ارسال به دیگران پرینت

فیلترینگ | محمدجواد آذری‌ جهرمی

افشاگری آذری جهرمی درباره کم شدن سهم کاربران ایرانی از پهنای باند | فیلترینگ جدید در ایران ؟

وقتی یوتیوب، فیلتر می‌شود، کاربر از دسترسی به یک محتوای ارزشمند محروم می‌شود. وقتی این روند محدود می‌شود، تعداد ایرانیانی که از یوتیوب استفاده می‌کنند از یک زنجیره محروم می‌شوند.

افشاگری آذری جهرمی درباره کم شدن سهم کاربران ایرانی از پهنای باند | فیلترینگ جدید در ایران ؟

محمدجواد آذری‌ جهرمی نوشت: بر اساس گزارش سازمان جهانی مخابرات سهم هر کاربر ایرانی (مجموعه پهنای باند، تقسیم بر تعداد کاربران) از متوسط سرعت بین‌الملل 15.2 است، این در حالی است که همین رقم در آرژانتین 41.13 است.

دلیل این تفاوت معنادار میان ایران با کشوری مثل آرژانتین چیست؟ در یک کلام باید گفت که فیلترینگ.

چنانچه فقط شبکه مجازی یوتیوب از فیلترینگ خارج شود و دولت هم ارتقای لازم را در ظرفیت‌ها ایجاد کند و در دایر کردن ظرفیت پهنای باند بین‌الملل خساست به خرج ندهد، این شاخص در ایران بالا می‌رود.

ممکن است این پرسش مطرح شود که پهنای باند چه ارتباطی با فیلترینگ و یوتیوب دارد؟ وقتی یوتیوب، فیلتر می‌شود، کاربر از دسترسی به یک محتوای ارزشمند محروم می‌شود. وقتی این روند محدود می‌شود، تعداد ایرانیانی که از یوتیوب استفاده می‌کنند از یک زنجیره محروم می‌شوند.

محمدجواد آذری‌ جهرمی نوشت: برخی اشاره می‌کنند که یک بخشی از این کاربران از ظرفیت آپارات استفاده می‌کنند. اما آقای شکوری مقدم زمانی به من گزارش داد که محتوایی که آپارات تولید می‌کند و آن را در یوتیوب می‌گذارند در یوتیوب میزان بازدید بیشتری به نسبت آپارات دارد. چرا؟ چون یوتیوب فقط یک پلتفرم نیست، یک زنجیره است، یک اکوسیستم و یک شبکه است.

منطقه شبکه چگونه به وجود آمد؟ صاحب‌نظران آمدند گفتند، اندیشه‌های مختلف، تجربیات مختلف و دانش‌های مختلف وجود دارد، برای جلوگیری از دوباره کاری و بالا بردن پرفرمنس و افزایش بهره‌وری، بهتر است این دانش‌ها به هم متصل شوند. یعنی کاری که یک فردی در گوشه‌ای از جهان انجام داده، شخص دیگری دوباره آن را تجربه نکند و از داده‌های اطلاعاتی قبلی استفاده کند.

در واقع مردم به فکر اختراع دوباره چرخ نباشند. شما فرض کنید اندیشگاهی که 8میلیارد انسان ظرفیت دسترسی به آن دارند را با اندیشگاهی که 80 میلیون ایرانی تنها امکان دسترسی به آن را دارند. اصلا قابل مقایسه نیست. تازه این موارد مفهوم شبکه‌ای موضوع است، موضوع این است که ما ظرفیت داریم، قبلا هم سرمایه‌گذاری لازم برای استفاده از آن را انجام داده‌ایم، ساختارها را هم داریم ولی از آن استفاده نمی‌کنیم و این روند در شاخص جهانی، جایگاه ما را پایین می‌کشد.

منبع : روزنامه اعتماد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      کامنت مهم دیدیم در سایت داخل ایران، شما هم بخوانید(چند اشتباه تایپی اصلاح شده):
      قبل از رسیدن پاییز و زمستان اروپا، اتفاقا و بر اساس بصیرت، الان موقع [استفاده] از فرصت است، اینجاست بین یک وطن پرست مسلمان ایرانی اصیل با یک ایدئولوژیست دگم اندیش (کسی منافع شخصی و [ایدئولوگ] بر منافع ملی و عمومی ترجیح میدهد و دچار استکبار شیطانی شده هر چند نداسته فریب شیطان نفس خورده!): باید به وقت احتیاج [طرف مقابل] به [سراغ] مذاکره و گرفتن حق رفت- هم از منظر بشردوستی ادعایی اسلامی و ایرانی اثبات چندباره است و هم [موقعیت] پذیرش طرف مقابلی که سالها توسط دشمن تراشان بی بصیرت داخلی و معاندان خارج نشین ضد نظام جمهوری اسلامی و شستشوی مغزی داشته شده اند- شیعه هراسی و ایرانی هراسی با انواع دروغ و [شایعه] از اخبار کذب و فیلمهای سیاه نمایی و فیلم 30 سازان، اینجاست شعورسیاسی و بصیرت و تمدن اسلامی و [شیعی] و ایرانی به عمل آید، توافق برد برد موفق و به موقع و بدون تعلل و از دست رفتن فرصب بازریابی، توافق احیای برجام باز هم دچار تعلل دشمنان نفوذی داخلی تا پریشانی ایدئولوژیکهای دگم اندیش قربانی شود!
      تعلل احیای برجامف بهانه چند نکته کم اهمیت، در قبال دستاورد رهایی کشور از این جولانگاه ظالمانه وبیرحمانه مافیایی داخلی و رانتخوران و انحصرگران گرانفروشی و احتکار همدست معاندان و کاسبات تحریم، اینجاست نظام نشان میدهد منافع ملی [اولویت] کشوری است که نظام جمهوری اسلامی بر آن حاکم است.
      برجام احیا کند حاکمیت، این فرصت از دست ندهد، زمستان برود، تابستان اروپا میاید، آنگاه که دشمنان و رقبای بیرحم منطقه ای بازارهای [انرژی] گرفتند و اروپا به حداکثر توان نیروگاههای ذغال سنگی و اتمی کنار گذشته به خط تولید باز گرداننده و سیستم صرفه جویی اش کارآمد شده به لطط تابستان و بازنهای چه بسا [سیل آسا] سدهایش پرآب (با این شرایط اقلیمی غیر قابل پیش بین ممکن است بهار و تابستان آینده برعکس شود بارندگی!)، اکنون فرصت محرز تامین منافع ملی فدای ایدئولوگهای شکم سیر دگم اندیش کینه توز و [القائات] دشمنان و معاندان اپوزیسیون و محور رقیب و یا [دشمنی] عبری-عربی منطقه نکنید! احیای برجام روزهای آینده پایان دادن بر این تراژدی فرصت سوزی چند ساله است پرخسارت بیهوده است.


    • ناشناس ارسالی در

      کامنت مهم دیدیم در سایت داخل ایران، شما هم بخوانید(چند اشتباه تایپی اصلاح شده):https://www.khabarfoori.com/fa/tiny/news-2960327

    • ناشناس ارسالی در

      انچه مسلم شده تجربه چهل اندی سال اخیر، بانیان داخلی دشمن تراشان و بحران آفرینان و تحریم سازی داخلی و ذی نفعان این مسائل یعنی قارونی صفتان همچون مافیایی ها و کاسبان تحریم، نخواهند داد هزینه این شکست احیای برجام و این هزینه ادامه تراژدی تحریم را اکثریت ملت یعنی طبقات فرودست و محروم میدهند، همانطور نسل اواخر دهه ۵۰ و اویل ۶۰ سوختند و آرزو زندگی مرفه معمولی دارند، بزودی این تراژدی فقر و حسرت ها دامن دهه ۷۰ و ۸۰ را هم خواهد گرفت

    • ناشناس ارسالی در

      اعدام همجنسگرای زن پر اسلام چ تشیع هیچ توحیه شرعی ندارد و اصلا در مورد رابطه جنسی زن با زن در اسلام و تشیع هیچ حکم و مجازاتی نیست.
      پس اگر دادگاهی به اسلام و تشیع چنین کاری کرده، علاوه جنایت، یک لدعت و ظلم و اهامت به اسلام و تشیع کرده و موحب وهن اسلام و نشیع شده

    • ناشناس ارسالی در

      ند فروند سوخو ۳۵ محدود هیچ معادله به نفع ایران حل نمیکند بجز چند میلیارد هزینه (۲۴ فروند حدود ۱۵ میلیارد دلار خرج رو دست ملت نیگذارد) معادل واردات یک میلیون افتصادی! اما شرکتهای غربی برای فروش اسلحه و سرکیسه کردن مرتجعین عرب بهانه خوبی دارند

    • ناشناس ارسالی در

      شواهد قطعی است:
      1- نظام جمهوری اسلامی ایران- بدون داشتن بمب هسته ای و با توسل به روشهای مختلف- به بازدارندگی لازم در مقابل حمله کشورهای خارجی- حتی در مقابل ابرقدرتهایی مثل امریکا- رسیده، آن هم از بیش از دو دهه قبل، نمونه بارزش در زمان ترامپ، که همه چیز بهانه برای حمله امریکا داشت ولی جرئت نکرد حمله کند. پس اساسا نظام ایران نیازی به ساخت بمب اتم ندارد.
      2- اساسا مافیای مفسدان اقتصادی_سیاسی چنان نفوذ در ارگانها و نهادهای نظام و حاکمیت کرده اند، اجازه احیای برجام و رفع تحریمها نمیدهند! به امثالهم اثبات شده حتی اگر تمام دنیا و از جمله صهیونیستها موافق احیای برجام باشند، این مافیای مفسدان اقتصادی_سیاسی در داخل اجازه نمیدهند، نه برجام احیای شود و نه تحریمها کم، بلکه هر قدر در توان دارند سال به سال تنش آفرینی و بحران سازی در داخل و خارج ایران انجام میدهند تا ایران بیشتر در منجلاب متعفن فساد کاسبان تحریم و اقتصاد بیمار رانتی و مافیایی بیشاپیش فرو رود و این کار تا نابودی کامل ایران انجام میدهند. همانطور انگلها یک موجود نابود میکنند.
      از فساد بسیاروقیحانه بازار کثیف و نجس حرامخوری دلالی خودرو بگیر تا دزدیهای عظیم در سیستم بانکی و بنگاههای مالی و اقتصادی دیگر.
      راه حل چیست؟!
      دیگر امثالهم امیدی نداریم به حاکمیت، مگر شبانه روز دست به دعا برداریم و یک معجزه ای شود و تغییر خدایی در این نظام بوجود آید و حکامیت پاکسازی شود از گروگان گیری کشور ایران توسط مافیای مفسدان اقتصادی_سیاسی.

    • ناشناس ارسالی در

      احیای برجام 2015 به نفع همه ملتها است و تنها یک اقلیت کوچک فاسد اقتصادی_سیاسی داخل ایران که اسامی رمز مافیا و کاسب تحریم از آنها یاد میشود متضرر میشوند که من آنها را "شیاطین ضد بشری کاسب تحریم_حنگ افروز داخلی نفوذی در نهادهای ایرانی" (شضبکتجدندنی) مینامم.
      عملا این باندهای تبهکاران کاسب تحریم داخلی ایران، عامل اصلی بحران هسته ای و ادامه تحریمها هستند،
      شضبکتجدندنی، از قبل انقلاب توطئه استثمار و نابودی ایران با نفوذ در انقلابیون ضد شاه آغاز کرد و پشت صحنه در اغلب توطئه های بحران سازی از جنگهای داخلی و اضمحلال قوای نظامی و تا جنگ ایران و عراق تا گروگانگیری سفارت امریکا و تحریمی کردن اقتصاد و معیشت ایران تا بحران هسته ای و ایجاد لابی در فلسطین و امریکا و غرب برای مخالفت با احییا برجام و تشدید تحریم! چراکه برجام و ایجاد آرامش در غرب آسیا به زیان شضبکتجدندنی است.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه