ارسال به دیگران پرینت

درمورد فیلتر بنزین ساینا بیشتر بدانید

اتومبیل از قطعات متفاوتی ساخته شده که یکی از مهم ترین آن فیلتر بنزین است حال شاید با این سوال موجه شده اید که فیلتر بنزین ساینا کجاست؟

درمورد فیلتر بنزین ساینا بیشتر بدانید

اتومبیل از قطعات متفاوتی ساخته شده که یکی از مهم ترین آن فیلتر بنزین است حال شاید با این سوال موجه شده اید که فیلتر بنزین ساینا کجاست؟ این ابزار مهم بین مخزن سوخت و موتور اتومیبل شما قرار گرفته شده است. فیلتر بنزین وظیفه پاکسازی آلاینده های بنزین را دارد که بنزین به طور خالص و بدون هیچگونه مواد افزودنی وارد خودرو شده که این عامل با عمر اتومبیل شما رابطه مستقیمی دارد. مجموعه آراد برندینگ بستری گسترده برای فروش آنلاین انواع قطعات خودرو فراهم کرده است و شما عزیزان می توانید محصول مورد نیازتان را با بهترین کیفیت و قیمت از سایت ما خریداری نمایید.

A-1

اصولا هر خودرویی برای راه رفتن نیاز به سوخت دارد که این سوخت مورد نیاز خودرو از طریق مسیرهای طراحی شده به موتور خودرو می رسد. سوخت مورد نیاز هر ماشین نیز از طریق باک بنزین به آن می رسد، در این میان ممکن است یک سری ناخالصی ها، عناصر، قطعات ریز و گردو خاک که در باک وجود داشته است به موتور خودرو برسد و سبب خرابی و عملکرد نا صحیح آن بشود. در این میان مهندسان خودرو برای جلو گیری از این امر اقدام به طراحی فیلتر یا همان صافی بنزین نموده اند که در ادامه مطلب به فواید آن برای خودرو، نحوه و زمان تعویض آن، انواع مختلف  فیلتر بنزین و نرخ مصوب آن می پردازیم.

 

فیلتر بنزین ساینا

آلاینده های ناخالصی همچون؛ خاک، رنگ، زنگ زدگی و غیره که بر عمر موتور اتومبیل شما تاثیرگذار است که از شلنگ سوخت یا قطعات زنگ زدگی اتومبیل شما وارد موتور می شود که فیلتر بنزین ساینا در این زمینه نقش بسزیی دارد که منجر به افزایش عمر اتومبیل می شود.

 

عوامل هایی بیشماری در بسته شدن فیلتر سوخت نقش دارند یکی از آن عوامل زنگ زدگی می باشد در داخل باک سرشار از رطوبت می باشد که هر بار سوخت گیری مواد زائد، آشغال، زنگ زدگی در باک جمع می شود که هرچه فیلتر را دیرتر بررسی و تعویض کنیم مواد زائد و آلاینده های ناخالص بیشتر درون باک جمع می شود و باعث کاهش جریان بنزنی می شود.

A-2

کلیه ی وسایل نقلیه ها دارای دفترچه راهنما مخصوص خود می باشد که مدت عملکرد، جنس و جای و مکان فیلتر بنزین ساینا در آن درج شده است.

قابل ذکر است که جنس فیلتر بنزین نقش بسزایی در پیشگیری آسیب این محصول دارد زیرا هرچه جنس آن بهتر باشد مقدار بیشتری از آلودگی ها را جذب می کند و اگر آن را در مدت طولانی عوض می کنند بهتر است به صورت فلزی خریداری شود و البته جنس پلاستکی ارزان تر است و بیشتر رانندگان از این مدل استفاده می کنند.

همانطور که می دانید فیلتر سوخت نقش تصفیه بنزین از مواد آلاینده ناخالص و مواد زائد را دارد که از مدل کاغذی می باشد و برای اینکه کارایی بیشتری داشته باشد آن را به صورت چین دار و در داخل محفظه ی فلزی قرار می دهند که قطر این نوع کاغذ، بستگی به کارایی و کاربرد آن در سوخت دارد که قبلا به جای کاغذ از فیلترهای نمدی با پارچه ای استفاده می کردند که امروزه این مدل کمتر تولید می شود.

 

عکس  فیلتر بنزین

برخی شرکت های معتبر اقدام به تولید فیلتر بنزین ایساکو به صورت کاملا اورجینال کرده اند که از جمله این برندها برند فاین از شرکت های پژو سیتروئن می باشد. در ادامه مطلب به عوامل دیگری که بیانگر زمان فرارسیدن تعویض فیلترها می باشد، می پردازیم.

سه نوع فیلتر بنزین وجود دارد که هریک از قطعات مختلفی تشکیل شده است. در هرسه مدل فیلتر یک ماده ای وجود دارد که به اصطلاح به آن کاغذ تصفیه گفته می شود. سوخت مورد نیاز موتور از این کاغذ ویژه رد می شود و در صورتی که هر گونه آلایندگی یا رسوبی در بنزین  وجود داشته باشد، به آن جذب می شود و سپس بنزین خالص  به موتور خودرو می رسد.

A-3

سوخت اتومبیل شامل موادهای افزدونی بی شماری است که باعث اختلال یا کاهش عملکرد اتومبیل می شود و به همین علت اکثر رانندگان سوال هایی از قبیل فیلتر بنرین دنا کجاست و در چه بازه زمانی باید تعویض شود، پیش آمده است که همانطور که مطالعه کرده اید فیلتر بنزین در مسیر باک سوخت، قرار گرفته شده است که در دفترچه راهنما، زمان دقیق تعویض آن ذکر شده شده است.

یکی از بهترین روش های تشخیص این که فیلتر شما نیاز به تعویض دارد یا خیر، فشار سوخت می باشد که باید توسط مکانیک این عملیات صورت بگیرد که این اقدام نشان دهنده ی این است که فیلتر با چه فشاری، سوخت یا بنزین را عبور می دهد که هرچه فشار کمتر باشد به این معناست که فیلتر شما دچار آسیب دیدگی است که باید تعویض شود.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه