ارسال به دیگران پرینت

هزینه نگهداری زندانیان | نگهداری زندانیان

هزینه عجیب و باورنکردنی نگهداری زندانیان در ماه | نگهداری زندانیان ماهانه چقدر هزینه دارد؟

سخنگوی فراجا گفت: برخی چاره‌ای جز سرقت ندارند.

هزینه عجیب و باورنکردنی نگهداری زندانیان در ماه | نگهداری زندانیان ماهانه چقدر هزینه دارد؟

هزینه نگهداری زندانیان ماهانه چقدر است؟

سردار مهدی حاجیان، در سومین نشست شورای‌عالی ستاد صبر با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه داوری و صلح و سازش، اظهارکرد: اقدامات بسیار خوبی انجام شده که قابل تسری در بخش‌های دیگر است و می‌تواند سیستم قضائی را به سمت حل برخی موضوعات و شناسایی کانون‌های بحران هدایت کند.

وی افزود: فرمانده انتظامی کل کشور ساختاری را برای میانجی گری و صلح و سازش تعریف کرده است. ایجاد دایره مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها از جمله این اقدامات است. ۱۰۳۳ کلانتری ما به این دایره تجهیز شدند و افراد شاغل در این حوزه، تحصیلات علوم اجتماعی و روانشناسی دارند.

هزینه نگهداری زندانیان

حاجیان به موضوع هزینه نگهداری زندانیان در زندان‌ها هم اشاره و تصریح کرد: هر ماه به‌طور میانگین ۱۰ میلیون تومان برای نگهداری یک سارق در زندان هزینه می‌کنیم که با نصف هزینه آن می‌توان پیشگیری کرد.

وی با اشاره به ارائه پرونده‌ها تصریح کرد: در سال گذشته، ۷۸۶ هزار و ۹۴۵ پرونده به دایره مشاوره و مددکاری که زیر نظر معاونت اجتماعی فرماندهی کل کشور است، ارجاع شده که این آمار بیانگر رشد ۱۴ درصدی است. ۷۱ درصد این پرونده‌ها به مصالحه رسیده است. اگر بخواهیم ساختار نظام بندی داشته باشیم باید رابطه با عدالت ترمیمی هم کاری بکنیم.

وی درباره هزینه نگهداری زندانیان ادامه داد: نظام مند کردن این ستاد در قالب میانجی گری و غیره با ساختار مشخص می‌تواند انجام شود. مراکز مشاوره‌ای داریم که ۵۴ مرکز هست و هر کسی هر اختلافی از جمله در حوزه‌های خانواده، طلاق، موافقت نامه‌های قبل از جدایی و … می‌تواند به این مراکز مراجعه کند.

حاجیان با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ روانشناس در این حوزه فعالیت می‌کند، گفت: برای پیشبرد اهداف این ستاد باید فعالیت‌هایی در حوزه فرهنگ‌سازی تخصصی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه برخی افرا چاره‌ای جز سرقت ندارند گفت: معتادین متجاهر از جمله این افراد هستند.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه