ارسال به دیگران پرینت

دایناسور | کشف دایناسور جدید

کشف گونه ای جدید از دایناسور ها در آلمان ! + عکس

بر اساس تحقیقات جدیدی که روی اسکلت یک دایناسور گردن دراز کشف شده در سال ۱۹۲۲ در آلمان انجام شد، هویت این دایناسور مشخص شده است.

کشف گونه ای جدید از دایناسور ها در آلمان ! + عکس

بر اساس تحقیقات جدیدی که روی اسکلت یک دایناسور گردن دراز کشف شده در سال ۱۹۲۲ در آلمان انجام شد، هویت این دایناسور مشخص شده است. هویت این اسکلت که از ۱۰۰ سال قبل در موزه یکی از دانشگاه‌های جنوب آلمان نگهداری می‌شود تا همین چندی پیش نامشخص بود. 

در یک مقطع زمانی هویت این دایناسور «پلاتئوسائوروس» اعلام شده بود. پلاتئو ساوروس از گونه دایناسورهای گیاه خوار با گردنی دراز و پنجه‌هایی قوی بود. این دایناسور در اواخر دوره «تریاسه» در ۲۰۴ تا ۲۰۱۴ میلیون سال قبل زندگی می‌کرد.

 

اتفاقی عجیب در آلمان | شناسایی هویت یک دایناسور مرموز پس از ۱۰۰ سال!

 

اما بر اساس تحقیقات اخیر مشخص شده که دایناسور کشف شده در جنوب آلمان در سال ۱۹۲۲ به گونه ناشناخته‌ای از دایناسورها تعلق دارد. بر اساس تحقیقات جدید ثابت شده که بسیاری از استخوان‌های این حیوان با گونه «پلاتتئوسائوروس» مشابهت ندارد.   

اخیرا زمین‌شناسان دانشگاه توبینگن این دایناسور را «توئه بنگوسائوروس مایرفرتزوروم» نامگذاری کرده‌اند. بقایای اسکلت «توئه بنگوسائوروس مایرفرتزوروم» بیشتر شامل پشت این حیوان است. به عنوان مثال، اسکلت این گونه در مقایسه با گونه پلاتئو ساوروس، دارای لگن‌ پهن‌تر و قوی‌تر با مهره‌های خارجی جوش‌خورده، و همچنین استخوان‌های بلند غیرعادی بزرگ و قوی است، هر دوی این ویژگی‌ها حرکت این جاندار روی چهار پا را نشان می‌دهند. این مشخصات بر خلاف ویژگی‌های «پلاتئوسائوروس» است، که اگرچه شبیه ساروپودهای گردن دراز منطقه «ژورا» هستند، اما به احتمال زیاد تنها روی دو پا حرکت می‌کردند.

 

اتفاقی عجیب در آلمان | شناسایی هویت یک دایناسور مرموز پس از ۱۰۰ سال!

 

سنگ‌های رسوبی اطراف محل کشف این دایناسور در جنوب آلمان و وضعیت استخوان‌های آن نشان می‌دهد که این «توئه بنگوسائوروس» در باتلاق فرو رفته و مرده است.

منبع : همشهری آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه