگه خسته شدیم ما دیگه اعصاب زنگ بکش بکش را نداریم تورا خدا تمامش کنید تا تفرقه به مردم نیافت خدا نکرده کشورما نشودسوریه وعراق ببین چقدرملتش آسیب دیدن با مردم به صلح و دوستی دعوت کردند اغتشاش همه اموال ما خودمان است

      • ناشناس ارسالی در

        فقط، سطل،زباله مال،ماست،متاسفم، برات،

    • کامیکازه ارسالی در

      فقط تعداد را خوب آمدی 14 نفر 100 نفر 150 نفر 100000یا1000000نفر را ندیدی.

    • ناشناس ارسالی در

      اندکی صبر ،سحر نزدیکه ،فقط حیف از جوانی ما که همش در آه و ناامیدی و ترس از آینده گذشت

    • ناشناس ارسالی در

      همش بخاطر فسادمسئولین هستش این‌وقایع وگرنه حجاب همینجوریشم توکشور ما دست وماشکسته اجرامیشه

    • ناشناس ارسالی در

      ای بابا

    • علیرضا ارسالی در

      اون گزارش گر که استعفا داد فقط شرف داشت که گفت ما رو اون دنیا بخاطر نگفته هامون آویزون میکنم...

      آخه لنتی چقدر دروغ میبافی ملت که کسخولی نیستن، اینستاگرام و باز می‌کنی مردم ریختن تو شهر تو میگی ۴۰۰ نفر !!!!!!

      #خرخودتی...

    • علی ارسالی در

      مگه ما با تفنگ و اغتشاش و کشتن و قیام مسلحانه انقلاب نکردیم؟ اون زمون اونا اغتشاش گر نبودن؟ اون زمون قانون نبود؟ مردم اذیت نمیشدن؟ هرچند بعید میدونم نظر منو ثبت کنید

    • ناشناس ارسالی در

      حکومت نابودگر

    • علی ارسالی در

      خدا به دادملت برسه الان درست زمان نشستن درخانه هست چهارسمت مملکت آشوب هست به خاطر حضور مهره های که جزبدبختی چیزی دیگه نمیخواد

    • خهفهخح ارسالی در

      چرا شما همش مردم رو اغتشاشگر میدونید مردم دیگه به ستوه آمدند از این همه فساد وظلم و بی عدالتی

    • بینام ارسالی در

      مهسا امینی بهانه اس هممون خسته شدیم از دست مسئولین بی لیاقت و دروغگو

    • لر ارسالی در

      در کشور ما باید ازادی فرهنگی و نحوه‌پوشش هر انسانی دست خودش باشه بحث ما این نیست درکل بحث ما فقر فشار اقتصادی بی عدالتی و مسوعلین بی سواد بی خدا هستن همه مردم ب تنگ‌امده ان کاری نکنن برای رفا جوانان تو‌خیابونا خون ریزی های زیادی میشود بین خودمان

    • ایرانی ارسالی در

      اونیکه خسته شده تشریف ببره خارج راه بازه

    • ناشناس ارسالی در

      ای کاش طی این سالهای طولانی رهبری به تمامی نقاط ایران سفر کرده بود ومسولین کوتاهی نکرده بودند من به عنوان یک انسان به کمال رسیده فکر میکنم دیر جنبیدن مسولین....

    • جلال ارسالی در

      عزیزان زمان انقلاب مردم یک دل ویک جان ویک صدا بودند و99 درصد مردم حرفشان یکی بوده. چرا مقایسه بیخودی میکنید.مشکلات هست،گرانی هست ،فقر هست وفشار روی مردم زیاده وهیچکس منکرنیست. اما آحاد ملت با این فرم اعتراض مخالفند.چرا عده ای آشوبگر دست به نابودی اموال عمومی میزنند وبعضی آنها را تایید میکنند. با درآوردن روسری وزیر سوال بردن حکم خدا می‌خواین مردم را جذب کنید. نه عزیزان اون سحری که میگین نزدیکه ، اصلا نمیاد.خودتون را خسته نکنید ملت بیداره اگر چه زیر بار مشکلات کمرخمیده است.اینجا ایرانست و مهد شیران. ما ملت امام حسینیم .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه