ارسال به دیگران پرینت

قیمت نهال خرما پیارم اصلاح شده کشت بافت

برای آشنایی بیشتر با قطعات مختلف و همچنین اجزای گوناگون گل درخت خرما و نهال اصلاح شده آن می توانید با ما همراه باشید که منطبق است با طرحهای این گیاهان تک لپه که نام آنها از جنس نر دارای شش پرچم، سه کاسبرگ و سه گل برگ می باشد که در آن گلهای ماده‌ ای که نیز وجود دارد دارای یک پوشش به همان مقدار است که مادگی ۳ برچه ای می باشد.

قیمت نهال خرما پیارم اصلاح شده کشت بافت

برای آشنایی بیشتر با قطعات مختلف و همچنین اجزای گوناگون گل درخت خرما و نهال اصلاح شده آن می توانید با ما همراه باشید که منطبق است با طرحهای این گیاهان تک لپه که نام آنها از جنس نر دارای شش پرچم، سه کاسبرگ و سه گل برگ می باشد که در آن گلهای ماده‌ ای که نیز وجود دارد دارای یک پوشش به همان مقدار است که مادگی ۳ برچه ای می باشد.

برای آشنایی بیشتر با این درخت و همچنین قسمتهایی که نام آن را اندامهای روینده نامیدند لیف می پردازیم که برای توضیح آن می ‌توان گفت که برگهای غلافی که در نهال خرما که کالا صادراتی نیز بوده که در این نقش وجود داشتند.

C-1

جالب است بدانید که نهال خرما اصلاح شده در قاعده با برگها که آن را در بر می گیرد پوشانده شده است که این غلاف در برگیرنده نفت شامل یکسری بافتهای سفید رابط می باشد که آن می‌ تواند بر اثر آوندهای منشعب که دسته ‌بندی شده‌ اند باشد و همچنین برگ ها به سوی بالا رشد کرده و بافت رابطه را تا یک حدود بسیار زیاد غیر قابل دید یا ناپدید می کند.

که دسته هایی که آوند خشک شده یا قهوه ای دارند به یک صورت نوار لیفی و همچنین بسیار زبر و محکم در آمده که به لبهایی که قسمت جانبی یا تحتانی بوده است می چسبند و تنه را می پوشاند که انواع مختلف نخل درخت خرما از ارتفاع رشد لیف با تمامی مراکز ستون برگهایی که هنوز باز نشده و همچنین بافت لیف و یا رنگهای حدودی آن با  همدیگر متفاوت هستند.

 

نهال خرمای پیارم

نهال خرما کوچک ظریف سیاه پیارم از تجاری ترین نوع خرما بوده و بسیار مناسب صادرات می باشد به علت زیبایی منحصر به فرد و کیفیت فوق العاده ی آن که دارای قند کاملا طبیعی می باشد.

شاید لازم باشد بدانید که در صورت پا جوش زدن این نهال تا حدود 10 سال نیاز به زمان داشته تا این نهال به ثمر رسیده و به مرحله ی محصول دهی برسد.

فصل محصول دهی این نهال از اواخر فروردین تا پایان اردیبهشت بوده و نیز بعد از محصول دهی به مدت یک ماه زمان گرده افشانی این درخت می باشد.

C-2

باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت نهال خرما پیارم متفاوت بوده و بسته به سایز آن می باشد خرما از بیشترین حجم زیر کشت در ایران برخوردار بوده به طوری که تا کنون بیش از 230 هزار هکتار از مزارع کشور، این درخت را پرورش داده و کشاورزان توانسته اند حجم زیادی از این محصول را تولید و به بازارهای جهانی برسانند که شاید بتوان گفت که از بزرگ ترین محصولات خوراکی ایران همین خرما می باشد.

البته طبق آمارهای جهانی ایران در رده ی سوم تولید این محصول قرار داشته و کشورهای مصر و عربستان صعودی در مقامهای اول و دوم قرار دارند، در این زمینه جالب است بدانید که 3 کشور اشاره شده به همراه کشور الجزایر حدود 40 درصد خرمای جهان را تامین می نمایند که سهم ایران از این میان حدود 10 درصد بوده که این میزان شامل یک میلیون و سیصد هزار تن می باشد.

 

خرید نهال خرما کشت بافت

امروزه با استفاده از خرید نهال خرمای مضافتی کشت آن بسیار ساده و آسان شده است میوه ی خرما بافت بسیار نرم دارد که دارای پوسته ی بسیار نازکی است.

میوه ی خرما بعد از مرحله ی اولیه که حبابک نام می گیرد وارد فاز دوم رشد خود می شود و تبدیل به خارک شده در این مرحله میوه سفت ولی بسیار شیرین می باشد عده ای از باغداران در همین مرحله نیز برا ی میوه ی خود مشتری و خریدار دارند و تعدادی از آنها اقدام به فروش خارک می کنند بعد از این مرحله خارکها با تحمل گرمای بیشتر تبدیل به رطب می شوند رطب در واقع همان خارک است که حالا رسیده تر شده و نیمی از آن تبدیل به حالت عسلی مانند شده است در این مرحله نیز خریداران میوه ی رطب وارد میدان شده و شروع به خرید و مصرف این میوه ی خوشمزه و با خاصیت می کنند.

C-3

آخرین مرحله از رشد نهال خرما کشت بافت در واقع همان تبدیل شدن رطب به خرما می باشد که این فرآیند در اوج گرفتن گرمای تابستان به وقوع می پیوندد.

برای اطلاع از آخرین قیمت نهال خرما شاهانی جهرم آماده به کشت می توانید از سایتهای معتبر فروش این محصول کشاورزی خبر بگیرید و  مطلع شوید بافت و جنس نهال بسیار شکننده می باشد.

خرما میوه ی بسیار شیرینی می باشد که از شاخ و برگ این درخت برای ساخت صنایع دستی استفاده می شود و وسایل حصیری بسیاری تولید می شود درخت خرما در تمامی نواحی گرمسیر جهان قادر به رشد می باشد و فقط کافیست که نهال این درخت را درجای با آب و هوای گرم کشت کنید.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه