ارسال به دیگران پرینت

زمستان |آمادگی باغچه برای زمستان

باغ و باغچه‌تان را برای زمستان آماده کنید

انجام کارهای باغبانی در تمام فصول سال تمام نشدنی است. شما باید باغ خود را از همین حالا برای زمستان آماده کنید. با سرد شدن هوا برداشت و تمیز کردن باغ در فصل پاییز باید در برنامه شما قرار بگیرد.

باغ و باغچه‌تان را برای زمستان آماده کنید

باغ و باغچه‌تان را برای زمستان آماده کنید

انجام کارهای باغبانی در تمام فصول سال تمام نشدنی است. شما باید باغ خود را از همین حالا برای زمستان آماده کنید. با سرد شدن هوا برداشت و تمیز کردن باغ در فصل پاییز باید در برنامه شما قرار بگیرد. ممکن است باغ شما در زمستان به طور فعال محصول نداشته باشد اما کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد و رسیدگی به باغ قبل از بهار به معنای شروع عالی برای کاشت در فصل بهار است.

چه محصولاتی را قبل از شروع یخبندان باید برداشت کنید؟

شما باید تمام انواع سبزیجات را قبل از شروع اولین موج سرما برداشت کنید. سبزیجاتی مانند کدو، گوجه‌فرنگی و کاهو مقاوم نیستند و اگر دمای هوا به منفی صفر برسد از بین می‌روند و برخی سبزیجات مانند کلم توانایی تحمل یخبندان را دارند و زمانی که در اخر فصل برداشت شوند، طعم بهتری خواهند داشت.

شما می‌توانید از گیاهان تولید کننده سبزیجات غیر‌مقاوم پس از برداشت، به عنوان کمپوست استفاده کنید که روشی عالی برای آماده کردن باغ شما در فصل بهار است. همچنین می‌توانید علف‌های هرز را از بین ببرید و باغ خود را تمیز کنید. برخی از باغبانان ترجیح می‌دهند تا مقداری از برگ‌های ریخته شده روی زمین را نگه‌ دارند زیرا ممکن است زیستگاه حشرات مفید برای باغ باشد.

خاک را تقویت کنید

با اضافه کردن کمپوست در فصل پاییز کیفیت خاک را در فصل زمستان افزایش دهید. کرم‎‌ها و حشرات با خوردن مواد مغذی در طول زمستان به افزودن مواد مغذی به خاک کمک می‌کنند. یکی دیگر از گزینه‌های موجود برای افزایش کیفیت خاک استفاده و پرورش محصولات پوشش‌دهنده در باغ است. از گونه‌ای از این محصولات پوشش‌دهنده که نیتروژن را به خاک اضافه می‌کنند استفاده کنید تا مواد مغذی به خاک وارد شود و خاک را سالم نگه دارد. شبدر، چاودار زمستانه (گندم سیاه) و ماشک بسیار برای کاشت مناسب هستند و علاوه بر بهبود کیفیت خاک، مانع رشد علف‌های هرز نیز می‌شوند.

پرندگان را جذب کنید

در فصل پاییز، می‌توانید با پرکردن ظرف غذا برای پرندگان، تمیزکردن و پر کردن وان آب‌تنی پرندگان به طور مرتب آن‌ها را به سمت باغ خود جذب کنید. پرندگان عاشق خوردن کرم، ملخ و سایر آفات مضر هستند بنابراین آن‌ها بخش بزرگی از اکوسیستم باغ شما هستند.

از یخ‌زدگی سیستم آبیاری جلوگیری کنید

فراموش نکنید که برای جلوگیری از آسیب سیستم آبیاری در فضای باز، آن‌ها را قبل از اینکه دما به منفی صفر برسد خاموش و تخلیه کنید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه