ارسال به دیگران پرینت

معرفی رستوران های ایرانی لندن با عکس و آدرس

اگر ساکن لندن و یا سایر شهرهای بریتانیا هستید؛ ممکن است که دلتنگ وطن و غذاهای خوشمزه رستوران‌های ایرانی شوید. این دلتنگی گاهی آنقدر زیاد می‌شود که شما را در فکر خرید بلیط هواپیما لندن تهران و سفر به ایران فرو می‌برد.

معرفی رستوران های ایرانی لندن با عکس و آدرس

اگر ساکن لندن و یا سایر شهرهای بریتانیا هستید؛ ممکن است که دلتنگ وطن و غذاهای خوشمزه رستوران‌های ایرانی شوید. این دلتنگی گاهی آنقدر زیاد می‌شود که شما را در فکر خرید بلیط هواپیما لندن تهران و سفر به ایران فرو می‌برد.

دست نگه دارید، قبل از اینکه این تصمیم را بگیرید و لندن را ترک کنید، غذاهای اصیل سنتی را در یکی از رستوران‌های ایرانی این شهر میل کنید.

 به همین منظور برای آشنایی با بهترین رستوران‌های ایرانی لندن کافیست این مطلب را تا انتها بخوانید.

لندن احتمالاً بیش از هر شهر غربی دیگری غیر از لس آنجلس، یا به قول ایرانیان مهاجر تهرانجلس، رستوران ایرانی دارد.

اگر از کباب‌های معمولی ایرانی، کوبیده، چنجه، برگ، و یا جوجه خسته شده‌اید و می‌خواهید یک غذای اصیل ایرانی را امتحان کنید، فهرستی از بهترین رستورانهای ایرانی به همراه خوشمزه‌ترین غذاهای آنها در این مطلب آورده شده‌اند.

اگر صرفاً می‌خواهید کباب بخورید، می‌توانید به تمام رستوران‌های ذکر شده در این مطلب بروید. چنانچه به دلایل عجیب و غریبی کنجکاو هستید که بدانید طعم یک همبرگر خاص در ایران چگونه است، از رستورانِ ساندیچ بار کاسبین در خیابان ایلینگ برادوی بازدید کنید.

اگر هم تمایل دارید طعم کله پاچه سنتی، پاچه و سر گاو یا گوسفند آب پز را بچشید، در آخر هفته به رستوران آذربایجان در خیابان همرزمیت سر بزنید.

البته اینکه چقدر کله‌پاچه‌ خور هستید، کاملا بستگی به خودتان دارد، به هرحال یا از این توصیه آخر متنفر خواهید شد یا آن را دوست خواهید داشت. اگر آنقدر حساس هستید که نمی‌توانید سر گوسفندی را در ظرف خود ببینید، فوراً از این پیشنهاد صرف‌نظر کنید.

غذای سنتی دیگری که باید در لندن امتحان کرد، آبگوشت (یا دیزی) است. بهترین دیزی لندن را در رستوران محسن در خیابان کنزینگتون امتحان کنید.

تقریباً همه نوع غذاهای ایرانی را در لندن می‌توانید پیدا کنید، به جز فست فودی متمایز وکاملا ایرانی برای لذت از طعم بی‌نظیر پیتزای ایرانی. در ادامه مطلب به شما میگوییم سایر غذاهای لذیذ ایرانی را در کدام رستوران‌ها میل کنید.

 

  • قورمه سبزی در رستوران حافظ

1-1-1-1-2

قورمه‌سبزی محبوب‌ترین خورش ایرانی است و اگر در آپارتمان پخته شود، همه همسایه‌ها به راحتی متوجه می‌شوند که یکی از ساکنین ساختمان برای ناهار قرمه سبزی می‌خورند. بوی جذاب و طعم بی‌نظیر قورمه‌سبزی فراموش نشدنی است. پیدا کردن این غذا که ترکیبی از سبزیجات سرخ شده، لوبیا قرمز و گوشت بره یا گاو می‌باشد، در لندن غیرممکن نیست. کافیست برای صرف یک وعده قورمه سیزی جا افتاده به محیط عالی رستوان حافظ وارد شوید. شما به محض ورود به این رستوران با کارد و چنگال‌های عتیقه و نقاشی‌ها و خطوط خوشنویسی روی دیوار احاطه و به حال و هوای ایران برمی‌گردید. رستوران حافظ قورمه‌سبزی را با برنج فرد علاء ایرانی و سالاد شیرازی و شربت زعفران مخصوص خودشان سرو می‌کنند.

در ضمن در رستوران حافظ می‌توانید چند پیش غذا مانند میرزا قاسمی و کشک بادمجان را هم سفارش دهید و از طعم  لذیذ آنها نیز نهایت لذت را ببرید.

 

آدرس: لندن، خیابان هرفورد 5، خیابان W2

 

  • لوبیا پولو در رستوران تندیس

1-1-1-1-3

لوبیاپلوی مادران ایرانی همیشه به عنوان بهترین غذای آنها شناخته می‌شود. هر مادری دستور پخت و رویکرد متفاوتی برای تهیه آن دارد و به اصطلاح هر گل یک بویی دارد. حال اگر در دل لندن، هوای تجربه طعم لذیذ یک بشقاب لوبیا پلوی مامان پز به سرتان زد، تکلیف چیست؟ امکان صرف لوبیا پلویی که از یک بشقاب برنج، لوبیا سبز و سس گوجه فرنگی تشکیل شده، در لندن هم وجود دارد. در برخی از لوبیاپلوها گوشت اضافه می‌شود و در برخی نه! که کاملا بستگی به ذائقه  شما دارد. تفاوت طعم لوبیا پلوها در تفاوت ادویه‌های آنها نهفته شده است. برای مثال برخی به لوبیا پلو دارچین و زعفران اضافه می‌کنند که طعم آن بی‌نظیر می‌شود.

بسیاری از خانواده‌ها ایرانی حداقل هفته‌ای یکبار لوبیا پلو می‌پزند، برای شمایی که خواننده این مطلب هستید و به قصد سفر تفریحی و یا کاری به لندن آمده‌اید؛ خبر خوشی داریم. به رستوران ایرانی تندیس در خیابان هاورستاک رفته و یک بشقاب لوبیاپلوی خوشمزه ایرانی را با سالاد شیرازی سفارش داده و نوش جان کنید.

 

آدرس: لندن، خیابان 73 هاورستاک هیل، خیابان NW3

 

  • کوفته تبریزی در رستوران آذربایجان

کوفته تبریزی غذای واقعاً خاصی است و بیشتر مورد علاقه آذری‌های ایرانی است. اما با این وجود به یک غذای ملی تبدیل شده است و مردم تهران هم به اندازه مردم تبریز و شمال غرب ایران، از آنجا لذت می‌برند. کوفته‌تبریزی یک نوع میتبال غول پیکر است که با انواع سبزی‌ها و ادویه‌ها از جمله نخود، تره‌فرنگی، نعناع، جعفری و پیاز تهیه می‌شود. همیشه یک سوپرایز در وسط کوفته پنهان است، این سوپرایز می تواند گردو، زردآلو خشک یا آلو خشک باشد. برای تجربه لذتبخش طعم کوفته تبریزی آنهم در لندن به رستوران آذربایجان تشریف ببرید. اگرچه رستوران آذربایجان در غذاهای آذری تخصص دارد، اما کباب های عالی هم سرو می‌کند. بنابراین اگر فکر می‌کنید کوفته به عنوان غذای اصلی کافی نیست، یک سیخ کباب را هم امتحان کنید.

 

آدرس: لندن، خیابان کینگ استریت 6، خیابان  291-293

  • کباب ترش در رستوران کته

1-1-1-1-4

رستوران کته، رستورانی درجه یک اما با قیمت‌های کمی بالا است. رستوران کته، فضای شیکی دارد که فرصت خوردن غذاهای شمالی به خصوص کباب ترش در دل لندن را برای شما فراهم کرده است. کباب ترش رستوران کته شامل گوشت راسته گوسفند طمع‌دارشده در آب انار، گردوی خرد شده، سرکه و نعناع تازه است. این کباب با برنج زعفرانی سرو می شود. برای کیفیت بالای رستوران کته پول بیشتری هم نسبت به سایر رستورانهای معرفی شده، پرداخت خواهید کرد که منصفانه است.

 

آدرس: لندن، خیابان وارویک 5

 

  • قلیه ماهی در رستوران گالریا لندن

1-1-1-1-5

قلیه ماهی خورش ماهی جنوب ایران است که با برنج زعفرانی و ماهی تیلاپیا سرو می‌شود. جالب است که حتی قلیه ‌ماهی را هم در لندن آنهم در رستوران گالریا می‌توانید سفارش دهید. گالریا در قلب لندن و در خیابان کاوندیش قرار دارد.

این رستوران Galleria نامیده می شود، زیرا ترکیبی از یک رستوران و گالری با نقاشی‌های زیبا برای فروش روی دیوار است.

آدرس: لندن، خیابان کاوندیش 17، خیابان W1G

سخن پایانی

برای افرادی که ساکن لندن هستند و یا به عنوان گردشگر چند روزی را مهمان این شهر می‌شوند، خوردن غذای ایرانی، آن هم خوراک‌های اصیل و پرطرفدار تجربه ناب و کم نظیری است. به همین منظور در این مطلب چند مورد از بهترین غذاهای ایرانی که قابل سفارش در رستورانهای با کیفیت ایرانی لندن هستند را به شما معرفی کردیم.این رستوران‌ها به انتخاب روزنامه آنلاین گاردین گردآوری شده‌اند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه