ارسال به دیگران پرینت

خمیر دندان | کاربردهای خمیردندان

کاربردهای جالب خمیردندان که تا به حال نشنیده‌اید

کاربردهای جالب خمیردندان که تا به حال نشنیده‌اید را در ادامه مرور می کنیم.

کاربردهای جالب خمیردندان که تا به حال نشنیده‌اید

کاربردهای خمیردندان که تا به حال نشنیده‌اید را در ادامه مرور می کنیم.

خمیردندان یکی از اقلامی است که در همه خانه‌ها پیدا می‌شود اما باید بدانید که کاربرد خمیردندان بیشتر از تمیز کردن دندان‌ها است. در ادامه کاربردهای جالب خمیردندان را معرفی می‌کنیم.

کاربردهای خمیردندان در پاک‌کننده لاک ناخن

اگر لاک پاک‌کن شما تمام شده است می‌توانید از خمیردندان برای این کار استفاده کنید. خمیردندان را روی ناخن خود بمالید و سپس با یک دستمال آن را پاک کنید و یا می‌توانید ناخن‌های خود را در ترکیب خمیردندان، آبلیمو و آب قرار دهید و سپس آن را با دستمال پاک کنید.

تمیز‌کننده کفش

خمیردندان می‌تواند کثیفی و خراش روی کفش‌های شما را پاک کند. روی یک مسواک کهنه کمی خمیردندان بریزید و روی کفش‌های خود بمالید و سپس با یک حوله مرطوب آن را تمیز کنید.

تمیزکننده و براق‌کننده جواهرات

خمیردندان یک تمیزکننده و براق‌کننده عالی جواهرات است اما نباید از آن روی فلزات و سنگ‌های خاص استفاده کنید. از تمیزکردن مروارید و عقیق و سنگ‌های قیمتی مثل الماس با خمیردندان خودداری کنید چرا که ممکن است به آن‌ها آسیب برسانید و روی آن خراش بیندازید اما به راحتی می‌توانید زیورآلات نقره خود را با خمیردندان براق و تمیز کنید.

کاربردهای خمیردندان در تمیزکردن کف اتو

مالیدن خمیردندان به کف اتو معجزه می‌کند و جرم بین سوراخ‌های کف اتو را از بین می‌برد خمیردندان را به کف اتو بمالید، مسواک را کمی خیس کنید و با حرکات دورانی روی آن بکشید. پس از اتمام کار کف اتو را با آب بشویید و سپس آن را خشک کنید.

پاک‌کننده لکه مداد شمعی از دیوار

خمیردندان گزینه خوبی برای پاک کردن شاهکارهای نقاشی فرزندتان رو دیوار است. مقداری خمیردندان روی محل مورد نظر بمالید و با یک مسواک کهنه روی آن بکشید و سپس با دستمال مرطوب دیوار را تمیز کنید.

تمیزکننده سینک دستشویی

با استفاده از خمیردندان در عرض چند ثانیه سینک دستشویی خود را تمیز کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی خمیردندان روی سینک بریزید و با یک اسفنج خیس قسمت داخلی سینک را بشویید و پس از اتمام کار آبکشی کنید. لازم به ذکر است که خمیردندان بوی لوله فاضلاب را نیز از بین می‌برد.

کاربردهای خمیردندان در براق‌کننده ظروف نقره

درست همانند زیورآلات نقره، استفاده از خمیردندان درخشش را به ظروف نقره‌ای شما بازمی‌گرداند. کمی خمیردندان روی یک پارچه بریزید و به آرامی روی سطح ظروف نقره خود بمالید و سپس آن‎ها را با آب گرم بشویید و خشک کنید. به همین راحتی.

از بین‌برنده لکه جوهر و رژ لب

خمیردندان نه تنها لکه دندان را از بین نمی‌برد، لکه‌های رژ لب و جوهر روی پارچه را نیز از بین می‌برد. برای اینکار مقداری خمیردندان روی لکه مورد نظر بریزید و به آرامی با انگشتان خود مالش دهید و سپس با آب سرد بشویید. اگر لکه به‌طور کامل از بین نرفت مجدد این کار را انجام دهید.

از بین برنده بوی بد ظروف

می‌توانید برای خوشبو کردن ظروف خود و حتی بوی بطری شیشه شیر کودک خود از خمیردندان استفاده کنید. فقط مراقب باشید که اثری از خمیردندان در ظروف نماند.

کاربردهای خمیردندان در تسکین‌دهنده نیش حشرات

خمیردندان به کاهش خارش ناشی از نیش حشرات کمک می‌کند. خمیردندان را روی محل مورد نظر بمالید و اجازه دهید تا خشک شود.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه