ارسال به دیگران پرینت

گشت ارشاد | بدحجابی | بی حجابی | اسدالله بادامچیان | دفاع اسدالله بادامچیان از گشت ارشاد

اجازه هست قانع نشویم؟ | ادعای جنجالی بادامچیان: اگر می‌خواهید گشت ارشاد نباشد و لخت بگردید، به غرب بروید

آقای بادامچیان! فکر می‌کردیم فقط کره شمالی را دیده‌اید.

اجازه هست قانع نشویم؟ | ادعای جنجالی بادامچیان: اگر می‌خواهید گشت ارشاد نباشد و لخت بگردید، به غرب بروید

آقای اسدالله بادامچیان! فکر می‌کردیم فقط کره شمالی را دیده‌اید

مصطفی داننده

 اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در دفاع از گشت ارشاد گفته است:«اگر زنی خواست لخت شود، چه کسی باید جلوگیری کند؟ هر کسی خواست وسط خیابان برقصد و به هر کسی که دلش خواست تجاوز کند؟ غرب این است و اگر شما به غرب بروید وضعیت همین است.»

به قول عادل فردوسی‌پور؛ اجازه هست قانع نشویم؟ اصلا آقای  اسدالله بادامچیان اجازه می دهید کله ام را روی میز بکوبم؟ این چه استدلال‌هایی است که شما برای دفاع از گشت ارشاد می‌آورید؟ شما در کدام غرب قدم زده‌اید که مردمان آن وسط خیابان به یک‌دیگر تجاوز می‌کنند؟

البته موتلفه اسلامی ید طولایی از حضور در کره شمالی دارد و نمی‌دانم این تجربیات از غرب از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ به خدا در کشورهای اروپایی و آمریکا هم شاهد چنین رفتارهایی نیستیم که شما آن را تصور می‌کنید.

در بسیاری از کشورهای دنیا در محیط اجتماعی، انسان‌ها موظف هستند برخی آداب اجتماعی را رعایت کنند و آنگونه که شما فکر می‌کنید غرب جنگل نیست!

برای گشت ارشاد احتیاج به این همه توجیه و توهین به شعور مردم نیست. اصلا لازم نیست برای دفاع از تفکیک دختران از پسران در دانشگاه، بگوییم که در جهان هم شاهد چنین اتفاق‌هایی هستیم. 

راست و حسینی، سینه ستبر کنید و بگویید همه زنان ایران باید یک ظاهر مشخص داشته باشند و هرکسی خلاف آن بپوشد، مجرم است و تمام. 

چرا لقمه را دور سر می‌پیچانید و مردم را آزار می‌دهید؟ البته دلیل این رفتار به ویژه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مشخص است. می‌دانند که مردم مثل آنها فکر نمی‌کنند. با چرخی در خیابان، دانشگاه و مکان‌های عمومی می‌شود این تفاوت را دید. 

بسیاری از زنان این جامعه، شبیه هیجکدام از زنان مسئول نیستند. یا اصلا مردان هم شبیه مردان اهل سیاست لباس نمی‌پوشند و این تفاوت زمینه ناراحتی این افراد را فراهم کرده است و برای دفاع از رفتار خود استدلال‌هایی مثل جناب بادامچیان می‌آورند. 

البته بسیاری از فرزندان مردم عادی در ایران تحصیل می‌کنند و بخشی از فرزندان مسئولان در غرب، کارهای دانش بنیانی انجام می‌دهند! 

این استدلال‌ها مثل همان است که می‌گویند در غرب، خانواده هیچ مهری به هم ندارند اما وقتی سفری کوتاه به کشورهای مثل آمریکا یا اروپا می‌کنید، می‌بینید که چقدر هم روابط خانوادگی محکم و استوار است. 

برای دفاع از حرف‌های خود می‌گویند که مثلا در آمریکا، بچه‌هایشان را از 18 سالگی از خانه بیرون می‌کنند. اما وقتی به حقیقت بنگری، می‌بینی که این رفتار بیرون کردن نیست و انتقال حس استقلال به یک جوان است. به او یاد می‌دهند که برای زندگی تا آخر عمر نباید چشم به کمک پدر و مادر داشته باشد و باید از همان 18 سالگی استقلال را تجربه کند. 

بارها نوشته‌ایم که این رسم جاانداختن یک فرهنگ نیست. در تمام سال‌های گذشته، گشت ارشاد چقدر سبک لباس پوشیدن دختران این سرزمین را عوض کرده است که حالا امید دارید، با جریمه کردن و محروم کردن این امر حاصل شود؟

گشت ارشاد اگر جواب می‌داد که احتیاج نبود دبیر ستاد امر به معروف هر روز جملاتی شاذ تر از  قبل بگوید و عالمی را متحیر کند. 

الان مشکل کشور موی دختران نیست. وضعیت اقتصاد مردم است. الان زمانی است که باید از مسئولان بپرسیم دلار چند؟

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      شما اگر ناراحتید به موطن خود کشورهای عربی برگردید

    • ناشناس ارسالی در

      مسئولین اگه خوابید زودتربیدارشین.فرصتتون داره تموم میشه.خشم مردم به زودی شعله ورمیشه.

    • ناشناس ارسالی در

      شما برو دلارتو بفروش توچه این سیاست اگر توتوروستا بودی 2گاوهم نمی‌دادند بهت تا ببری بچرانی اهالی میگفتن گوش میکند بروخداتو شکر کن

    • علی ارسالی در

      ملت هاوحاکمان غربی هرچه هستن برای خودشان وکشورشان بدنکرده اندتمام امکاناتشان بروزه.حتی بخاطرامینت ملت شأن دارن دنبال سرزمین های امن ترکه ازوجودماافراطی هاخالی باشه هستن نه ملت خودشان دررنج ومرارت باشنددایه ی دلسوزترمادرباشن برای کسانی که تاریخ نشان داده چشم ندارن ملت ایران راببینند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه