ارسال به دیگران پرینت

لیمو عسلی | طرز تهیه لیمو عسلی

ترفندی ساده و آسان برای تهیه لیمو عسلی خانگی | طرز تهیه لیمو عسلی را یاد بگیرید

طرز تهیه لیمو عسلی را یاد بگیرید.

ترفندی ساده و آسان برای تهیه لیمو عسلی خانگی | طرز تهیه لیمو عسلی را یاد بگیرید

طرز تهیه لیمو عسلی را یاد بگیرید.

یکی از معجون های خوشمزه و مقوی برای روزهای سرد لیمو عسلی است که برای درمان سرما خوردگی و آنفولانزا بسیار موثر می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لیمو عسلی معجون معجزه گر سرما خوردگی در ادامه با سایت ما  همراه باشید.

گلابی میوه خوشمزه و خوشرنگی است که می توانید با آن مربا گلابی بی نظیری درست کنید و در فصول دیگر سال مصرف نمایید.
 
مواد لازم برای لیمو عسلی
لیمو ترش یک کیلو
عسل به مقدار کافی

طرز تهیه لیمو عسلی

مرحله اول

برای درست کردن لیمو عسلی ابتدا لیمو ها را خوب بشویید و با دستمال خشک کنید یا روی دستمال پهن کنید یک روز بماند تا کاملا خشک شود زیرا نم باعث کپک زدن لیمو عسلی می شود.

مرحله دوم

بعد از خشک شدن لیمو ها آن ها را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با کارد تیز به صورت ورقه های نازک برش بزنید و هسته های آن ها را جدا کنید زیرا هسته ها باعث تلخی لیمو عسلی می شوند.

 
 

مرحله سوم

در این مرحله یک شیشه تمیز و خشک بر دارید و یک لایه لیمو داخل آن بچینید سپس یک قاشق سرپر عسل طبیعی بریزید این کار را تا پر شدن شیشه انجام دهید سپس در شیشه را محکم ببندید.

 

مرحله چهارم

شیشه را در جای خنک و سایه بگذارید بهتر است که محلی که شیشه را می گذارید نه سرد باشد نه گرم باشد، بعد از یک ماه می توانید از آن استفاده کنید ولی هر چقدر بیشتر بماند بهتر است.

 
 

نکات لیمو عسلی

مهمترین نکته این است که حتما لیموها خشک خشک باشند تا کپک نزنند و این که هسته لیمو خارج شود تا باعث تلخی نشود، لیمو سبز و زرد برای این کار فرقی ندارد ولی بعضی ها معتقدند لیمو ترش زرد بهتر است، نیازی به کندن پوست لیمو ها نیست، به جای عسل می توانید از شکر هم استفاده کنید که می شود لیمو شکری و خاصیت عسل را ندارد، هفته ای یک بار معجون را تکان دهید و برعکس کنید تا خوب عسل و لیمو مخلوط شوند و به خورد هم بروند، بعد از یک ماه آب می اندازد و نیازی به افزودن آب نیست.

 
 

طرز تهیه لیمو عسلی معجون معجزه گر سرما خوردگی طرز تهیه لیمو عسلی با شکر  طرز تهیه لیمو عسلی با زنجبیل  طرز تهیه معجون عسل و لیمو برای سرماخوردگی  طرز تهیه لیمو عسلی  طرز تهیه لیمو شکری  طرز تهیه لیمو عسل برای سرماخوردگی

 
رزرو هتل تا 90% تخفیف hotelyar.com

رزرو هتل تا 90% تخفیف hotelyar.com

رزرو سریع
yektanet-logo-sign
تبلیغ
 

طرز استفاده از لیمو عسلی

می توانید لیموها را داخل چای یا دمنوش بریزید و نوش جان کنید و از مخلوط آبکی عسل و آبلیمو هم هر روز یک قاشق بخورید و یا داخل چای بریزید و یا با آب شربت درست کنید و میل نمایید این معجون خوشمزه برای فصل پاییز و زمستان درمان بسیار خوبی برای سرماخوردگی است.

منبع : مچ مگ
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه