ارسال به دیگران پرینت

یارانه معیشتی | زمان واریز | خانوار ها

واریز یارانه معیشتی به حساب خانوارها | یارانه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی

زمان واریز یارانه میلیونی به حساب سرپرستان خانوار ها را ببینید

واریز یارانه معیشتی به حساب خانوارها | یارانه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی

یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، حداقل حقوق جانبازان و آزادگان فاقد شغل در سال جاری معادل حداقل حقوق کارکنان دولت؛ یعنی پنج میلیون و ششصد هزار تومان خواهد بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه)، در جلسه علنی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد طرح دوفوریتی استفساریه بند (ه) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، آن را به تصویب رساندند.

آیا منظور از عبارت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت مذکور در بند ه تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، مبلغ ۵۶ میلیون ریال مندرج در جز یک بند الف این تبصره است‌؟

پاسخ این استفساریه از این قرار است:

بله. منظور از عبارت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت مذکور در بند ه تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبلغ ۵۶ میلیون ریال مندرج در جز یک بند الف این تبصره است‌.

در بند (ه) تبصره (۱۲) قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است:

بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷) این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. آئین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می‌شود و به‌تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

یارانه معیشتی به سرپرستان فاقد شغل

نائب رئیس مجلس گفت: مجلس برای ایثارگران و جانبازان معسر و فاقد شغل، کمک معیشتی معادل حقوق در نظر گرفته که اقدام قابل توجهی برای این قشر به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد وحیدی صبح امروز (چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه) در جلسه علنی مجلس در اخطاری گفت: اقدامی که مجلس در خصوص رزمندگان و ایثارگران فاقد شغل انجام داد اقدام قابل توجهی است که باعث می‌شود حداقل دریافتی آنها پرداخت شود؛ اشکالاتی که نمایندگان مخالف بیان کردند در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی دقیق قرار گرفت و یک نتیجه مطلوب حاصل شد.

وی افزود: در خصوص دریافتی کارکنان دولت با توجه به اینکه در سال جاری به میزان ۱۰ درصد افزایش حقوق صورت گرفت و همچنین با توجه به افزایش قیمت‌ها، باید برای کارکنان دولت نیز اقدامی در جهت افزایش حقوق صورت بگیرد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تدابیر مجلس برای افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی، اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ اما با توجه به اینکه دولت خواستار افزایش حقوق کارکنان دولت است اما این موضوع محقق نشده؛ لذا از سازمان برنامه و بودجه می‌خواهم حساسیت به خرج ندهد و حداقل افزایش حقوق‌ها را برای شش ماهه دوم سال عملیاتی کند.

تکلیف جاماندگان و ثبت‌نامی‌های جدید یارانه معیشتی

سرپرست پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تکلیف جاماندگان و ثبت‌نامی‌های جدید یارانه گفت: برخی افراد جامانده به دلایل مختلف هنوز امکان ثبت‌نام پیدا نکرده‌اند. ثبت‌نام افراد جامانده و انصرافی‌های قبل، توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و از طریق درگاه my.gov.ir صورت می‌پذیرد.

پس از ثبت‌نام، اطلاعات خانوارهای ثبت‌نامی توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای پایگاه رفاه ایرانیان ارسال شده و در اولین دور بعدی واریز یارانه، مورد وسع سنجی فوری قرار گرفته و در صورت حضور در دهک‌های ۱ تا ۹، سرپرستان خانوارهای مشمول برای واریز یارانه به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها معرفی می‌شوند.

زری‌باف درباره خانوارهایی که اخیرا مشمول شده و معوقات خود را دریافت نکرده‌اند و همچنین درباره تکلیف رفع مسدودی یارانه‌ها گفت: تمامی امور اجرایی مربوط به واریز یارانه‌ها، از جمله پرداخت معوقات مشمولان، تعیین تکلیف مبالغ مسدودی در حساب سرپرست خانوار، رفع مشکل واریز مبالغ کمتر از تعداد اعضا خانوار و … توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها صورت می‌پذیرد.

وی درباره نحوه اصلاح اطلاعات ثبتی اولیه خانوار اظهار کرد: همان‌طور که پیش‌تر بیان شد متولی اطلاعات ورودی، دستگاه‌های اجرایی مولد آن هستند. به عنوان مثال اگر کسی خودرویی را قولنامه‌ای فروخته یا فک پلاک نکرده است باید با مراجعه به مراکز فک پلاک مسئله را حل کند.

اطلاعات ساختار خانوار که یکی از پایه‌ای‌ترین اطلاعات وسع سنجی است در صورت نیاز به اصلاح (مواردی از قبیل ازدواج فرزندان، اشتغال فرزندان مجرد، فوت و موالید و حضانت و طلاق و امثالهم) طبق بخشنامه ستاد تنظیم بازار فعلا توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اصلاح می‌شود که از طریق پلیس به علاوه ۱۰ یا سامانه‌های اعلامی این سازمان صورت می‌پذیرد.

سرپرست پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در هر صورت وزارت رفاه در سامانه جدید حمایت (اعتراض یارانه) hemayat.mcls.gov.ir امکانی را فراهم می‌کند تا سرپرستان خانوار بتوانند با مراجعه به آن برخی آیتم‌های دخیل در وسع سنجی خود را مشاهده کنند و در صورت اعتراض راهنمایی لازم برای اصلاح آن اطلاعات را دریافت کنند.

در مورد افرادی که اصطلاحا کارپرداز هستند و تصور می‌کنند گردش حساب بالا ایشان موجب حذف یارانه‌شان شده است این امکان فراهم شده است که در صورت تفکیک حساب شخصی و تجاری، در وسع سنجی‌های آتی سابقه اطلاعات گردش حساب آن‌ها در نظر گرفته نشود.

زری‌باف افزود: مضاف بر اینکه برخلاف تصور عموم، گردش حساب (مجموع واریز و برداشت بانکی) از آیتم‌های کم اثر در ساز و کار وسع سنجی است.

به گفته وی پس از ثبت اعتراض و اقدام برای اصلاح اطلاعات ثبتی خانوار و همچنین ارجاع اطلاعات اصلاح شده از دستگاه‌های متولی به پایگاه رفاه ایرانیان، از اطلاعات جدید در وسع سنجی‌های آتی که در بازه‌های زمانی سه یا شش ماهه صورت می‌پذیرد بهره برده خواهد شد.

 دولت سیزدهم در اردیبهشت ماه تصمیم به حذف یارانه گرفت. در همان زمان هم شرایط ثبت اعتراض به دهک‌بندی‌ها و درخواست بررسی‌ مجدد را فراهم کرد. با وجود گذشت بیش از سه ماه از آن زمان همچنان افراد جامانده و متقاضیان بررسی‌ مجدد دهک‌بندی انتقادهایی دارند.

به  نقل از ایسنا، در سامانه جدید «حمایت» به نشانی hemayat.mcls.gov.ir امکان مشاهده اطلاعات شناسنامه اقتصادی خانوار در سه بخش اطلاعات خرید از کارت بانکی، اطلاعات خودرو و اطلاعات درآمد به صورت تفکیک شده و مجزا فراهم شده است و کاربرانی که درخواست بررسی مجدد این اطلاعات را دارند، می‌توانند درخواست خود را در مراحل مجزا و به صورت تفکیک شده ثبت کنند.

 

منبع : فردا نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حسین عباسی ترابی ارسالی در

      اینجانب حسین عباسی نه شغل دارم نه خونه زنو بچه دارم نه بیمه درمانی خواهشمند معیشتی به من بین

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام لطفاً ننویسید یارانه 5600000تومانی برای خانوارها بنویسید واریز یارانه ی کمک معیشتی دولت برای ایثار گران و جانبازان تمام تا فکر قشر ضعیف بدبخت جامعه که برای نون شب بچش مشکل داره درگیر نشه متاسفم برای افرادی که با این گونه نگارش‌ها داعم فکر و ذهن مردم رودرگیر دارند

    • علی اصغر بذرگر ارسالی در

      از اردیبهشت ماه تا کنون هر چه اعتراز کردیم کسی به داد ما نرسیده۔۔۔۔۔۔۔درود بیکران بر شما .من بازنشسته حداقل بگیر هستم.سهام عدالت نداریم.سفرخارج نرفتیم یک پراید ۸۹ داریم که اسنپ کار میکنیم ملکی به ناممان نیست حسابهای بانکیم هم میتوانید چک و بررسی کنید وسایل مصرفیمان هم ماهیانه از جانبو به صورت اقساطی میگیریم.ضمنا درسال۶۳ سرباز منطقه جنگی بودم وبه صورت بسیجی هم سال ۶۷در منطقا جنگی بودم  شما میتوانید همه را استعلام و بررسی کنید .لذا از حضورتان خواهشمندیم در  در مورد دهک بندی بررسی و تجدید نظر بفرمایید.با کمال تشکر
      2430287587 ملی

      09171100801 همراه

    • ناشناس ارسالی در

      مجلس احمق بیشعورالدنگ به جای پول کاربدهید

    • ناشناس ارسالی در

      ریدن تو حکومت اخوندی کسکشها چهل ساله فقط دروغ گفتن شما تو سایت اینقد زر نزنین

    • ناشناس ارسالی در

      بر چه منبا ومحاسبه ای یارانه یک خانواده 6 نفره که 5نفر دانشجو ومحصل هستند را قطع کرده اید مگر پرداخت شهریه دانشگاه ومدارس باید چگونه باشد که گردش مالی حساب نشود؟چگونه رفت وآمد کنند وهزینه سرویس و...پرداخت کنند که گردش مالی نباشد؟بدون در نظر گرفتن تعداد افراد خانواده وشرایط سنی افراد یک طرفه اقدام به قطع یارانه کرده اند وبعد در سایتی که هیچ جابرای ارائه مدرک ندارد،برای دلخوشی اعتراض کنیم...

    • خالدجمیلی ارسالی در

      سلام به خدمان این مملکت بیکارهستم داری یک دخترهستم مستاجرهستم مریضی گبدچرب دارم هیچ حقوقی دریافت نمی کنم

    • ناشناس ارسالی در

      نفرین خدا بر دروغگویان ودزدان بیتالمال من سینه سوخته جبهه های جنگ یارانه نگرفتم وده بار اعتراض کردم من جز دهک ۱۰ نیستم خدا دست اون کس را قطع کند که یاراما ما را قطع کرد

    • ناشناس ارسالی در

      سه ماه معوقات یارانه خانواده من پرداخت نشد

    • سهیلا ارسالی در

      سلام من تحت پوشش بهزیستی ام منو بنا ب چه دلیل دهک چهارم حساب کردن نه درآمدی دارم نه شغلی با ی پسر17ساله خونه پدرم زندگی میکنم حساب بانکی پرپیمون ندارم نه خونه نه ماشین ب اسممه سهام عدالت ندارم چرا اینقد بی عدالتی میشه هیجا نمیشه اعتراض کرد با این دهک بندیتون

    • ناشناس ارسالی در

      چ فایده نظرمون بگیم وقتی کسی گوش نمیده

      • ناشناس ارسالی در

        شما نظر بدبند ان شالله حل میشد

    • ناشناس ارسالی در

      سلام من یک بازنشسته هستم هنوز سهام عدالت به ما ندادن کجا مراجعه کنیم ایا ما ایرانی نیستیم چرا حق و ناحق چقدر بی عدالتی تا کی باید مشکل بکشیم ایا کسی نیست در مورد جا ماندگان سهام عدالت فکری بکند مگه تو یک کشور همه نباید از سهام عدالت برخوردار باشند الان چند سال است که سهام عدالت نداریم هیچکس جواب گو نیست فقط دروغ دروغ دروغ بس کنید

    • ناشناس ارسالی در

      سلام خسته نباشین چرا ما چهار نفر هستیم یارانه ما یه میلیون صد هفتاد هرار هست چرا مال ما فقط از همه کس کمتر هست

    • ناشناس ارسالی در

      فعلان که اکثر مردوم بیکارن کارساختمان سازی رو تعطیل کردید یعنی 70درصد ملت بیکار وبدبخت فقری که بوجود آوردید باعث تابودی خیلی از خانوادها شد پدرنابود مادربچاره وفرزندان آوره ثمره اسلام برای مردوم بدبخت کردن ملت شد

    • ناشناس ارسالی در

      مسخره کردین خودتون رو میلیارد میلیارد پول مردم اختلاس میکنن بعد میخوای با چندر قاز دهن ایثار گران جانبازان ببندیم تا تعداد معترضین به حکومت کم کنین شتر در خواب بیند پنبه دانه

    • گشنه ارسالی در

      ما چه غلطی کردیم. به شما رای دادیم. گرفتار دزد و. بی بته. های عرب شدیم. که همش دم از کشورهای عرب، مثل لبنان. سوریه. می‌زنید. اگه مرد هستی و ایرانی به داد فقر، و، گرسنگی. بی خانه مانی. ایرانی برس. البته اگه ایرانی هسی.

    • ناشناس ارسالی در

      یک تیتر مفت میزنید خبرتون را باز کنیم بخونیم .خاک تو سر دروغگوی همتون کنند

    • علیرضا ارسالی در

      باعرض سلام چرامیگین ۵ملیونو۶۰۰من پول ندارم برای بچم لباس مدرسه بخرم من بابام میرم ازیه جای خلوت میرم که بچم چیزی نبینه بخاد۳تابچه دارم بزرگه کلاس پنجم هست اگه کسی میتونه کمکم کنه بی‌ادبانه بعدتوجنوب شهرم مستجرهستم حالیشونه این نفری ۲۰۰تومان به من تعلق گرفته ۶۰۳۷۹۹۷۵۰۱۴۰۱۵۳۴علیرضاهرکس کارها داشته باشه دستشویی تمیزکردن هم باشه بارون دل قبول میکنم علی نگهدارتون باشه صدقه هم نمیخام کمک میخام کارم خاست انجام میدم ممنون

    • ناشناس ارسالی در

      جان بچه ات خواهشن دروغ ننویسید،5600000ازکجا

      • مسعود ارسالی در

        ولااینجاهمه رئیس روساب فکرزن بچه خودشون هستن ماازگشنگی هم بمیریم کسی ب فکرمانیست

    • ناشناس ارسالی در

      یعنی چی افرادبی سرپرست چی کی میخوادبه اونافکرکنه اگه یارانه زیادمیشه بایدیارانه همه روزیادکنن مردموهالوفرض کردن

    • بی چیز ارسالی در

      آیا انصاف است حکومتیان وعوامل باپول ملت درنازونعمت باشندوما محتاج یارانه وکم

    • حاج قاسمی ام ارسالی در

      براجوانانی که بیکارهستن و هیچ شغلی ندارن به سختی نون زن و بچه شون در میارن و بیماری آسم دارن ام بخاطر اینکه سن اونها کم هست چرا هیچ اقدامی نمیکنید چرا حقوق مزایا درنظر نمی گیره کمیته امداد من شوهرم ۴۲ سالش هست آسم داره قادربه انجام کار سنگین نیست ولی تحت پوشش کمیته نبردن دوتا بچه هم داریم چرا کسی ازما حمایت نمی کنه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه