ارسال به دیگران پرینت

ویتامین | ویتامین D

تغذیه مادر هنگام بارداری چه تأثیری بر نوزاد دارد؟ | ارتباط مقدار ویتامین D مادر با ضریب هوشی نوزاد

ویتامین D یک ماده مغذی حیاتی است و نقش مهم در عملکرد های در بدن دارد.

تغذیه مادر هنگام بارداری چه تأثیری بر نوزاد دارد؟ | ارتباط مقدار ویتامین D مادر با ضریب هوشی نوزاد

ویتامین D

ویتامین D یک ماده مغذی حیاتی است و نقش مهم در عملکرد های در بدن دارد. ویتامین D مادر در رحم به نوزادش منتقل می شود و به تنظیم فرآیندهای زیاد از جمله رشد مغز کمک می کند. تحقیقات نشان داده که سطح ویتامین D مادران در دوران بارداری با ضریب هوشی فرزندان شان مرتبط است. و نشان می‌دهد که سطوح بالاتر این ویتامین در بارداری منجر به نمرات ضریب هوشی بیشتر در دوران کودکی می شود. بنابراین از تاثیر ویتامین D مادر بر ضریب هوشی کودکان غافل نشوید. 

تاثیر ویتامین D مادر بر ضریب هوشی کودکان

کمبود ویتامین D در میان جمعیت عمومی و همچنین زنان باردار شایع است، اما باید خاطرنشان کرد که زنان سیاه پوست بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

رنگدانه ملانین از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند، اما با مسدود کردن اشعه ماوراء بنفش، ملانین تولید ویتامین D در پوست را نیز کاهش می دهد. به همین دلیل، کمبود ویتامین D بیشتر در میان زنان باردار سیاه پوست مشاهده می شود. حتی اگر بسیاری از زنان باردار از یک مکمل ویتامین قبل از تولد کودک استفاده می کنند، ممکن است کمبود ویتامین D موجود را تامین نکند. بنابراین برای دانستن بیشتر راجع به این موضوع با ما در این مطلب همراه باشید. 

کمبود ویتامین D

کمبود ویتامین D کاملا شایع است. اما خبر خوب این است که راه حل نسبتا آسانی برای تامین آن وجود دارد. دریافت ویتامین کافی از طریق رژیم غذایی ممکن است دشوار باشد و همه نمی توانند این فاصله را از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید جبران کنند، بنابراین یک راه حل خوب مصرف مکمل آن است.

مصرف مورد نیاز روزانه توصیه شده ویتامین D 600 (IU) است. به طور متوسط، آمریکایی ها کمتر از 200 واحد تعیین شده در رژیم غذایی خود مصرف می کنند. بنابراین اگر مردم این فاصله را از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا مکمل ها جبران نکنند، احتمالا دچار کمبود این ویتامین خواهند شد. غذاهایی که حاوی سطوح بالاتر ویتامین D هستند عبارتند از ماهی های چرب، تخم مرغ و منابع غنی شده مانند شیر گاو. با این حال، ویتامین D یکی از سخت ترین مواد مغذی است که به مقدار کافی از رژیم غذایی قابل تامین است.

تاثیر ویتامین D مادر بر ضریب هوشی کودکان؛ باید گفت

کمبود ویتامین D در دوران بارداری شایع است و زنان سیاه پوست بیشتر در معرض خطر هستند زیرا رنگدانه ملانین در پوست تولید ویتامین D را کاهش می دهد. سطوح بالاتر ویتامین D در میان مادران در دوران بارداری ممکن است رشد مغز را تقویت کند و منجر به درجه بالاتری از IQ در کودکان شود. مکمل های غذایی کمبود ویتامین D را برای افراد در معرض خطر اصلاح کرده و عملکرد شناختی را در فرزندان تقویت می کند. این یک مشکل رایج است و می‌تواند بر رشد کودکان تاثیر بگذارد. کمبود ویتامین D حتی در صورت داشتن رژیم غذایی سالم ممکن است رخ دهد. ضمنا این کمبود می تواند به سبک زندگی، برنامه غذایی، رنگدانه های پوست یا سایر عوامل خارج از کنترل ما مربوط شود.

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه