ارسال به دیگران پرینت

خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو | بورس کالا

برای این حراج بی نظیر تابستانه ماشین بشتابید | این خودرو به قیمت کارخانه بدون قرعه کشی

خرید بدون قرعه کشی این خودروها را از دست ندهید.

برای این حراج بی نظیر تابستانه ماشین بشتابید | این خودرو به قیمت کارخانه بدون قرعه کشی

خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از  خرید خودرو  در بورس می پردازیم.​

خرید خودرو

 

زمان عرضه خودروی کارا در بورس کالا تغییر کرد؛ عرضه خودروی کارا که قرار بود چهارشنبه هفته جاری انجام شود به روز شنبه هفته آینده موکول شد.

بر مبنای اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، ۱۷۵ دستگاه عرضه تک کابین بهمن موتور با قیمت پایه ۲۹۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۲۱ دستگاه کارای دو کابیت با قیمت پایه ۳۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (هر دو با تاریخ تحویل ۳۰ آبان ۱۴۰۱) در روز شنبه ۲ مهر انجام میشود.

بهمن موتور بار دیگر محصولات خود را به بورس کالا می برد. بر اساس اعلام بورس کالا چهارشنبه هفته جاری این خودروساز خصوصی دیگنیتی را در دو رنگ مختلف عرضه خواهد کرد. همچنین وانت کارا تک کابین و دو کابین نیز دیگنیتی را در این دور از فروش همراهی خواهند کرد. آن طور که بهمن موتوری ها برنامه ریزی کرده اند قرار است دیگنیتی در دو رنگ سفید و مشکی در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

این خودروساز خصوصی قصد دارد تا هر رنگ دیگنیتی را  با دو تریم مشکی و قرمز در بورس کالا در اختیار خریداران قرار دهد.

بر اساس برآورد بهمن موتوری ها قرار است در مجموع ۱۵۲ دستگاه دیگنیتی با رنگهای سفید و مشکی با تریم قرمر و مشکی بفروش برسد. از هر رنگ با هر تریم ۳۸ دستگاه عرضه خواهد شد. بنابراین در مجموع دیگنیتی سفید با دو تریم مشکی و قرمز ۷۶ دستگاه فروخته خواهد شد. برنامه فروش دیگنیتی با رنگ مشکی و تریم قرمز و مشکی نیز همین تعداد را شامل خواهد شد.

وانت کارا تک کابین ۱۷۵ دستگاه و دو کابین همین خودرو نیز ۱۲۱ دستگاه عرضه خواهد شد.

قیمت پایه دیگنیتی در جدیدترین فروش بهمن موتور ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است البته هزینه هایی مانند ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، یک درصد مالیات نقل و انتقال و هزینه بیمه شخص ثالث نیز به قیمت  پایه اضافه خواهد شد.

وانت کارا تک کابین نیز با قیمت پایه ۲۹۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی خواهد داشت و مدل دو کابین آن نیز با قیمت ۳۰۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در این طرح فروش حاضر خواهد بود. هزینه های جانبی نیز مشمول دو مدل وانت کارا خواهد شد.

تمام خودروهای عرضه شده در این دور از فروش در بورس کالا قرار است ۳۰ آبان ماه سال جاری به خریداران تحویل داده شود.

خرید خودرو

گفتنی است در این طرح هر کدملی تنها می‌تواند برای یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه ثبت سفارش کند و صرفا برای یک دستگاه خودرو مجوز سفارش گذاری دارد از همین رو صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.

 

در این روش عرضه حق واگذاری حقوق قراردادی و خودرو به غیر، به هرشکل و صورتی که باشد، از متقاضی سلب و اسقاط گردیده است و هرگونه واگذاری مغایر این قید معتبر نمی‌باشد.

خریداران ملزم به واریز وجه هزینه های ذیل همزمان با تسویه اصل مبلغ به شماره حساب اعلامی هستند که شامل هزینه های ۹درصد مالیات ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش، سایر هزینه‌ها هستند.

همچنین متقاضیان پس از قطعیت خرید در بورس کالا و واریز وجه کامل، می بایست ظرف ده روز نسبت به تحویل مدارک خود به صورت کامل و صحیح مطابق دستورالعمل‌های شرکت بهمن موتور به عامل محل تحویل (انتخاب شده در هنگام عرضه) اقدام نمایند و مسئولیت تاخیر از این محل بر عهده خریدار بوده و فروشنده مسئولیتی در این موارد ندارد. بدیهی است زمان تحویل خودرو به همین نسبت تغییر خواهد کرد. در این صورت بروز تاخیر در تحویل، موجب تعلق سود مشارکت و جریمه دیرکرد نخواهد شد.

بورس کالا در نامه‌ای شرایط خرید خودروی شاهین را برای روز سه‌ شنبه ابلاغ کرد.

عرضه خودروی شاهین گروه خودرویی سایپا در بورس کالا تایید شد و براساس آن، ۲۰۰ دستگاه خودرو شاهین با قیمت پایه هر خودرو ۳۰۴ میلیون تومان در سه شنبه ۲۲ شهریور در بورس کالا عرضه می شود؛ براساس اطلاعیه بورس کالای ایران، تاریخ تحویل خودروی شاهین ۲۳ مهر ۱۴۰۱ اعلام شده است.

خریداران ملزم به واریز ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و یک درصد مالیات نقل و انتقال و ۲ درصد مالیات شماره گذاری برچسب انرژی (برمبنای قیمت نهایی) و همچنین مبلغ ۴۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۴۶۵ ریال به ازای هر خودرو شامل بیمه شخص ثالث به مبلغ ۳۸ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۴۶۵ ریال و خدمات مرتبط با شماره گذاری و پلاک به مبلغ ۳ میلیون و ۸۹۷ هزار ریال هستند.

در این اطلاعیه همچنین اشاره شده انتخاب نمایندگی و امکان تعیین ررنگ خودرو (سفید یا مشکی) بدون هزینه در مرحله تکیمل وجه برای مشتری فراهم شده است.

بورس کالا در نامه ‌ای شرایط خرید خودروی شاهین را برای روز سه‌ شنبه (۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱) ابلاغ کرد که در این ابلاغیه به سه شرط اساسی برای خرید این خودرو اشاره شده است.

در جدیدترین نامه محمد نوروزپور، مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالا آمده است: میزان پیش دریافت خرید محصول شاهین ۱۰ درصد است.

همچنین در این نامه اشاره شده محدودیت ورودی تعداد خرید برای هر کد ملی وجود ندارد و اشخاصی که پیشتر در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده اند نیز امکان ثبت سفارش دارند.

علاوه بر این، در صورت وجود مازاد عرضه، خرید برای مشتریان حقوقی در مازاد عرضه بلامانع است.

منبع : پیشنهاد ویژه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      پس از چند دهه ناکامی در ریشه کنی فسادهای سنگین ضد منافع ملی در عرصه های مختلف (سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیت ملی، ناکارامدی، انحطاط نسلی کشور و...) در قالبهای سازمان یافتگی مافیایی و باندی و نفوذ این شیاطین ضد بشری در نهادها و آلت دست و شریک جرم بسیاری عوامل حاکمیتی، تنها راه این است هر حبس ابد و زندان طولانی که برای مفسدان اقتصادی اجرا میشود، عوامل حکومتی که نهادهای زیر مجموعه انها ( وزیر و موکیل مجلس و استاندار و فرماندار و بخشدار و شهردار و اعضای شوری شهر و شهردار و رئیس هیت مدیره شرکتهای دولتی و مدیر کل ها و ...) هم مجازات حبس ابد و زندان طولانی مدت شوند.
      دیگر چاره جز به روشی شرقی در مبارزه فساد نیست مگر با مجازت سنگین و تصفیه نهادها از عوامل مزدور و فاسد حاکمیتی.
      با اشد مجازات عوامل حاکمیتی، میتوان اندک امیدی داشت دیگر شاهد ادامه مافیای خودرو و غیره نباشیم.

    • ناشناس ارسالی در

      در مورد اینکه سایت تابناک از مستعمره شدن بازار ایران توسط ترکیه گفته!
      قابل ذکر است این مشکل بیشتر از سیاست خارجی عجیب نظام ج.ا در این چند دهه است!
      در حالیکه ترکیه عضو ناتو سلاحهای اتمی امریکایی در کنار مرزها ایران مستقر کرده و با رژیم صهیوینستی رابطهئ سیاسی و نظامی و اطلاعاتی راهبردی دارد و کانون تجمع معاندان با نظام ج.ا. شده و عناصر تجزیه طلب پان ترک را پناه داده و کلی شر و مزاحمت برای امنیت و اقتصاد کشور درست کرده، نظام ج.ا ایران با آن رابطه عجیبی دلبستگی دارد! چرا؟ شاید پان ترکها در نهادهای ایران نفوذ تصمیم گیرنده دارند؟!
      چرا بجای ترکیه، مسیرهای ارمنستان و گرجستان یا مسیر دریای خزر و روسیه یا عراق و سوریه را برای دسترسی به اروپا برنگزیدند؟!
      چرا این همه آوانس میدهند به رژیم ترکیه در این رژیم ترکیه دارد به حیات ایران بازی میکند؟!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه