ارسال به دیگران پرینت

برجام | احیا برجام

مقام اسرائیلی | نمی توان برجام را قبل از انتخابات میان دوره ای آمریکا احیا کرد

یک مقام ارشد اسرائیلی به خبرنگاران گفت که اسرائیل به این نتیجه رسیده است که ایران و قدرت‌‌های جهانی تا پیش از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر سال جاری، به توافق هسته‌ای (برجام) برنمی‌گردند.

مقام اسرائیلی | نمی توان برجام را قبل از انتخابات میان دوره ای آمریکا احیا کرد

برجام

یک مقام ارشد اسرائیلی به خبرنگاران گفت که اسرائیل به این نتیجه رسیده است که ایران و قدرت‌‌های جهانی تا پیش از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر سال جاری، به توافق هسته‌ای (برجام) برنمی‌گردند.

این مقام که نامش اعلام نشده گفت «اگر آمریکا به خواسته‌های ایران تن ندهد و ایران به خواسته‌های آمریکا تن ندهد و سازمان بین‌المللی آژانس اتمی هم تحقیقات خود را متوقف نکند، در این صورت بازگشت به توافق وجود نخواهد داشت.»

این مقام تاکید کرد که ایران بدون دریافت امتیازات اضافی از غرب، قصد ندارد به تعهدات خود در برجام بازگردد.

در عین حال، اسرائیل «انتظار ندارد که ایران [با یک توافق جدید] موافقت کند».

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل امروز به آلمان سفر کرده و برنامه هسته‌ای ایران از محورهای اصلی مذاکرات او در این سفر اعلام شده است.

روز شنبه (۱۰سپتامبر) فرانسه، آلمان و بریتانیا در بیانیه مشترکی با انتقاد از جمهوری اسلامی در روند احیای برجام گفتند که مواضع تهران «تردیدهایی جدی را در مورد نیات و تعهد ایران به نتیجه موفقیت آمیز برجام ایجاد می‌کند».

یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل از این سه کشور به دلیل موضع‌گیری در برابر ایران در جریان مذاکرات احیای برجام قدردانی کرد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      سایت داخلی: (رحیم‌پور ازغدی: امروز رسانه‌ها در حال تخریب انقلاب هستند)
      در حقیقت، عده عمده ای از مسئولان و مقامات نظام جمهوری اسلامی، از ابتیدای پیروزی انقلاب تا کنون، تحت عنوان انقلاب و انقلابی گری (با پسوند اسلامی گاهی)، اقدام به موضع و یا تصمیم گیریهای رسمی و غیر رسمی کردند، که هزیسنه های سنگین و گاه خسارات غیر قابل جبرنی برای نظام و مفاهیم اسلامیت و جمهوریت و منافع ملی داشت، چنا شده در نظر بسیاری از مردم داخل، برای حفظ مصالح نظام و ایران و اسلام و تشیع، ترجیح میدهند مفاهیم جدا از هم بدانند، یعنی عملکرد مسئولان و مجریان حکومت اگر دچار اشتباه و پرخسارات بود که به حساب ماهیت انقلاب اسلامی یا تشیع یا اصول ساختار نظام نگذارند!
      اما بسیاری از مردم چنین فکر نمیکنند، وجود حجم عظیمی از فساد اقتصادی و ناکارآمدی، از تطویل جنگ تا ادامه تحریمها از جمله تعلل در احیای برجام را، ناشی از پراشتباه بودن و باگهای شدید ایدئولوژیک میدانند (متاسفانه با کمترین مسئولیت پذیری و مجازات و تاوان خاطیان! به طوریکه یک سری افراد دائما پستها در اختیار دارند و با وجود خسارات سنگین، در جایگاهها هستند و در عوض کشور دچار فساد اقتصادی و رانت و نارکارمدی و تحریم است)، اساسا معتقدند این ایدئولوژیک بودن تصمیات و اجرایات مسئولین و مجریان نظام و حکومت، ضمن اشتباهات فردی، ناشی باگهای ایدئولوژیک است و باید اساس تحت هر شرایطی اولویت با منافع ملی ایران باشد، وقتی ایران آسیب جدی به بیند و لت دچار واگرایی و حتی اسلاک گریزی شود و اکثریت دیگر از نظام حمایت نکنند، دیگر ادعاهای اسلامیت و جمهوریت و انقلابی ارزش کاربردی ندارد وقتی مردمی نباشند و ملتی نباشد و کشوری نباشد(هر چند مرزها و نظان حفظ شده، اما توان پویایی ملی و کشور نداشتته باشد!)، اینها اشکالات انقلابی گری ایدئولوژیک است، که دچار دگم و جمود است و حاضر نیست در مقابل تعارض با منافع ملی، انعطاف و سازش نشان دهد، و منافع ملی فدای ایدئولوژی انقلابی میکند و آخر سر هم هم نظام و هم انقلابی گری آسیب می بیند.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه