ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس | نامه نماینده مجلس | نامه نماینده مجلس به قوه قضاییه

نامه نماینده سابق مجلس به رییس قوه قضاییه درباره سکته یک دختر در گشت ارشاد

نامه سرگشاده نماینده سابق مجلس به رییس قوه قضاییه درباره سکته یک دختر در گشت ارشاد

نامه نماینده سابق مجلس به رییس قوه قضاییه درباره سکته یک دختر در گشت ارشاد

 

نامه سرگشاده نماینده سابق مجلس به رییس قوه قضاییه درباره سکته یک دختر در گشت ارشاد

به نام خدا

جناب حجت‌الاسلام آقای محسنی اژه‌ای

رییس محترم قوه قضاییه

باسلام و عرض تسلیت بمناسبت اربعین حسینی (ع)

پیرو انتشار اخباری پیرامون بازداشت خانمی به نام مهسا امینی توسط گشت ارشاد و ابتلای او به عارضه قلبی و به کما رفتن او در محل بازداشت، که موجب نگرانی و آزردگی خاطر عامه مردم شد، مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران در اطلاعیه ای اعلام کرده: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد. بلافاصله این خانم با همکاری پلیس و اورژانس به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و مداوا قرار دارد.» 

 اولا نیروی انتظامی بر اساس کدام مجوز قانونی حق بازداشت شهروندان و به تعبیر خود هدایت آنها برای توجیه و آموزش به مراکز پلیس دارد؟  

ثانیا باتوجه به اقرار پلیس مبنی براینکه نامبرده هنگام بروز عارضه قلبی در اختیار یکی از بخش‌های پلیس تهران بوده، قطعا مسئولیت حفظ جان و سلامتی او با نیروی انتظامی است.

از جنابعالی به عنوان رییس قوه قضاییه، که طبق قانون اساسی موظف به پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی است، انتظار می‌رود نسبت به چنین رفتارهایی توسط ضابطان دادگستری حساسیت داشته باشید و با صدور دستور ویژه موضوع را مورد رسیدگی قرار داده و با مسئولان ذی‌ربط برخورد قانونی نموده و جهت التیام خانواده و افکار عمومی نتیجه اقدامات خود را به اطلاع عموم برسانید.

با احترام

محمود صادقی

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها 

۲۴ شهریور ۱۴۰۱

مهسا امینی دختر کردستانی که برای سفر به تهران آمده بود بعد از بازداشت توسط گشت ارشاد، دچار سکته می شود و هم اکنون در بیمارستان در کما به سر می برد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه