ارسال به دیگران پرینت

زن | مادر زن | ترس از مادر زن

آقایان،مادر زن ترس ندارد!

سالیان سال است که همه ما تحت تاثیر اطلاعات منفی در مورد مادر زن و مادر شوهر قرار گرفته ایم. شاید در موارد زیادی اختلاف ایجاد شده بین عروس و مادرشوهر یا داماد و مادرزن ناشی از همین تلقینات جامعه باشد.

آقایان،مادر زن ترس ندارد!

  ترس مردان از مادر زن معمولا به دلیل تفکرات اشتباهی است که در ذهن آن ها شکل گرفته است ، بهتر است قبل از این که در مورد مادر زنتان قضاوت کنید و به فوبیای مادر زن پر و بال بدهید ، او را بشناسید با احترام و محبت او را جلب کنید.

آقایان،مادر زن ترس ندارد!

فوبیای مادر زن از علل و علائم تا راه حل قطعی

سالیان سال است که همه ما تحت تاثیر اطلاعات منفی در مورد مادر زن و مادر شوهر قرار گرفته ایم. شاید در موارد زیادی اختلاف ایجاد شده بین عروس و مادرشوهر یا داماد و مادرزن ناشی از همین تلقینات جامعه باشد.

زوجی که تحت تاثیر این داستان ها و با ذهنیت غلط زندگی خود را آغاز کنند به خصوص آقایان از همان ابتدا گارد منفی نسبت به خانواده همسر گرفته و سعی می کند همسر خود را از خانواده اش جدا کرده و محدودیت هایی برای رفت و آمدش ایجاد کنند و خود این رفتار می تواند شروعی بر چالش های خانوادگی باشد. 

 

مردان اگر بخواهند به صورت منطقی فکر کنند متوجه خواهند شد که مادر زنشان هم درست مادر خودشان، فرزندش را با مهربانی و فداکاری بزرگ کرده است و شما به عنوان داماد باید به جایگاه او احترام بگذارید و به او محبت کنید و بابت تربیت همسرتان قدرشناس او باشید. 

 

مسلما در صورتی که شما احترام لازم را به خانواده همسرتان بگذارید می توانید رابطه ای شیرین و سرشار از محبت با مادرزنتان داشته باشید. 

 

مادرزن ها معمولا به دلیل حس حمایتی که نسبت به خوشبختی دخترشان دارند در اغلب موارد سعی می کنند به بهترین نحو با داماد خود برخورد نموده و در همه حال رضایت او را در نظر می گیرند. گاهی اوقات میزان توجه و مراقبت مادرزنتان نسبت به خانواده ای که در آن بزرگ شده اید به قدری بیشتر خواهد بود که شاید از میزان توجه و محبت مادرزنتان نسبت به خودتان متحیر شوید.

 

فوبیای مادر زن از علل و علائم تا راه حل قطعی

 

ترس مرد از مادر زن یا فوبیای مادر زن

فوبیا به معنی ترس غیر واقعی است. فوبیا در تمام موارد باعث مختل شدن روند طبیعی زندگی شده و دشواری هایی را برای فرد بوجود می آورد.

 

واژه پنترا فوبیا ( به انگلیسی : pentheraphobia ) به ترس از مادر همسر اشاره دارد. فوبیا نوعی اختلال اضطرابی است که می تواند مشکلات عمده ای در زندگی فرد ایجاد کند وانواع گوناگونی دارد. 

 

ترس مرد از مادرزن فوبیایی است که زندگی زوجین را مختل می کند و در موارد شدید می تواند منجر به جدایی زوجین شود.

 

شما تا زمانی که به شناخت کافی از مادرزنتان نرسیده اید هر گونه ترسی از او صرفا یک فوبیا است که به دلیل تفکرات اشتباه خودتان شکل گرفته است و در اغلب موارد یک ترس کاملا غیر واقعی و غیر منطقی است. 

 

مادر زن ها در اغلب موارد با دامادشان رفتار بسیار خوبی دارند و به دلیل حمایت و حس مادرانه ای که نسب به خوشبختی دخترشان دارند این حمایت و محبت را نسبت به دامادشان خواهند داشت. 

 

در برخی موارد افراد متاهلی که از پنترافوبیا رنج می برند باید تحت درمان هاش حساسیت زدایی ، ریلکسیشن ، مواجهه درمانی و شناخت درمانی قرار بگیرند. 

 

برخی افراد هم بهترین راه برای درمان خود را در طلاق می بینند. 

 

علت ترس از مادر زن یا پنترا فوبیا

به طور کلی فوبیا به دلیل ترکیب وقایع خارجی یا حوادث آسیب زا با پیش بینی های داخلی مثل ژنتیک ایجاد می شود. 

 

اغلب فوبیا ها به دلیل یک حادثه خاص که در کودکی باعث ایجاد آسیب به فرد شده تحریک می شوند. 

 

در مورد ترس از مادر همسر ، محققین معتقدند که ژنتیک و واکنش های شیمیای مغز با تجربیات قبلی زندگی همراه شده و این فوبیا را ایجاد می کنند. 

 

شایع ترین علایم فوبیا عبارتند از :

لرزیدن

 

درد قفسه سینه

 

تپش قلب

 

بالا رفتن فشارخون

 

تنگی نفس

 

سریع شدن تکلم یا عدم توانایی صحبت کردن

 

خشکی دهان

 

ناراحتی معده و حالت تهوع 

 

گرگرفتگی

 

درمان ترس مردان از مادر زن

چگونه بر ترس مردان از مادر زن غلبه کنیم ؟ درمان ترس مردان از مادر زن یا درمان پنترا فوبیا چیست ؟

 

عمده ترین دلیل ترس مردان از مادرزن ، امکان دخالت او در زندگی زوجین است . برای درمان این فوبیا و ترس غیرمنطقی می توانید از روش های زیر استفاده کنید. 

 

برقراری رابطه صمیمی با مادرزن

مادرزن ها در اغلب موارد تمایل دارند حامی زندگی شما و خوشبختی دخترشان باشند بنابراین به جای دوری از آن ها روش هایی که باعث می شود رابطه ای صمیمی و بدون چالش با او داشته باشید را بیاموزید.

 

ذهنتان را از پیش داوری ها پاک کنید

مهم ترین عامل اختلاف داماد و مادرزن تصورات منفی و تلقینات ذهنی و پیش داوری هایی است که در فکر شما شکل گرفته است. اگر قبل ازدواج از تصویری منفی در مادرزنتان در ذهنتان شکل گرفته و تصور میکنید او قصد دارد در زندگی شما دخالت کرده و هدفش به هم خوردن ازدواج شما است کاملا در اشتباهید . مادرزن شما به فکر خوشبختی و خوشحالی دخترش است و به هیچ عنوان دوست ندارد مشکلی در زندگی اش ایجاد شده یا ازدواجش شکست بخورد. 

 

قدرشناس مادرزن خود باشد

مادر همسر شما درست مثل مادر خودتان با محبت و فداکاری همسر شما را بزرگ کرده است و عمر و جوانی خودش را به پای همسر شما ریخته و ثمره عمرش را دو دستی تقدیم شما کرده است. شما به عنوان داماد باید قدرشناس زحمات او باشید و به او احترام بگذارید. مادر همسر شما یکی از مهم ترین ستون های استحکام دهنده ازدواج شما است که می تواند رابطه بهتری بین شما و همسرتان ایجاد کند بنابراین سعی کنید رابطه ای پایدار ، صمیمی و همراه با احترام با او بسازید.

 

به سخت گیری هایش به دید مثبت بنگرید

همه مادران نگران آینده دخترشان هستند و به همین دلیل برای ازدواجش حساسیت داشته و سخت گیری می کنند که ممکن است باعث ناراحتی و دلخوری شما شده باشد. از سخت گیری های او دلخور نباشید و بدانید که او فقط به فکر سعادت و خوشبختی دخترش بوده و این سخت گیری ها به این دلیل انجام میداده که مطئن شود شما مردی هستید که میتواند میوه عمرش را به او بسپارد تا دخترش بتواند ازدواجی سعادتمند و پایدار داشته باشد. 

 

رابطه خود با مادرزنتان را مدیریت کنید

اگر مادرزنتان نظری می دهد ی تصمیم های او روی نظرات همسرتان تاثیرگذار است باید بدانید که قصدش دخالت نیست و نیست خیر دارد و سعی می کند مانع از اشتباه شما شود. بنابراین در مقابل نظراتش جبهه نگیرید و نسبت به حرفهایش منفی بافی نکنید. به محبت و نیت خیر او احترام بگذارید و اجازه دهید نظرش را بگوید ولی تصمیم نهایی را خود و همسرتان بگیرید.

 

زیادی صمیمی نشوید

شما باید برای روابط خود با مادرزنتان حریمی قائل شوید. رفتارتان باید توام با احترام ولی با رعایت فاصله و رسمی باشد تا بتوانید همیشه حریمی بین خودتان حفظ کنید. مثلا به هیچ عنوان بدون دعوت یا اطلاع قبلی به خانه شان نروید یا جلوی او دراز نکشید.

 

مادرزن رقیب شما نیست 

به رابطه خوب همسرتان با مادرش حسادت نکنید ، او رقیب شما نیست بلکه رفیق شماست. رفتار صمیمی همسر شما با مادرش نشان دهنده اصالت و خانواده دوستی اوست نه این که بخواهد مادرش را به شما ترجیح دهد. 

 

حساسیت زیادی روی حرفهایش نداشته باشید

اگر زمانی رفتار یا حرفهای مادرزنتان باعث دلخوری شما شد چند لحظه با خودتان تصور کنید که مادر خودتان این حرفها را زده ، عکس العمل شما در مقابل آن حرفها چیست؟ مسلما بعد از یکی دو روز دلخوریتان از بین خواهد رفت بنابراین همه صحبت ها و رفتارهای مادرزنتان را جدی نگیرید و به جای این که به فکر تلافی یا جواب دادن باشید، بسیاری از آن ها را نشنیده گرفته و از آن ها عبور کنید. 

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه