ارسال به دیگران پرینت

نوشابه | کاربرد های نوشابه

نوشابه بخرید، اما نخورید! | فواید عجیب نوشابه سیاه که نمیدانستید + ویدئو

نوشابه با تمام ضررهایش فوایدی هم دارد. اما توصیه‌ی اکید ما به شما این است: نوشابه بخرید، اما نخورید! کاربردهای مختلف غیر خوراکی نوشابه را در ادامه بخوانید.

نوشابه بخرید، اما نخورید! | فواید عجیب نوشابه سیاه که نمیدانستید + ویدئو

نوشابه با تمام ضررهایش فوایدی هم دارد. اما توصیه‌ی اکید ما به شما این است: نوشابه بخرید، اما نخورید! کاربردهای مختلف غیر خوراکی نوشابه را در ادامه بخوانید.

 

گاهی هیچ چیز به اندازه نوشیدن یک لیوان نوشابه خنک و تگری لذت بخش نیست. نوشابه یک محصول پرمصرف بوده و روزانه توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مصرف می‌شود. نوشیدنی‌های غیر الکلی مثل نوشابه به دلیل داشتن قند بالا شهرت بدی پیدا کرده‌اند، حتی نسخه‌های رژیمی بدون قند نیز مورد تایید بسیاری از مراکز بهداشتی قرار نگرفته است. اما تمام ویژگی‌های نوشابه ناخوشایند و مضر نیست، حتی برخی ادعا می‌کنند که فواید و خواص نوشابه قابل چشم پوشی نیستند.

 

کافئین موجود در برخی نوشابه‌ها و آن هم در دوزهای کم می‌تواند برای شما مفید باشد. به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک قوطی کولا معمولی حاوی 33.5 میلی‌گرم کافئین بوده که حدود سه برابر کمتر از یک فنجان کوچک قهوه است. ثابت شده است که سطح پایین کافئین باعث بهبود عملکرد مغز، کمک به تمرکز و تقویت تمرینات ورزشی و کارایی بیشتر می‌شود. در ادامه این مقاله از بلاگ اسنپ مارکت قصد داریم به چند فایده نوشابه اشاره کنیم و نقاط مثبت این نوشیدنی محبوب را مورد بررسی قرار دهیم.

 

فواید نوشابه

 

در ادامه شما را با چند مورد از مهم ترین فواید نوشابه در زندگی آشنا خواهیم کرد.

 

بهبود هاضمه

 

دانشمندان و پزشکان دریافته‌اند که نوشیدن یک لیوان نوشابه سیاه یکی از بهترین روش‌های درمانی فیتو بزوار معده یا تجمع مواد غیرقابل هضم در دستگاه گوارش که موجب انسداد معده در افراد می‌شود، خواهد بود. اسیدیته زیاد موجود در نوشیدنی‌های گازدار مانند اسید معده عمل می‌کند و می‌تواند درد شدید شکمی را کاهش دهد، انسداد را از بین ببرد و باعث حرکت دوباره مواد تجمع یافته شود.

 

افزایش تمرکز

 

دقیقا مانند نوشیدن یک فنجان قهوه در آغاز روز، نوشیدن یک لیوان نوشابه سیاه نیز به دلیل داشتن کافئین می‌تواند تاثیر یکسانی روی افزایش قدرت تمرکز شما داشته باشد. هنگامی که کافئین وارد جریان خون شما می‌شود، می‌تواند به افزایش تمرکز ذهنی کمک کند، بنابراین اگر در طول روز سطح توجه شما کاهش می‌یابد، یک یا دو جرعه نوشابه در افزایش تمرکز شما موثر خواهد بود. اما مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند باعث ایجاد استرس و عصبانیت در شما شود.

 

ارتقا سطح انرژی

 

اگر به اندازه کافی انرژی ندارید و دنبال راه چاره‌ای برای از بین بردن خستگی و بی‌حوصلگی‌تان در طول روز هستید، نوشیدن نوشابه می‌تواند به شما کمک کند. البته، اکثر پزشکان توصیه می‌کنند برای اینکه بتوان روی قند آزاد شده در بدن کنترل بیشتری داشت، خوردن یک مشت آجیل یا یک تکه میوه می‌تواند موثر باشد، اما گاهی اوقات به چیزی نیاز دارید که تاثیرگذاری سریع‌تری داشته باشد. در این صورت، نوشابه گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

 

رفع حالت تهوع

 

در این رابطه حدس و گمان‌های زیادی وجود دارد، اما بسیاری ادعا می‌کنند که نوشیدن نوشابه در بهبود حالت تهوع آن‌ها موثر بوده است. با وجود اینکه شواهد کافی مبنی بر اینکه نوشابه واقعا قادر به درمان تهوع و اسهال است، وجود ندارد، اما آنچه مورد توافق قرار گرفته این است که قند موجود در نوشابه برای مدت کوتاهی می‌تواند به بهبود حالت تهوع شما کمک کند.

 

چند فایده عجیب درباره نوشابه

 

نوشابه

 

نوشابه کاربردهای دیگری نیز دارد که دانستن آن‌ها می‌تواند برای خانم‌های خانه‌دار جالب باشد.

 

برق انداختن سکه

 

اگر به جمع کردن سکه‌ علاقه‌مند هستید و سکه‌هایتان در اثر گرد و غبار و چربی حالت کدری به خود گرفتند، نگران نباشید. کافی است سکه‌ها را حدود یک ساعت در یک لیوان نوشابه سیاه قرار دهید، سپس سکه‌ها را با یک پارچه خشک و تمیز خشک کنید و از درخشش آن‌ها لذت ببرید، گویی به تازگی ضرب شده باشند. نوشابه هر گونه زنگ زدگی را برطرف کرده و درخشندگی سکه‌ها را باز می‌گردانند.

 

پاک کردن روغن و گریس از روی لباس

 

پاک کردن لباس از فواید نوشابه

 

وقتی لباس شما به هر دلیلی به روغن یا گریس آغشته شده است، می‌توانید از فواید نوشابه برای چربی زدایی لباس خود استفاده کنید. به این صورت که مقداری نوشابه را بر روی لباس مورد نظر بریزید. سپس آن را به خوبی بشویید. در پایان حتماً قطره‌های روغن و گریس از روی لباستان پاک خواهند شد.

 

کمک به رشد گیاهان یکی از فواید نوشابه

 

برخی از گیاهان مانند گیاه برگنیا کراسیفولیا و آزالیا مقدار کم نوشابه در خاک خود را دوست دارند. در واقع اضافه کردن مقدار کمی نوشابه به خاک، اسیدیته مورد پسند این نوع گیاهان را فراهم می‌کند. در نتیجه، گیاه می‌تواند رشد بهتری داشته باشد.

 

از طرف دیگر اسید سیتریک موجود در نوشابه به تجزیه مواد آلی موجود در خاک کمک می‌کند. در نتیجه میکروارگانیسم‌ها می‌توانند به خوبی مواد مغذی خاک را جذب کرده و به فعالیت بپردازند. در نهایت این مورد از فواید نوشابه به بهبود کیفیت خاک کمک موثری می‌کند.

 

بو زدایی از مهم ترین فواید نوشابه

 

بو زدایی

 

از فواید نوشابه از بین بردن انواع بوی بد به خصوص بوی بد مواد غذایی است. برای مثال برای اینکه بوی بد مرغ یا ماهی را از بین ببرید، می‌توانید مقداری نوشابه به آن‌ها بزنید. همچنین اگر به هر دلیلی بوی بدی از یخچال به مشام می‌رسد، می‌توانید یک لیوان نوشابه را در یخچال قرار دهید. پس از مدتی بوی بد یخچال از بین می‌رود.

 

از بین بردن علف‌های هرز

 

از نوشابه سیاه برای از بین بردن علف‌های هرز جوانه زده در ترک پیاده روها خارج از خانه، دیوارهای بیرونی خانه یا باغچه استفاده کنید. زمان ایده آل برای خلاص شدن از شر علف‌های هرز بیشتر در بهار و پاییز یا زمانی است که آن‌ها به طور فعال در حال رشد کردن هستند.

 

تمیز کردن سرویس بهداشتی

 

اگر برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و توالت در منزل مواد شوینده نداشتید، پیشنهاد می‌کنیم به جای شوینده‌های معمول، نوشابه را امتحان کنید. کربنات موجود در این نوشیدنی، آلودگی و جرم را از بین می‌برد و به درخشندگی سرویس بهداشتی کمک می‌کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مقداری نوشابه سیاه را روی محدوده مورد نظر بریزید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با کمک یک برس آن نواحی را تمیز کنید.

 

التیام نیش عروس دریایی

 

التیام نیش عروس دریایی

 

اگر به هنگام شنا در دریا توسط یک عروس دریایی نیش زده شدید، حتماً از نوشابه استفاده کنید. جالب است بدانید که ریختن نوشابه روی جای نیش عروس دریایی می‌تواند تا ۷۵ درصد در کاهش درد مؤثر باشد.

 

حجم دهنده مو سر

 

اگر موهای لخت و کم حجمی دارید، می‌توانید از نوشابه برای حجم دادن و فر کردن موهایتان استفاده کنید. برای این کار مقداری نوشابه روی موهایتان بریزید و بعد با آب بشویید. اگر نیاز بود، مجددا این کار را تکرار کنید.

 

جدا کردن آدامس

 

در صورت چسبیدن آدامس به موهایتان، نیازی نیست قسمت‌هایی از مو را بچینید. به جای آن مقداری نوشابه روی موها بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. بعد از چند دقیقه، آدامس به راحتی از موها جدا می‌شود.

 

عامل زنگ زدایی

 

از نوشابه سیاه می‌توان برای پاک کردن لکه از روی قابلمه‌های مسی و فلزات زنگ زده استفاده کرد. فقط تکه فلز زنگ زده را در یک کاسه نوشابه قرار دهید، چند دقیقه صبر کنید، پس قابلمه یا فلزات آغشته به نوشابه را با یک دستمال تمیز پاک کنید. از همین ویژگی برای جدا کردن پیچ و مهره‌های زنگ زده هم استفاده می‌کنند.

 

تمیز کردن سرویس بهداشتی از فواید نوشابه

 

تمیز کردن سرویس بهداشتی

 

اگر برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و توالت در منزل مواد شوینده نداشتید، پیشنهاد می‌کنیم به جای شوینده‌های معمول، نوشابه را امتحان کنید. یکی از فواید نوشابه به عان کربنات موجود در این نوشیدنی است. به ابن ترتیب این ماده می‌تواند آلودگی و جرم را از بین می‌برد و به درخشندگی سرویس بهداشتی کمک می‌کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مقداری نوشابه سیاه را روی محدوده مورد نظر بریزید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با کمک یک برس آن نواحی را تمیز کنید.

 

تهیه سس

 

شاید برایتان جالب باشد که شما می‌توانید با اضافه کردن مقدار کمی نوشابه مشکی به سس باربیکیو، طعمی جذاب به آن ببخشید. با این کار کباب حاصل بافتی نرم و آبدار پیدا خواهد کرد.

 

یخ زدایی ماشین

 

گاهی در زمستان‌ها به خصوص در مناطق سردسیر، شیشه ماشین دچار یخ زدگی می‌شود. در چنین مواقعی می‌توانید مقداری نوشابه روی شیشه‌های ماشین بریزید. ترکیبات نوشابه به خصوص اسید موجود در آن باعث آب شدن یخ‌ روی شیشه‌ها می‌شود.

 

قطع کردن سکسکه

 

گاهی سکسکه‌های طولانی فرد را کاملاً کلافه می‌کند. یکی از راه‌های متوقف کردن سکسکه، غرغره کردن نوشابه است.

 

تمیز کردن کاشی‌ها و سرامیک‌ها

 

شما با استفاده از نوشابه می‌توانید کاشی‌ها و سرامیک‌های کف و دیوارها را به خوبی تمیز کنید. نوشابه می‌تواند کاملاً  کثیفی‌ها و لکه‌ها را از روی کاشی‌ها و سرامیک‌ها پاک کرده و ظاهری براق و تمیز به آن‌ها ببخشد.

 

براق کردن زیورآلات

 

ترکیبات نوشابه به خصوص اسید موجود در آن به گونه ای است که برای براق کردن زیوارآلات بسیار مناسب است. در واقع شما با استفاده از نوشابه می‌توانید تمام لکه‌ها و جرم‌های روی زیورآلات خود را از بین ببرید و براقیت و جلای زیبایی را به آن‌ها ببخشید.

 

پاک کردن ظروف کثیف

 

کف قابلمه‌ها و تابه‌هایی سوختگی به آن‌ها چسبیده و قابل شستن نیستند را می‌توان به راحتی با کمک نوشابه تمیز کرد. برای این کار نوشابه را داخل تابه یا قابلمه بریزید و اجازه دهید یک شبانه‌روز باقی مانند. سپس آن‌ها را با آب و مایع ظ

 

نتیجه گیری

 

صرف نظر از فواید نوشابه، طعم بسیار خوب آن، نباید فراموش کرد که نوشابه حاوی قند بالایی است. به طرز حیرت انگیزی، یک قوطی نوشابه سیاه (۳۳۰ میلی‌لیتر) ۱۰۰٪ نیاز روزانه شما به قند را تامین می‌کند. همچنین، نمی‌توان تاثیر قند موجود در نوشابه بر پوسیدگی دندان را انکار کرد.

 

نوشابه ادرار آور است. بنابراین، نه تنها به جلوگیری از کم آبی بدن کم نمی‌کند، بلکه با افزایش ادرار به خروج مواد مغذی نظیر کلسیم، منیزیم و روی کمک می‌کند. با این وجود، مصرف به اندازه نوشابه می‌تواند مزایایی هم به همراه داشته باشد، از جمله افزای تمرکز، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و از بین بردن حالت تهوع. پس بهترین کار این است که مصرف این نوشیدنی با زیاده‌روی و افراط همراه نباشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مصطفی ارسالی در

      مضخرفات...مخصوص براق کردن.من توشرکت پپسی بودم ۱۰باکس نوشابه سیاه ریختم تو توالت..روشویی.کف توالت.سرامیک و... یک درصدهم چیزی روتمیز نکرد...این داستانها رو ازکجاتون درمیارید ومینویسید...اول تست کن بعد بنویس

      • ناساسا ارسالی در

        منظورش نوشابه اصلیه همون خارجی نه این نوشابه های ایرانی که از مواد شوینده دستشویی درست میشه وشما نوش جان میکنید

      • ناشناس ارسالی در

        مزخرف اینجوریه داداش

      • ناشناس ارسالی در

        بعدش باید فرچه میکشیدی...

    • دانیال ارسالی در

      شما
      که می‌دانید نوشابه این مضرات دارد چرا اولا درب کارخانه اش پلمپ نمی کند وزارت بهداشت دومآ چرا نوشابه های به رنگ زرد وسفید ووووواینقدر فروش ندارند دربازار چون کیفیت این نوشابه ندارد

    • محمد ارسالی در

      هر چی هم فایده داشته باشه. من دیگه پول نوشابه نمیدممممممم

    • ناشناس ارسالی در

      اگه خیلی فکر سلامت جامعه هستین چرا درش رو تخته نمی‌کنید..؟

    • ناشناس ارسالی در

      من فقط برا تمیز کردن می خرم بهتر از جوهر نمک برا رایاتور ماشین عالیه ولی لامذهب گرون شده برا تمیز کردن به صرفه نیست ای یادت بخر فانتا کانددرای پپسی کوکا صحبت 50سال پیش

    • نوشابه خوار ارسالی در

      من ۱۰ ساله نوشابه میخورم
      به هیچ بیماری مبتلا نشدم همه اینام الکیه
      همین قند و چای بیشتر از نوشابه ضرر داره

    • شهروند ارسالی در

      فصل گرما زیاد استفاده می‌کنیم درحالی ک میدونم ضرر داره

    • رضا ارسالی در

      نوشابه سم مهلکی یه دندون بنداز تویه لیوان بعد داخل لیوان نوشابه بریزبعدچنددقیقه دندون داخلش حل شده من بجاش دوغ مصرف می کنم

      • ناشناس ارسالی در

        دوغ ضررش از نوشابه بیشتره ،،دوغ وماست رواصلا باغذا مصرف نکنید باعث پوکی استخوان وام اس وخیلی بیماری‌ها میشه ،،نوع کارخونه ای که دیگه بدتره اصلا دوغ نیست آشغالهای کارخونه ومرجوعیهارومخلوط میکنن میدن به خورد ملت،،

    • مهدیار ارسالی در

      سلام یادتون رفت بگید برای خاموش کردن آتیش هم کاربرد داره براخودش یه چند منظوره ست😂

    • آگاه ارسالی در

      از این بهتر برای تبلیغ نوشابه نمیشود تبلیغ نمود!! چون بجای مایه شوینده از آن مانند وایتکس میشود، استفاده کرد البته ، آگاه یانااگاه خود نوشته اید!! نوشابه بخرید. اماننوشید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه