ارسال به دیگران پرینت

آیا از خواص روغن حیوانی گاو میش با خبر هستید؟

آیا می دانستید روغن های حیوانی گیاهی از فراوری شیر گاو و گوسفند تهیه می شود و از این رو روغن تک نفره پاستوریزه گاومیش با طعم و عطر ملایمی که دارد در غذاها استفاده می شود. روغن های حیوانی در ایران به نام روغن زرد و روغن کرمانشاهی شناخته می شوند و از این رو این روغن محلی متداول ترین محصول مورد استفاده در روستاها است.

آیا از خواص روغن حیوانی گاو میش با خبر هستید؟

آیا می دانستید روغن های حیوانی گیاهی از فراوری شیر گاو و گوسفند تهیه می شود و از این رو روغن تک نفره پاستوریزه گاومیش با طعم و عطر ملایمی که دارد در غذاها استفاده می شود. روغن های حیوانی در ایران به نام روغن زرد و روغن کرمانشاهی شناخته می شوند و از این رو این روغن محلی متداول ترین محصول مورد استفاده در روستاها است.

در خرید روغن های حیوانی باید دقت عمل بیشتری صورت گیرد و از این مورد می توان به چندین مطلب برای تشخیص اصل بودن و تقلبی بودن روغن های کرمانشاهی یا حیوانی دست پیدا کرد اما با تمامی گفتن این راهکارها دلیل بر آن نیست که این راهکارها به صورت قطعی جوابگو و انجام شدنی است.

1-1

اگر می خواهید به طور کامل با مزایا و معایب روغن های حیوانی آشنا شوید و بتوانید با مقایسه آنها، بهترین نوع را انتخاب و خریداری کنید همین حالا به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید. می توانید هر سوالی که دارید با کارشناسان و مشاوران ما مطرح کرده و پاسخ خود را بیابید. در این سایت ما به شما با کیفیت ترین نوع روغن حیوانی کرمانشاهی یعنی روغن روژان را پیشنهاد می کنیم تا با نازل ترین قیمت، سلامتی و قلب سالم را میهمان سفره ی خود و خانواده تان کنید.

روغن حیوانی کرمانشاهی 800 گرمی روژان

بسته بندی با اندازه های متفاوت به افراد کمک می کند تا هر کدام مناسب با بودجه ای که دارند بتوانند محصول را خریداری کنند. روغن حیوانی کرمانشاهی از برند روژان هم به دو میزان 800 گرمی و 400 گرمی عرضه می شود. جالب است بدانید که این روغن را می توان در سرخ کردن مواد غذایی هم استفاده کرد چون نقطه ی دود بالایی دارد و در طی فرآیند سرخ کردن روغن نمی سوزد. این نگرش بین مردم ایجاد شده بود که روغن حیوانی کرمانشاهی یا اصطلاحا همان روغن زرد باعث ایجاد بیماری قلبی و تجمع چربی در عروق می شود.اما این فرضیه هیچگاه اثبات نشد چون با توجه به سبک زندگی مردم قدیم و میزان سلامت و قوای جسمانی آنها می توان دریافت که سبک تغذیه ای درستی داشتند پس این فرضیه عملا باطل است.حتی در طب سنتی بار ها به خواص روغن حیوانی اصل اشاره شده، طبع آن گرم و تر و ارزش غذایی آن بالاتر از کره ذکر شده است.غیر از مصارف خوراکی، روغن حیوانی به صورت استعمال موضعی هم کاربرد دارد.

1-2

شاید شما تفاوت انواع روغن های حیوانی را ندانید به طور مثال شما برای خرید روغن حیوانی روژان به سایت هایی مثل دیجی کالا و غیره مراجعه کرده اید ولی اطلاعی از گوناگونی این نوع محصولات ندارید و سر درگم شده اید. در وهله ی اول باید این را بدانید که روغن حیوانی کرمانشاهی کاملا متفاوت از سایر روغن های حیوانی است.

این روغن به صورت غیر مستقیم از شیر دام تهیه می شود و به همین خاطر مقوی و سالم است، اما سایر روغن های حیوانی می تواند حاصل از ذوب کردن چربی یا دنبه، پی و شلحه باشد که این موارد هر کدام خواص و مضراتی دارد که آن را به طور کامل از روغن حیوانی کرمانشاهی متمایز می کند.سایر روغن های حیوانی از چربی های بدن دام تهیه می شود پس به نسبت روغنی که از شیر دام گرفته شده مزایا نخواهد داشت.

 

روغن حیوانی تک نفره

روغن های حیوانی گوسفندی در مقایسه با روغن های گاوی طعم تند و تیزی دارند و در روغن های مخلوط حیوانی گوسفندی به صورت تک نفره یا بیشتر باتوجه به میزان ترکیب گاوی و گوسفندی متغیر است.اگر شما طعم تند و تیز روغن های گوسفندی را جزو سلایق خود نمی بینید و به آن حساس هستید می توانید از روغن های گاوی که طعم و عطر ملایمی دارند بهره ببرید.یکی از نحوه تشخیص روغن حیوانی کرمانشاهی عطر و طعم ملایم آن است که روغن های حیوانی اصل دارای طعم و مزه روغن نباتی نیست و در مقایسه با روغن های نباتی دارای مزه بدی نمی دهند از این رو می توان با چشیدن آن متوجه شد که آیا این روغن های کرمانشاهی اصل هستند یا خیر.

1-3

در مقایسه شیر گاو و گاومیش باید اشاره داشت که شیر گاومیش از کلسیم بالاتری برخوردار است و روغن های حیوانی آن و به طور کل هضم راحت تری نسبت به شیر گاو دارد. این روغن های مفید اغلب کمتر در برنامه های غذایی ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا حساسیت های عطر آن مورد توجه افراد قرار می گیرد و بوی آن را دوست ندارند. روغن حیوانی گاومیش اصل دارای این قابلیت هستنند که اگر برای اولین بار روی پوست دست شما آغشته شوند به سرعت جذب پوست شده و آب می شوند و ردی از ظاهر اولیه باقی نمی ماند. یکی دیگر از نکات قابل توجه آن است که این روغن ها اگر از خالص بودن و اصل بودن برخوردار باشند دارای قابلیتی هستند که به راحتی با آب شسته می شوند.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه