ارسال به دیگران پرینت

ضدیخ | ضدیخ ۲۰۶ تیپ ۵

ضدیخ 206 تیپ 5 چه مارکی بخرم؟

هر تغییراتی که برای ماشین انجام دهیم باید طبق شرایط باشد که البته را ریختن ضد یخ و روغن هیدرولیک در ماشین 405 باید میزان آب و هوای سرد باشد که اگر هوای محبط درجه سردتری داشته باشد میزان ضد یخ باید بیشتر در رادیاتور ریخته شود.

ضدیخ 206 تیپ 5 چه مارکی بخرم؟

ضدیخ 206 تیپ 5 چه مارکی بخرم؟

هر تغییراتی که برای ماشین انجام دهیم باید طبق شرایط باشد که البته را ریختن ضد یخ و روغن هیدرولیک در ماشین 405 باید میزان آب و هوای سرد باشد که اگر هوای محبط درجه سردتری داشته باشد میزان ضد یخ باید بیشتر در رادیاتور ریخته شود.

در خودروهای قدیمی با سیستم خنک کننده بدون مخزن انبساط، هنگام گرم شدن، ضد یخ "اضافی" از طریق لوله بخار رادیاتور به بیرون پرتاب می شود و هنگامی که خنک شود، سطح آن کمتر از حد نرمال خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

 

به طور کلی، در مناطقی با آب و هوای گرم و عاری از یخبندان، استفاده از آب نرم با بازدارنده خوردگی به عنوان خنک کننده (در سیستمهای خنک کننده ای که امکان استفاده از آن را فراهم می کند) توصیه می شود.

در تابستان که برای ویژگیهای آن سیستم خنک کننده طراحی شده است که بسیاری از ضد یخها (به ویژه، تمام اتیلن گلیکولها) دارای ضریب انبساط حرارتی بسیار بالاتری نسبت به آب هستند که باعث می شود از یک سیستم خنک کننده مهر و موم شده با مخزن انبساط استفاده شود که برای جبران انبساط ضد یخ هنگام گرم شدن لازم است.

 

ضد یخ 405

ضد یخهای خودرو موجود در بازار داخلی معمولاً هماننده ضد یخ 405 از مخلوطی از آب (تقریباً نیمی از ترکیب) و اتیلن گلیکول (کمتر پروپیلن گلیکول، که برخلاف اتیلن گلیکول غیر سمی است، اما هزینه بسیار بیشتری دارد) و همچنین بسته ای از مواد افزودنی تشکیل شده است.

خواص ضد یخ غلیظ ضد خوردگی (بازدارنده های خوردگی)، ضد حفره، ضد کف و فلورسنت (برای تسهیل جستجوی نشتی) دارند.

جالب است که اتیلن گلیکول خالص دارای نقطه انجماد نسبتاً بالایی است (۱۲.۳- درجه سانتیگراد)، با این حال، هنگامی که با آب مخلوط می شود، به اصطلاح یوتکتیک را با نقطه انجماد بسیار پایین تر از اجزای مخلوط به طور جداگانه تشکیل می دهد.

54555

 

باید به این نکته دقت کنید که انتخاب یک ضد یخ مناسب بسیار مهم می باشد، ضد یخ پژو 405 برای پژو فقط باید استفاده گردد.

قابلیت این مواد این است که تا ۷۵- درجه سانتیگراد (برای مخلوط ۲۵ آب و ٪۷۵ اتیلن گلیکول) با آب بیشتر و کمتر، مخلوط نقطه انجماد بالاتری خواهد داشت.

در عمل، نقطه انجماد با رقیق کردن مخلوط با آب به عنوان یک جزء ارزان‌تر، به نقطه مورد نیاز تنظیم می‌ شود، بنابراین اکثر ضدیخهای تجاری حاوی بیش از ۲۵ درصد آب (معمولاً ۳۵ تا ۵۰ درصد) هستند.

بنابراین، مخلوطی با محتوای آب ۳۵٪ در حدود ۶۵- درجه سانتیگراد و ۵۰٪- در ۴۰- درجه سانتیگراد شروع به کریستال شدن می کند.

 

ضدیخ مناسب 206

بسیاری از افراد هستند که از وظیفه ضدیخ بتن آگاهی کامل را ندارند و اهمیت زیادی را به آن نمی دهند ولی باید گفت این مایع بسیار مهم، کاربرد زیادی در سرما و گرمای ماشین دارد از این جهت که برای خودرو های قیمت بالا مانند 206 مناسب بوده و بیشتر اهمیت دارد.

اگر از ضدیخ استفاده نشود به مرور زمان ممکن است که دمای موتور مناسب و ایده آل نباشد و به مرور زمان در فصل های بسیار گرم و یا سرد می توان مشکلات که به دلیل نبودن ضدیخ را مشاهده کرد.

به صورت کلی این مایع بسیار مهم وظیفه دارد که خودرو در مقابله با دمای بسیار سرد نقطه انجماد را کاهش دهد همچنین در مقابل این کار در فصل گرما نیز صورت می گیرد که با استفاده از ضدیخ موجب می شود که خودرو به نقطه جوش نرسد که با این تعادل هایی که ذکر شد عملکرد خودرو می تواند به خوبی انجام شود همچنین شما نیز می توانید با خیال راحت تری رانندگیتان را انجام دهید.

 

لزوم استفاده از ضدیخ 206 تیپ 5 برای همگان آشکار است و دانستید که اهمیت آن برای ماشین ها بسیار ضروری است از این رو شما نیز می توانید با در نظر گرفتن مدل خودرو خود مانند رنو از نمونه های ایرانی یا خارجی موجود در بازار استفاده کنید.

724274552742

ترکیب های داخل ضد یخ به صورت کلی دارای مواد روان کننده، مواد ضد خورندگی و غیره وجود دارد و در هنگام استفاده کردن از ضد یخ به چند عوامل باید دقت داشت یکی از مهم ترین نکته این است که حتما باید داخل رادیاتور تمیز باشد همچنین قبل از ریختن ضد یخ باید کامل با مواد شوینده نانو شسته شود و سپس از آن باید استفاده کرد.

در مرحله بعد یکی از مهم ترین نکته در هنگام ریختن ضد یخ این است که باید همه لوله هاو شلنگ هایی که از آن آب رادیاتور عبور می کند باید سالم باشد برای اینکه بتوانید به سرعت و به آسانی تشخیص دهید شلنگ و یا لوله هاسالم هستند یا خیر باید به اندازه ی آن دقت کرد معمولن لوله های پوسیده و یا بی کیفیت باد کرده و ظاهر آن تغییر پیدا می کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه