ارسال به دیگران پرینت

اینترنت | محدودیت های اینترنت

وزیر کشور: محدودیت‌های اینترنتی تا پایان اغتشاشات ادامه دارد

فیلترشکن‌ها هم محدود شده است. لینکدین، شبکه اجتماعی که اساسا برای بهبود کسب‌وکار مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز از دسترس خارج شد.

وزیر کشور: محدودیت‌های اینترنتی تا پایان اغتشاشات ادامه دارد

آی‌تی‌ایران : محدودیت روی اینترنت ثابت و همراه در چند روز اخیر به‌شدت افزایش پیدا کرده و در برخی از ساعات مانند ۱۶ تا ۲۴ اینترنت کاملا قطع و کاربران همراه و ثابت تنها به اینترنت داخلی دسترسی دارند. اکنون وزیر کشور اعلام کرد که محدودیت روی سرویس‌های اینترنت به خاطر اغتشاشات است. ‌احمد وحیدی‌، وزیر کشور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری صداوسیما عنوان کرد این محدودیت‌ها موقت بوده و با تمام شدن اغتشاشات رفع می‌شود.

وحیدی ادامه داد: «بعضی از شبکه‌ها آتش‌بیار معرکه شده و سامان‌دهی اغتشاشات را انجام می‌دهند و باعث خرابکاری می‌شوند. این شبکه‌ها با انتشار صحنه‌های تحریک‌کننده که بعضی مواقع نیز واقعی نیست چیزهایی را به مردم یاد می‌دهند.» او با اعلام اینکه در این شرایط باید دسترسی به این شبکه‌ها محدود شود، ادامه داد: «طبیعی است دسترسی به این شبکه‌ها برای حفظ امنیت مردم، حفظ حقوق شهروندی، حفظ نظم، امنیت و حفظ آرامش مردم محدود شود تا مسیر اغتشاشات سامان‌دهی نشود.» او در پاسخ به این سوال مجری که آیا این محدودیت‌ها تنها روی شبکه‌های اجتماعی است، اعلام کرد: «اصل محدودیت‌ها روی شبکه‌های اجتماعی است که در اغتشاشات نقش داشته‌اند و با سامان‌دهی باعث تخریب می‌شوند.» وحیدی در مورد اینکه این محدودیت‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: «این بر عهده اغتشاشگران است؛ اغتشاشگران موجب اعمال چنین محدودیت‌هایی می‌شوند. هرگاه دستگاه امنیتی و اطلاعاتی مطمئن شود که دیگر چنین موضوعیتی نیست این محدودیت‌ها برداشته می‌شود.» او تاکید کرد که هرچند این محدودیت‌ها موقت است؛ اما دسترسی به سرویس‌های شبکه داخلی فراهم است و ارائه سرویس از این طریق بدون مشکل ادامه دارد. از عصر روز ۳۰شهریور ماه دسترسی به واتس‌اپ و اینستاگرام مسدود شده است. بعد از آن نیز امکان دسترسی به اینترنت از طریق شبکه ثابت و همراه محدود شد و این محدودیت در ساعاتی از شبانه‌روز مانند ۱۶ تا ۲۴ بیشتر هم می‌شود. در گام بعدی نیز خبرهایی در خصوص از دسترس خارج شدن گوگل‌پلی و اپ‌استور منتشر و اعلام شد دسترسی به بسیاری از فیلترشکن‌ها هم محدود شده است. لینکدین، شبکه اجتماعی که اساسا برای بهبود کسب‌وکار مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز از دسترس خارج شد.

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      برای حفظامنیت حرفی نیست ولی تکلیف پولی که بابت اینترنت دادیم به کردن کیه ایا این حق وناس نیست

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه