ارسال به دیگران پرینت

شکر زرد | خواص شکر زرد

خواص شکر زرد | برای تسکین میگرن چه چیزی مصرف کنیم ؟

خواص شکر زرد یا گور، این جایگزین شیرین و غنی از مواد مغذی به جای شکر خیلی بیشتر از طعم آن می باشد. اگر شما فردی هستید که همراه با مصرف شیرینی به سلامتی خود نیز اهمیت می دهید، باید بدانید که شکر زرد یا گور برای سلامتی شما مفید است

خواص شکر زرد | برای تسکین میگرن چه چیزی مصرف کنیم ؟

خواص شکر زرد

خواص شکر زرد یا گور، این جایگزین شیرین و غنی از مواد مغذی به جای شکر خیلی بیشتر از طعم آن می باشد. اگر شما فردی هستید که همراه با مصرف شیرینی به سلامتی خود نیز اهمیت می دهید، باید بدانید که شکر زرد یا گور برای سلامتی شما مفید است. برای همین شکر سفید را به طور کلی کنار بگذارید و آن را با شیرین کننده های مقوی و سالم پر کنید.

بر خلاف شکر سفید تصفیه شده با مواد مغذی فرآوری شده که چیزی جز طعم شیرین ندارد، گور دارای مواد مغذی متراکم و به طور طبیعی شیرین است. نه تنها به غذا شیرینی طبیعی می بخشد، بلکه بدن را سرشار آهن، ویتامین ها و سایر مواد معدنی ضروری می کند. شکر زرد تهیه شده از عصاره درخت خرما است و آن را می توان به صورت مایع یا قند نیز یافت. با توجه به خواص مغذی طبیعی آن، گنجینه ای است که باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید! بنابراین برای دانستن بیشتر در مورد فواید شکر زرد یا گور، با ما در این مطلب همراه باشید.

خواص شکر زرد یا گور

منبع غنی از مواد معدنی

درخت خرما سرشار از مواد معدنی ضروری است. طبق برخی مطالعات، مواد معدنی آن ۶۰ برابر بیشتر از شکر سفید است. همچنین منبع غنی بسیاری از ویتامین ها می باشد.

کمک به هضم سالم غذا

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما گور به عنوان یک عامل کمک کننده به هضم غذا عمل می کند. در برخی از مناطق هند، مردم پس از وعده های غذایی سنگین مقدار کمی از آن را می خورند تا هضم غذا آسان تر شود. شواهد تجربی نشان می دهد که این شکر آنزیم های گوارشی را فعال کرده و ممکن است به پاک سازی مجاری روده کمک کند.

خواص شکر زرد یا گور؛ غنی از مواد مغذی

گور یا قند سیاه سرشار از آهن و منیزیم است. مصرف منظم غذاهای غنی از آهن سبب افزایش سطح هموگلوبین و درمان کم خونی می شود. از سوی دیگر، منیزیم، سیستم عصبی را تنظیم می کند. محتوای آنتی اکسیدانی بالای این شیرین کننده طبیعی به محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. به همان اندازه سرشار از کلسیم، پتاسیم و فسفر است.

تقویت کننده انرژی

شکر زرد یک کربوهیدرات پیچیده است. کندتر از شکر سفید هضم می شود و بنابراین در هنگام مصرف، انرژی آزاد می کند. و ساعت ها پس از مصرف آن احساس انرژی مضاعفی خواهید کرد.

عملکرد شکر زرد به عنوان یک آنتی اکسیدان

گور در سم زدایی و پاک سازی سیستم گوارشی شما تاثیر داشته و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. زیرا به فعالیت دستگاه تنفسی، روده ها، ریه ها و معده می کند. همچنین ممکن است به خلاص شدن از شر سموم از بدن مفید باشد. شما را سالم و تناسب اندام شما را حفظ کند.

خواص شکر زرد یا گور؛ کمک به رفع یبوست

این شکر پر از فیبرهای غذایی است. فیبرها به یبوست و سوء هاضمه کمک می کنند. از سوی دیگر فیبر سیستم را با دفع ذرات ناخواسته مانند کلسترول بد و سموم تمیز کرده و همچنین حرکات روده را تحریک می کند.

کمک به تسکین بسیاری از بیماری های رایج

قند سیاه یا گور در زمان های قدیم به دلیل خواص دارویی آن مورد استفاده قرار می گرفت. در واقع از آن برای درمان سرفه های خشک و سرماخوردگی استفاده می کردند. ضمن این ویژگی ها شکر زرد ممکن است با حل کردن مخاط به پاکسازی دستگاه تنفسی کمک کند. اگر فردی از مشکلات تنفسی مانند آسم رنج می برد می تواند برای درمان آن از این شکر استفاده کند.

تاثیر گذاری آن در تسکین درد میگرن

میگرن دردناک ترین نوع سردرد است. محتوای دارویی طبیعی گور به کاهش این درد کمک می کند. با مصرف ۱ قاشق چای خوری از آن، سردرد میگرن را به حداقل برسانید.

کمک به کاهش وزن

این یک واقعیت شگفت انگیز در مورد شکر زرد است که حاوی پتاسیم می باشد. پتاسیم موجود در این شیرین کننده خام احتباس آب و نفخ را کاهش می دهد. به این ترتیب، به رژیم کاهش وزن شما کمک خوبی می کند.

اثرات فصلی آن بر بدن

این شیرین کننده ممکن است یک همکار خوب تابستان های داغ و زمستان های سرد باشد. در تابستان، این شکر به خنک کردن بدن شما کمک می کند، در حالی که در زمستان شما را گرم نگه می دارد.

توجه: برخی از این مزایا بر اساس شواهد تجربی ثبت شده و تحقیقات بیشتری برای آن نیاز است.

خواص شکر زرد یا گور؛ باید گفت

خواص شکر زرد یا گور بسیار زیاد است. سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی بوده که می تواند سلامت کلی بدن را بهبود بخشد. همچنین سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند و به کنترل کم خونی و سطح هموگلوبین کمک می کند. علاوه بر این، حاوی منیزیم است که می تواند تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی داشته باشد. این کربوهیدرات پیچیده یک تقویت کننده انرژی است. همچنین به دفع سموم بدن کمک کرده و فیبر غذایی موجود در آن به رفع یبوست کمک می کند. سعی کنید شکر سفید را با شکر زرد جایگزین کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه