ارسال به دیگران پرینت

ماهی سرخو | ماهی سرخو جنوب کوچک

ماهی سرخو جنوب کوچک

ماهی سرخو یکی از پرخاصیت‌ترین و پرطرفدارترین ماهی‌های آب‌های جنوب کشور یعنی خلیج فارس و دریای عمان است که انواع بسیار متنوعی دارد اما به طور کلی به سه دسته اصلی ماهی سرخوی اصلی، چمن و دندونی تقسیم می‌شود.

ماهی سرخو جنوب کوچک

ماهی سرخو جنوب کوچک

ماهی سرخو یکی از پرخاصیت‌ترین و پرطرفدارترین ماهی‌های آب‌های جنوب کشور یعنی خلیج فارس و دریای عمان است که انواع بسیار متنوعی دارد اما به طور کلی به سه دسته اصلی ماهی سرخوی اصلی، چمن و دندونی تقسیم می‌شود.

نکته مشترک در مورد تمام انواع سرخو ماهیان، رنگ سرخ و شکل ظاهری یکسان آن‌ها است و تنها تفاوت آن‌ها کم‌رنگ‌تر شدن میزان سرخی در انواع آن است به طوری که مثلا ماهی سرخو اصل دارای رنگ سرخ کم‌رنگ و ماهی چمن سرخو، پررنگ‌تر است.

شما می توانید با مشاورین فروش با تجربه مجموعه آراد برندینگ ارتباط برقرار کنید و تمامی سوالات خود را در رابطه با خرید این محصول بپرسید و همچنین با مراجعه به سایت آراد برندینگ می توانبد اطلاعات مورد نیازتان را دریافت نمایید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

 

این ماهی علاوه بر دارا بودن میزان بسیار بالای امگا 3 و ویتامین‌های ب6 و ب12، به عنوان مناسب‌ترین منبع غذایی برای تأمین پروتئین نیز می‌باشد و به عنوان یک غذای مناسب برای بیمارانی مثل، بیماران قلبی، بیماران دیابتی، بیماران کلیوی و... بوده و همین‌طور مصرف آن برای پیشگیری از ابتلا به سرطان، به شدت توصیه شده است.

از این رو ماهی سرخو با چنین ارزش غذایی بالایی، به عنوان یکی از ماهی‌های صادراتی کشور نیز محسوب می‌شود که صادرات آن به کشورهایی مثل امارات ارزآوری بسیار خوبی برای کشور داشته است به طوری که در یک برهه زمانی صادرات بیش از حد این محصول به کشورهای خارجی، موجب کاهش عرضه و در مواردی نایاب شدن آن در بازارهای داخلی شد که این مسئله منجر به تصویب قانون منع صادرات ماهی تازه در کشور گردید.

 

فروش ماهی سرخو کوچک

همان‌طور که می‌دانید، برای تهیه ماهی سرخو کباب شده، نیاز به پیدا کردن محلی برای فروش ماهی سرخو کوچک دارید و البته با توجه به آن‌چه در بخش‌های قبلی مقاله گفته شد، در میان روش‌های مختلفی که برای پخت ماهی سرخو وجود دارد، کباب کردن آن یکی از بهترین روش‌های پخت این ماهی محسوب می‌شود که برای کباب کردن ماهی قزل آلا نیز روش‌های متفاوتی وجود دارد که روش به سیخ کشیدن و کباب کردن ماهی سرخو کوچک روی شعله آتش نسبت به روش‌های دیگر، طعم بسیار لذیذتری به این غذا می‌دهد که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.

با این تفاسیر، ناگزیر به تهیه ماهی سرخو کوچک هستید که در این مورد نیز با در نظر گرفتن مسائل و مشکلات پیش رو برای خرید این محصول چنان‌چه در بخش قبلی و در خصوص خرید ماهی سرخو بزرگ گفته شد.

 

باز هم به این نتیجه می‌رسیم که مناسب‌ترین راه ماهی سرخو کوچک و بزرگ همان خرید از یک فروشگاه اینترنتی و تجربه یک خرید مقرون به صرفه، چه از لحاظ زمان و چه از لحاظ هزینه‌های مالی صرف شده است.

اما نکته‌ای که در این‌جا وجود دارد، پیدا کردن یک فروشگاه اینترنتی مطمئن برای خرید محصول باکیفیت است که همواره یکی از دغدغه ‌های اصلی برای خرید هر محصولی، به ویژه هنگام خرید آنلاین مواد غذایی است.

نکته مهم دیگر در خصوص ماهی سرخو این است که هنگام پخت این نوع ماهی، بوی خاص ماهی که معمولاً عده‌ای را آزار می‌دهد، حس نخواهید کرد و از این رو ماهی سرخو تازه برای کسانی که به بوی ماهی حساس هستند و اغلب به این دلیل خود را از خوردن این غذای لذیذ محروم می‌کنند، بسیار مناسب است.

888888

قیمت روز ماهی سرخو جنوب

ماهی سرخو از معروف ترین ماهی های شناخته شده در ایران است که طرفداران زیادی دارد.

لیست قیمت روز ماهی سرخو جنوب را می توانید از بازار ماهی فروش ها تهیه کنید و ماهی که مناسب باشد را خریداری کنید.

به دلیل محبوبیت زیاد این ماهی در جنوب با قیمتی مناسب و محصولی تازه را در اختیار خریداران قرار داده اند.

در بازار ماهی فروشان ماهی تمیز کرده و سالم یافت می شود که با توجه به خواسته شما عزیزان می توانید آن را خریداری کنید.

تمیز کردن این نوع ماهی کار دشواری نیست فقط باید به وسیله قیچی بال های ان را برش دهید و پولک های آن را با یک فرچه مناسب تمیز کنید.

غعفناانت

 

نکته اصلی این است که سر ماهی سرخو جنوب را نمی زنند هنگام پاک کردن آن قسمت زیرین آبشش ها و دهان ماهی باید جدا شود و بعد از پاک کردن آن با توجه به مزاج خود می توانید ماهی را بپزید.

ماهی ها خواص های فروانی برای بدن دارند که هر کدام از آن ها با دیگری متفاوت است. خواص درمانی ماهی سرخو جنوب باعث شده است طرفداران زیادی پیدا کند به خاطر داشتن ویتامینB6  و B12 خواص این ماهی را از بقیه ماهی ها متمایز کرده است.

ماهی سرخو منبع زیادی از سلنیوم دارد به خاطر ماده معدنی که دارد بدن انسان نیاز اصلی خود را از این ماهی دریافت می کند.

وجود سلنیوم در ماهی سرخو باعث درمان بیماری قلبی می شود و بیماری سرطان را کاهش می دهد.

زیستگاه ماهی سرخو معمولا در سواحل استان هرمزگان می باشد که در جزیره های صخره ای مانند کیش، هرمز و غیره زندگی می کنند.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه