ارسال به دیگران پرینت

مواد | مواد مخدر

60 درصد شاغلین ، معتادان امروز هستند! | افزایش شدید مصرف مواد مخدر شیشه در ایران

رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد معتادان پیشتر دارای شغل بودند، گفت: جریان اعتیاد، پاکی جامعه را نشانه گرفته است و دراین میان عامل بیکاری می‌تواند شتاب دهنده باشد اما عامل مستقیم نیست.

60 درصد شاغلین ، معتادان امروز هستند! | افزایش شدید مصرف مواد مخدر شیشه در ایران

مواد مخدر

رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه ۶۰ درصد معتادان پیشتر دارای شغل بودند، گفت: جریان اعتیاد، پاکی جامعه را نشانه گرفته است و دراین میان عامل بیکاری می‌تواند شتاب دهنده باشد اما عامل مستقیم نیست.

محمد عباسی در نشست تخصصی مسئولان مبارزه با موادمخدر که با عنوان «پیشگیری از اعتیاد- مشارکت‌های مردمی- اشتغال بهبودیافتگان» در مجموعه فرهنگی شقایق و به صورت ویدئو کنفرانس با استان‌های سراسر کشور، برگزار شد، اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت مردم برای مقابله با آلودگی اعتیاد وظیفه مهمی است که در راس برنامه‌ها قرار دارد، البته مبارزه به موادمخدر اراده مهمی را می‌طلبد و این اراده، نیازمند تصمیمات مهمی است که عملی شوند.

وی با بیان اینکه جریان اعتیاد، پاکی جامعه را نشانه گرفته است، افزود: اعتیاد گناه و جرم بسیار بزرگی است و نگرش متولیان کشور نیز گویای این موضوع است، موادمخدر آلودگی بی‌شماری دارد و مقابله با این آلودگی‌ها، وظیفه مهمی است.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی، با اشاره به اینکه اعتیاد دغدغه بزرگی در کشور است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز بر مبارزه با این درد بزرگ، بارها به مسئولان نظام تاکید داشته‌اند.

عباسی ادامه داد: در سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به مبارزه با مواد مخدر تاکید شده است؛ لذا مقابله با آلودگی موادمخدر وظیفه مهمی است که در راس آسیب‌های اجتماعی قرار دارد و باید برای آن تدبیر شود.

وی اضافه کرد: نگرش و رویکرد مجلس سیزدهم نیز به صورت جدی، پاک کردن جامعه از آلودگی‌های بزرگی مانند اعتیاد است، این نشست نیز، فرصت بسیار بزرگی است که بتوانیم با هم‌افزایی در حوزه اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، اقدامات موثری انجام دهیم.  

رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: اقدامات زیادی برای مقابله با آسیب اعتیاد انجام شده است، اما فضای موجود مطلوب نیست، معتادان متجاهر، تلاش متولیان را به چالش کشیده شده است، پس باید فکر دیگری کرد و نباید به تلاش‌های انجام شده برای مقابله با آسیب‌ها بسنده کرد.

عباسی افزود: اقدامات انجام شده از آلودگی‌های فزاینده‌ای که ممکن بود، بیشتر شود، جلوگیری کرده است؛ اما باید فرصت‌ها و جلسات بیشتری را به این موضوع اختصاص دهیم.

رییس سازمان اجتماعی کشور بیان کرد: اگر بخواهیم حلقه‌های ارتباطی میان معتادان و قاچاقچیان را قطع و از ورود افراد جدید به چرخه ویرانگر اعتیاد جلوگیری کنیم، باید بدانیم برای تقویت قبح این عمل باید برخورد ما بازدارنده و مبتنی بر واقعی باشد.

نگهداری معتادان باید اصلاح شود

وی ادامه داد: نگهداری یکجای همه معتادان باید اصلاح شود، نگهداری افرادی که بار اول و نهایتا دوم است که جمع آوری شده‌اند حتما باید جدای از دیگر معتادان باشد.

رییس سازمان اجتماعی کشور بیان کرد: بخش بسیار زیادی از منابع سازمان‌ها مثل بهزیستی صرف حوزه اعتیاد می‌شود، ما با این تهدید مواجه هستیم و نمی‌توان رهایش کرد، همچنین باید رسانه‌ها و صداوسیما درباره آسیب‌های اجتماعی ورود بیشتری داشته باشند و درباره آسیب‌های پیش روی هشدار دهند.

عباسی ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت مردم برای مقابله با آلودگی وظیفه مهمی است که در راس برنامه‌ها قرار دارد، باید به درستی اندیشید و از نخبگان و اندیشمندان کشور نیز استفاده کنیم. همچنین از مدیران و متولیان اعتیاد که دغدغه مند هستند، استفاده شود.

وی تاکید کرد: در مبارزه با موادمخدر نیاز به عزم همگان داریم و باید یک هم‌افزایی بین افرادی که احساس وظیفه می‌کنند، بوجود بیاید.

 

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      در بازار کرمانشاه خشخاش فروخته می شود از فروشنده سوال کردم از کجا میاید فرمودند در هرسین کرمانشاه کشت می شود

    • ناشناس ارسالی در

      من که بچه بودم پدرم می گفت اشرف پهلوی عامل اعتیاد در ایران است الان چه کسی عامل اعتیاده ؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه