ارسال به دیگران پرینت

خرید سفره قلمکار صورتی شیراز

سفره قلمکار در اصل برای استان و شهر اصفهان می باشد ولی با گسترس و توسعه فرهنگهای مختلف از جمله این محصول در تعدادی از استان نیز این محصول تولید می شود.

خرید سفره قلمکار صورتی شیراز

سفره قلمکار در اصل برای استان و شهر اصفهان می باشد ولی با گسترس و توسعه فرهنگهای مختلف از جمله این محصول در تعدادی از استان نیز این محصول تولید می شود.

سفره قلمکار اصفهان یکی از مشهور ترین سفره های سنتی می باشد که در ایران تولید می شود و همچنین طرفداران زیادی نیز دارد که افراد بسیار زیاد از این محصول و طرح و رنگ بندی بسیار عالی آن راضی هستند و این محصول را بسیاری از افراد برای دکور و یا استفاده برای خانه خریداری می کنند.

از این محصول به عنوان سوغاتی تیز استفاد می شود و به خاطر طرح و رنگ بندی و جنس عالی و ویژگیهای خاص این محصول همواره مورد پسند افراد بوده است و افراد این محصول را به عنوان سوغاتی نیز خریداری می کنند و به برای بستگان خود و غیره می برند.

AA-14

تولید کنندگان زیادی هستند که این محصول را در رنگ بندهای بسیار متنوع و عالی و طرحهای و الگوهای قدیمی طراحی و اجرا و در نهایت به مشتری می فروشند و خرید سفره قلمکار بسیار زیاد می باشد و خریداران نیز همواره طرفدار این محصول می باشند و خواستار آن هستند.

تولید کنندگان با بره گیری از الگوهای باستانی و طرحهای مانگار قدیمی همواره طرحهای بسیار زیبایی را بر روی سفره مستطیل با قلمکاری پیاده می کنند و در بازار نیز عرضه می کنند.

 

سفره قلمکار شیراز

تکنیکهای ایجاد نقش بر روی پارچه قلمکار باعث شده در شکل، ابعاد و اندازه های مختلفی بتوان آن را تولید کرد لذا سفره قلمکار شیراز در اندازه و طرحهای مختلفی خرید و فروش می شود نقوش نوین با ترکیب بندیهای پرکار و ساده روی پارچه های قلمکار ایجاد می شود امروزه پارچه های قلمکار برای تولید سفره، انواع پرده پانچ، کوسن، رومیزی، صنعت مد و طراحی لباس و کیف، مسند استفاده می شوند تنوع طرح و رنگ در تولید پارچه های قلمکار باعث شده در دکوراسیونهای مدرن کاربردهای مختلفی پیدا کنند.

از کاربردهای متنوع پارچه های قلمکار می توان به تولید پرده های کتیبه دار مراسم سوگواری محرم، بقچه، سفره، سجاده و پوشاک اشاره کرد در سویه های مختلف زندگی، پارچه قلمکار وجود دارد و این به دلیل زیبایی خاص آن می باشد و امروزه به دلیل زیبایی که پارچه قلمکار دارد برای تولید تشکچه یا مسند، انوع کوسن، سفره، رومیزی، پاف، کیف و لباس استفاده می شود.

AA-15

برای دکوراسیونهای مدرن سفره قلمکار شیراز بهترین محصول محسوب می شود در هنر قلمکاری از رنگهای طبیعی در گذشته استفاده می شده ولی امروزه برای تولید پارچه قلمکار از رنگهای شیمیایی هم استفاده می گردد برای نگهداری پارچه قلمکار باید آن را در مکانی مرطوب قرار ندهید، چون ممکن است زیبایی پارچه قلمکار در برابر رطوبت از بین برود اگر از پارچه قلمکار استفاده نمی کنید و آن را داخل کمد و دراور چوبی گذاشته اید باید در طی مدت زمانی آن را بیرون بیاورید تا هوا بخورد تا مورد حمله حشرات قرار نگیرد در هنگام خرید پارچه قلمکار باید به رنگ و کیفیت پارچه توجه کنید و در هنگام شستن آن از مواد شوینده ملایم مانند مایع ظرفشویی استفاده کنید و برای جلوگیری از رنگ رفتن پارچه قلمکار آن را با آب سرد بشویید و به هیچ عنوان برای خشک کردن، پارچه قلمکار را روبروی نور مستقیم آفتاب  پهن نکنید و همیشه به پشت نور آفتاب آن را قرار دهید تا خشک شود.

 

سفره قلمکار صورتی

سفره های قلمکار امروزی بیشتر از جنس کتان و دارای طرحهای اسلیمی هستند و از رنگرزی برای تثبیت رنگ سفره ها استفاده می کنند.

مراحل تولید سفره های قلمکار به این صورت است که ابتدا مهر یا قالب را آغشته به رنگ می کنند و روی قسمت مورد نظر در پارچه قرار داده و با ضربه های محکم دست نقش مهر روی پارچه چاپ می شود و روی هر کدام از قلمکاریها چند مرحله کار می شود تا طرح تکمیل شود.

چاپ قلمکار در طول بسیاری از دوره های تاریخی بین مردم سرزمین ما رواج داشت و روی پارچه هایی از طرح و نقش استادان قلمکار با استفاده از چوب درختان میوه مثل گلابی و زالزالک به وسیله رنگهای طبیعی روی پارچه را نقاشی می کردند.

AA-16

یکی از زیباترین نمونه های رومیزی که جنبه کاربردی و تزئینی دارد سفره قلمکار صورتی است که می تواند جلوه خاصی به میز روستیک شما بدهد و حال و هوای محیط را کاملا عوض کند.

سفره و پارچه قلمکار در اشکال هندسی گرد، مربع و مستطیل در ابعاد و اندازه های گوناگون تولید می شود و  تنوع بی نظیری از طرح و رنگ را با خود به همراه دارد که می تواند زینت بخش فضای منزل شما باشد علاوه بر آن کاملا کاربردی است و با توجه به سایز آن می توان روی یک میز پذیرایی کوچک و یا میز ناهار خوری بزرگ پهن کرد تا میز شما در مهمانیها جلوه زیبایی داشته باشد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه