ارسال به دیگران پرینت

سکه | قیمت سکه | بازار سکه | بازار دلار

خبر مهم از بازار طلا و سکه | احتمال افت قیمت سکه به زیر ۱۰ میلیون تومان وجود دارد؟

بررسی عملکرد یک سال گذشته بازار سکه، از افزایش اندک قیمت‌ها حکایت دارد.

خبر مهم از بازار طلا و سکه | احتمال افت قیمت سکه به زیر ۱۰ میلیون تومان وجود دارد؟

بررسی عملکرد یک سال گذشته بازار سکه، از افزایش اندک قیمت‌ها حکایت دارد.

 
 

بازار سکه یک هفته پرنوسانی را پشت سر گذاشت. منحنی قیمت‌ها در طول یک هفته گذشته، از ورود قیمت سکه امامی به کانال ۱۴ میلیون تومان و بازگشت دوباره به کانال ۱۳ میلیون تومان حکایت دارد.​

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی در بازار ۱۳ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان قیمت دارد. این در شرایطی است که دهم شهریور ماه با قیمت ۱۳ میلیون و ۶۸۲ هزار تومان به فروش می‌رفت. این یعنی هر قطعه سکه امامی در طول یک هفته گذشته ۲۹۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته است‌.

براین اساس در هفته‌ای که گذشت، بهای سکه‌های طرح قدیم بدون تغییر باقی ماند و در آخرین معاملات هفته، ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشت. نیم سکه نیز در یک هفته اخیر، ۵۰ هزار تومان رشد داشت و به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. اما ربع سکه و سکه‌های یک گرمی نیز نسبت به ابتدای هفته، تغییر قیمت نداشته است. در پایان هفته، همچنان ربع سکه چهار میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی سه میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.در این میان، گزارش‌ها حاکی از آن است که حباب سکه امامی به یک میلیون و ۷۰۸ هزار تومان رسیده است.

بازار سکه این هفته را چگونه می‌گذراند؟

اما بازار سکه هفته پیش رو را چگونه خواهد گذراند؟ فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنن در طول روزهای آینده با توجه به توقف مذاکرات هسته‌ای و تعطیلی بازارهای جهانی، حداقل تا روز دوشنبه قیمت ارز، طلا و سکه تغییر محسوسی را نداشته باشد.

به اعتقاد آنها، احتمالا از روز دوشنبه با توجه به تغییرات قیمت اونس جهانی طلا و سیاست‌هایی که اعلام خواهد شد و همچنین روند تغییر قیمت ارز در کشور، شاهد واکنش بازار طلا و سکه نیز خواهیم بود.

احتمال رسیدن قیمت سکه به زیر ۱۰ میلیون تومان وجود دارد؟

در این میان، ابراهیم محمدولی،رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در تازه‌ترین اظهار نظر درباره این‌که آیا در صورت برقرار آرامش در بازارها، احتمال کاهش قیمت سکه به ۱۰ میلیون تومان وجود دارد، گفت: فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد زیرا همانطور که گفتم نرخ دلار تأثیر مستقیم بر نرخ سکه می‌گذارد و وقتی سقف قیمت دلار در بودجه بالای ۲۰ هزار تومان تعیین شده، اگر نرخ دلار پایین‌تر از ۲۰ هزار تومان بیاید دولت ضرر می‌کند.

وی افزود : از سویی دیگر نیز فعلا قیمت‌ها در بازار سکه روی همین اعداد بالای ۱۱ و ۱۲ میلیون تومان تثبیت شده است؛ اگر قرار باشد نرخ به ۱۰ میلیون تومان و یا پایین‌تر برسد نیاز به مرور زمان و ثبات در مباحث اقتصادی دارد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه