ارسال به دیگران پرینت

سوشی | غذای اصلی ژاپنی‌ها | رژیم ژاپنی | سوشی غذای اصلی ژاپنی‌ها

با این رژیم ژاپنی وزن کم کنید + جزئیات

خوردن سوشی به لاغری کمک می‌کند؟

با این رژیم ژاپنی وزن کم کنید + جزئیات

سوشی غذای اصلی ژاپنی‌ها است و با برنج درست می‌شود. این غذا از برنج دانه کوتاه پخته شده با سرکه و سبزیجات، ماهی و غذاهای دریایی درست می‌شود. سوشی در اشکال مختلفی مانند ماکی (رول با برنج)، نیگیری (برنج و ماهی خام) و تماکی (رول دستی) موجود است. شاید شما هم مایل باشید این خوراکی لذیذ را امتحان کنید تا فواید تغذیه‌ای آن را کشف کنید و حتی بتوانید با آن وزن خود را کم کنید.

رول گیاهی سوشی

رول‌های سبزیجات حاوی آووکادو، خیار، هویج، قارچ، پیاز، مارچوبه و توفو هستند که بسیار سالم‌اند. به طور کلی، یک رول سوشی غذای اصلی ژاپنی‌ها حاوی 30 کالری پروتئین، چربی‌های سالم و پتاسیم است.

ماهی تن نیگیری

ماهی تن یک پروتئین بدون چربی است و وقتی خام خورده شود خوشمزه است. این غذا صفر گرم چربی، 9 گرم کربوهیدرات و 2 گرم پروتئین دارد. از آنجایی که این غذا بدون چربی است، می‌توانید برای ارضای ذائقه‌تان، غذاهای چرب دیگری به آن اضافه کنید. طعم منحصر به فرد تن ماهی لذت بخش است. این غذا دارای 45 کالری در هر وعده است.

رول رنگین کمان

مواد تشکیل دهنده آن نوری، برنج، آووکادو، سوریمی و انواع ماهی خام است. این رول 45 کالری دارد. رول‌های رنگین کمانی حاوی 16 گرم چربی، 50 گرم کربوهیدرات، 6 گرم فیبر و 33 گرم پروتئین هستند. اگرچه این رول سوشی حاوی کالری بالاتری است، اما از آنجایی که با تعداد زیادی ماهی خام پر شده، کالری آن ناسالم نیست.

ایکا نیگیری

این سوشی غذای اصلی ژاپنی‌ها دارای یک تکه ماهی مرکب خام و یک تکه شیسو است که برگ سبز آن بسیار طعم‌دار و معطر است. این غذا 45 کالری در هر وعده دارد و به ازای هر یک گرم چربی، 4 گرم کربوهیدرات و 1 گرم پروتئین در آن وجود دارد. 

رول آووکادوی سالمون

هم سالمون و هم آووکادو گزینه‌های سالمی هستند زیرا ماهی سالمون دارای پروتئین، چربی‌های سالم، سلنیوم، ویتامین ب12 است و آووکادو سرشار از فیبر، منیزیم، ویتامین سی و فولات است. بیشتر رستوران‌هایی که سوشی دارند رول‌های ساده ماهی قزل آلا و آووکادو را با نوری و برنج سرو می‌کنند که به این صورت سالم‌تر است.

سوشی رژیمی مناسب را انتخاب کنید

این وعده غذایی خوشمزه فواید زیادی برای حفظ سلامتی دارد زیرا برنج ماده اصلی آن است. برنج قهوه‌ای را به عنوان پایه آن انتخاب کنید زیرا پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده بیشتری دارد. از قرار دادن سوشی غذای اصلی ژاپنی‌ها در خمیر و سپس سرخ کردن آن خودداری کنید. یک نه بزرگ به سوشی‌هایی بگویید که شامل پنیر خامه‌ای، سس مایونز یا مواد مشابه هستند، زیرا باعث افزایش کالری دریافتی و محتوای چربی می‌شوند. از سوشی تمیز، ساده و رژیمی مناسب تهیه شده از برنج، سبزیجات، ماهی و غذاهای دریایی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که در تهیه آن از چربی اضافی استفاده نشده باشد.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه