ارسال به دیگران پرینت

معوقات بازنشستگان | پرداخت معوقات بازنشستگان

ممکن است پرداخت معوقات بازنشستگان برای دولت سخت باشد | احتمال قسطی شدن پرداخت معوقات بازنشستگان‌

یک کارشناس حوزه کار با اشاره به صدور احکام بازنشستگان تامین اجتماعی از احتمال پرداخت معوقات حقوق در چند قسط خبر داد.

ممکن است پرداخت معوقات بازنشستگان برای دولت سخت باشد | احتمال قسطی شدن پرداخت معوقات بازنشستگان‌

 پرداخت معوقات بازنشستگان

یک کارشناس حوزه کار با اشاره به صدور احکام بازنشستگان تامین اجتماعی از احتمال پرداخت معوقات حقوق در چند قسط خبر داد.

حمید نجف در گفت‌وگویی درمورد معوقات بازنشستگان اظهار کرد: طبق وعده داده شده، صدور احکام حقوق و معوقات بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی باید در شهریور ماه اتفاق بیفتد و بحثی در آن نیست. احکام صادره در خصوص حقوق‌ها بر اساس نرخ جدید و از شهریور ماه اعمال خواهد شد منتها در خصوص معوقات، با توجه به آنکه افزایش ۳۸ درصدی سایر سطوح باید از ابتدای سال لحاظ شود، طبعا مبلغ پرداختی را بالا خواهد برد و ممکن است پرداخت آن برای دولت سخت باشد.

وی ادامه داد: از شهریور ماه حقوق بازنشستگان بر اساس احکام جدید پرداخت می‌شود، ولی طبق صحبت‌هایی که شنیده‌ایم قرار نیست بخشی از معوقات شهریور ماه پرداخت شود، بلکه دولت مابه‌التفاوت این افزایش را با توجه به منابع صندوق های بازنشستگی در دو یا سه قسط به حساب بازنشستگان واریز خواهد کرد و کل معوقه یا بخشی از آن در مهر ماه پرداخت خواهد شد.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه اگر افزایش ۳۸ درصدی سایر سطوح از ابتدای سال صورت می‌گرفت، بازنشستگان شیرینی این افزایش را زودتر می چشیدند، اظهار کرد: صرفنظر از تبعاتی که تاخیر تصویب افزایش حقوق بازنشستگان داشت و موجب تشویش و نگرانی خاطر بازنشستگان شد، اگر این افزایش همان ابتدای سال اتفاق می افتاد بخشی از هزینه‌های مازاد بازنشستگان را پوشش می‌داد و می توانستند شش ماهه اول سال را با خیال راحت تری سپری کنند.

نجف درباره واگذاری سهام بانک رفاه کارگران نیز گفت: صندوق تامین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی و متعلق به کارگران و کارفرمایان است و بانک رفاه کارگران به عنوان بانک زیرمجموعه آن به کارگران و کارفرمایان و بازنشستگان تعلق دارد؛ لذا معتقدم مالکیت بانک رفاه دولتی نیست و نباید دخل و تصرف دولتی در آن صورت گیرد.

وی افزود: صندوق تامین اجتماعی صد درصد خصوصی است و منابع آن از محل واریز حق بیمه‌های کارگران و کارفرمایان است. این صندوق زیرمجموعه‌های متعددی مثل شستا دارد؛ بنابراین بدون اذن و اجازه کارگران و کارفرمایان قابل واگذاری نیست.

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: در طول دهه‌ها هر جا که سازمان تامین اجتماعی دچار مشکل شده است، بانک رفاه کارگران بخشی از این مشکلات را حل کرده تا سازمان به مسیر خود ادامه دهد، لذا اگر این بانک را از تامین اجتماعی بگیریم دیگر چیزی در چنته نخواهد داشت.

نجف در پایان هرگونه دست اندازی به بانک رفاه کارگران را موجه ندانست و گفت: بانک رفاه کارگران منبع مالی موثر برای سازمان تامین اجتماعی است؛ لذا اگر دولت می‌تواند به منابع اندوخته این سازمان اضافه کند در غیر این صورت نباید به منابع بانک دست اندازی کرد.

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ازبیت المال وبودجه دولت پرداخت نمی شود دولت بدهکار تامین اجتماعی است که بدهیش رابدهد و پرداختی از منابع خودسازمان وحق الناس می باشد

    • ناشناس ارسالی در

      دولت برای کمک به کشور های دیگه پول داره ولی برای ملت خودش وبرای بازنشسته ها پول نداره خجالت بکشید

    • سورناسردار ارسالی در

      دولت فقط تامین اجتماعی راغارت میکند! بعدبیادمعوق بدهد؟فقط سودبدهی دولت به تامین اجتماعی برابراست باسالهاحقوق بازنشستگان .

    • مسعود ارسالی در

      مگه دولت داره این پول رو پرداخت میکنه که براش سخت باشه این پول متعلق به خود ما بازنشستگان هست که سهامداران و مالک اصلی تامین اجتماعی هستیم دولت خیلی هنر داره بدهی سیصد هزار میلیارد تومانی خودشو به تامین اجتماعی پرداخت کنه !!

    • بازنشسته ارسالی در

      دولت مگر از جیبش میخواهد بدهد که برایش سخت باشد وقتی پول به کشورهای دیگر میدهد برایش سخت نیست زنده باد بازنشستگان که برای حق خود ایستادند و روی این دولت را کم کردند

    • ناصر ارسالی در

      سلام...بازنشسته تامین اجتماعی هستم بعد از شیش ماه اضافه حقوق هم باورم نمیشه از بس دورغ های جور با جور شنیدم چه برسه ما التفاوت ...تامین اجتماعی مثل لنگ حمام است که در قدیم هر نیم ساعت دوربدن. یکنفر بود هر که از راه میرسه یک دشتی میکنه از صندوق ...فوتبال لیستها پول عقب افتاده مثل سپاهان ...لبنان البته برادر های لبنانی ...فلسطین که نگو واقعا برادر های فلسطینی در تنگنا هستند حقشان است از صندوق تامین اجتماعی بهشان داد بشار اسد بیچاره در تنگناه قرار گرفته پارسال گرفت خوب خرج گرانه بازم میخواد گناه داره صندوق تامین اجتماعی برکت داره تمامی نداره دولت خودمان تا تنگش میشود احتیاج به اجازه نداره صندوق متلق به خودشان است ...ثلثی از این برداشت ها سالانه می دادند به وا ماندهای بازنشسته تا حدودی زندگی می کردند ..مثل من برای چشم عیالم باید وام بگیرم عملش کنم ۵ میلیون شد حالا بیمه تکمیلی قراره مقداریش را بدهد فقط بیمارستان خوابید ه باشه نسخه قبال نمیشه بسه باب برید سراغ صندوقهای دیگر مثل فرهنگیها مشابه همین صندوقها برند معلومه معلوم نیست ما التفاوت حقوق ۶ ماه خودمان بدهند دیگر چی بگم باید تحمل کنیم پناه بر خدا بلکه خداوند رحمی بکنه که دست از سر صندوق ما دربدرها برداره انشالا امین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه