ارسال به دیگران پرینت

اربعین حسینی | زائران اربعین حسینی

هشدار جدی درباره گرمای بالای 50 درجه | زائران اربعین حسینی به مرزها مراجعه نکنند

سیدمجید میراحمدی رییس ستاد مرکزی اربعین روز شنبه - ۱۹ شهریور - بار دیگر از مردم خواست که برای زیارت اربعین از مراجعه به مرز‌ها پرهیز کنند تا شرایط برای تردد زائران فراهم شود.

هشدار جدی درباره گرمای بالای 50 درجه | زائران اربعین حسینی به مرزها مراجعه نکنند

تاکید دوباره رییس مرکزی ستاد اربعین: زائران اربعین حسینی به مرزها مراجعه نکنند .

رییس ستاد مرکزی اربعین روز شنبه - ۱۹ شهریور - بار دیگر از مردم خواست که برای زیارت اربعین از مراجعه به مرز‌ها پرهیز کنند تا شرایط برای تردد زائران فراهم شود.

سیدمجید میراحمدی صبح شنبه در گفتگو با شبکه خبر این اظهارات را بیان کرد و گفت: زائران اربعین حسینی به شایعاتی که در فضای مجازی درباره عبور از مرز‌ها مطرح می‌شود توجه نکنند، تاکید ستاد اربعین بر مراجعه نکردن به مرزهاست.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد که شرایط به گونه نیست که زائران به مرز‌ها مراجعه کنند، گرمای بالای ۵۰ درجه شرایط را سخت کرده است.

به گزارش ایرنا، آماده نبودن زیرساخت‌های مناسب در خاک عراق برای انتقال زائران اربعین حسینی به شهر‌های زیارتی سبب شد تا از روز جمعه ستاد اربعین با هدف حفظ سلامت زوار مرز‌های شش گانه با عراق را ببندد.

بیشترین سفر زائران اربعین به کشور عراق مربوط به سال ۹۸ و اولین سال لغو روادید میان دو کشور است که جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را شامل می‌شد؛ اما بنابر آمار دستگاه‌های ذیربط تاکنون و بیش از یک هفته مانده به اربعین حسینی، حدود ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر از مرز‌های مختلف وارد عراق شده اند.

بر اساس پیش بینی‌های حدود ۱ میلیون ۵۰۰ هزار نفر در پشت مرزها، در مسیر حرکت به سمت مرز و با قصد حضور در مراسم اربعین حسینی دا دارند که افزایش تعداد به بیش از ۴ میلیون زائر را رقم خواهد زد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه