ارسال به دیگران پرینت

مدرسه | مدرسه مصاف

کسب و کار جدید به سبک رائفی‌پور خبرساز شد | مدرسه مصاف در انتظار آغاز سال تحصیلی

نامش مدرسه مصاف است. م‌ص‌ا‌ف، مخفف مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فرماسونری. مدرسه پسرانه، خصوصی، مجانی و البته بدون مجوزی که می‌خواهد حکمرانان آینده را آماده کند.

کسب و کار جدید به سبک رائفی‌پور خبرساز شد | مدرسه مصاف در انتظار آغاز سال تحصیلی

 مدرسه مصاف

 نامش مدرسه مصاف است. م‌ص‌ا‌ف، مخفف مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فرماسونری. مدرسه پسرانه، خصوصی، مجانی و البته بدون مجوزی که می‌خواهد حکمرانان آینده را آماده کند. اجازه دهید کمی با خاطرات شما بازی کنم. «امیرحسین عزیز (تتلو) به خاطر این روز‌ها به حالت غبطه می‌خورم» یادتان آمد از چه کسی حرف می‌زنم؟

بله علی‌اکبر رائفی‌پور، مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان، کسی که با اظهارنظر‌های عجیبش در مورد فرماسونری، ادیان و فرقه‌گرایی در اواخر دهه ۸۰ به شهرت رسید و به تازگی نام مؤسسش به خاطر مطرح‌شدن در پرونده تخلف چند هزار میلیاردی و جنجالی فولاد مبارکه کمی سر‌ها را برگرداند.

البته مستنداتی از این موضوع در دست نیست، اما برخی صفحات در فضای مجازی اعلام کردند بین رائفی‌پور و فولاد مبارکه ارتباطات مالی وجود داشته که البته او تمام آن‌ها را رد و در پیامی ویدئویی ادعا کرد خودش در روشدن فساد دستی بر آتش داشته است.

به هر حال، طرفداران و البته سایت مؤسسه مصاف، او را استاد صدا می‌کنند. رائفی‌پور با سخنرانی‌هایش معروف است، موضوعی نیست که او درباره‌اش صحبت نکند

از خانواده، نوجوانی، روابط خارجی ایران، نقد فیلم و سریال، تحولات سیاسی، مسائل آخرالزمان گرفته تا بنزین، فساد اقتصادی، سیاست ارزی، دشمن‌شناسی و کرونا و.... در قسمت پایین سایتش آمده است، مطالب این وبگاه با هدف روشنگری در فتنه‌های آخرالزمانی و آشنایی مسلمانان با موضوعات و معارف مهدوی تهیه و تدوین شده است.

یک مدرسه متفاوت

چند ماه پیش تبلیغات مدرسه‌ای با نام مصاف در سطح شهر تهران پخش شد و خبر از اولین آزمون ورودی این مدرسه می‌داد. حالا مسئولان مدرسه دانش‌آموزان را هم انتخاب کرده‌اند و انتظار آغاز سال تحصیلی جدید را می‌کشند.

این مدرسه فعلا دانش‌آموزان پایه دهم رشته ریاضی و انسانی را پذیرش می‌کند و تاکنون توانسته بدون مجوز، آزمون ورودی برگزار کند و دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید را هم انتخاب کرده‌اند.

در سایت مدرسه آمده حوزه تربیت در مدارس کشور فراموش شده و وعده داده، نوجوانان شما را در حوزه‌های اخلاق اسلامی، اعتقادات، آداب معاشرت و... تربیت می‌کند و هدف اصلی تربیت نسل و نیروی انسانی است که در زمان ظهور آماده به خدمت باشند. مدرسه مصاف وعده داده نیرو‌هایی در تراز انقلاب پروش دهد.

هزینه را چه کسی می‌دهد؟

اواخر سال گذشته بود که علی‌اکبر رائفی‌پور در صفحه اینستاگرامی مدرسه مصاف، فیلمی را به اشتراک گذاشت که در آن از مردم تقاضای کمک می‌کند تا هزینه‌های لازم برای مدرسه را تأمین کنند. از پیداکردن یک ساختمان تا هزینه‌های دیگری که تأسیس یک مدرسه به آن نیاز دارد.

قرار است در این مدرسه یک نگاه تربیتی از پایه‌های پایین حاکم باشد، تمامی دانش‌آموزان از نخبگان هستند و قرار هم نیست شهریه‌ای پرداخت شود و همه هزینه‌ها از طریق خیرین تأمین خواهد شد.

رائفی‌پور: مدرسه مجوز دارد، آموزش و پرورش: مجوز ندارد

بر اساس آخرین ویدئوی رائفی‌پور در اینستاگرام، مدرسه مصاف مرداد ۱۴۰۰ مجوز گرفته، اما بررسی‌های خبرنگار «شرق» خبر از این می‌دهد که مدرسه مصاف هنوز مجوز رسمی برای پذیرش دانش‌آموزان را کسب نکرده است.

پس از چند روز انتظار برای کسب اجازه مسئولین از مقامات بالاتر؛ بالاخره اسماعیل فراهانی، «مدیر کل مدارس و مراکزِ آموزشیِ غیردولتی آموزش و پرورش» حاضر شد در رابطه با مجوز مدرسه مصاف با «شرق» گفتگو کند.

طبق گفته فراهانی، رائفی‌پور برای تأسیس مدرسه مجوز ندارد. براساس قوانین هم اگر مدرسه‌ای بدون مجوز اقدام به پذیرش و ثبت‌نام دانش‌آموز کند، باید سریعا تعطیل شود. مسئولین آموزش و پرورش از این موضوع مطلع هستند، اما هنوز اقدامی برای تعطیلی مدرسه مصاف نکرده‌اند.

خط و نشان‌های آموزش و پرورش

فراهانی در پاسخ این سؤال که چرا با علم به نداشتن مجوز، این مدرسه آزمون ورودی برگزار کرده است، گفت: اداره آموزش و پرورش تهران به مراکزی که بدون مجوز اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموز کرده‌اند، تذکر می‌دهد.این تذکر را به آقای رائفی‌پور هم داده‌ایم که برای تأسیس مدرسه یا مرکز آموزشی غیردولتی حتما باید مجوز‌های وزارت آموزش و پرورش را دریافت کنند. ایشان تا ۱۲ شهریور فرصت دارند برای انطباق قوانین و مقررات اقدام کنند، در غیر این صورت با توجه به مقررات موجود و ماده واحده مجلس شورای اسلامی مبنی بر تعطیلی مراکز غیرمجاز، اقدام خواهیم کرد.

با وجود خط و نشان‌های آموزش و پرورش، اما مدرسه مصاف آغاز به کار کرده است. این موضوع را عکس‌ها و خبر‌های منتشرشده در اینستاگرام مدرسه هم تأیید می‌کند. روز‌های اول شهریور ماه با این مدرسه تماس گرفتیم تا کمی بیشتر از برنامه‌های این مدارس بدانیم با این حال شخصی که تلفن درج‌شده در تبلیغات را پاسخ داد گفت که زمان آزمون تمام شده و هیچ اطلاعات دیگری به ما نداد و فقط به این موضوع اشاره کرد که محل مدرسه حوالی شرق تهران و در خیابان دماوند است.

همچنین در رابطه با افرادی که قرار است به دانش‌آموزان آموزش‌های دینی و مهارتی بدهند اظهار نظری نکرد و گفت هنوز هیچ چیز مشخص نیست، او توضیح بیشتری در مورد بودجه این مدرسه نداد و تنها به این نکته بسنده کرد که هزینه‌ها از طریق خیرین تأمین شده است.

هدف مدرسه مصاف چیست؟​

از دیگر هدف‌های مصاف در کنار آموزش‌های بی‌چشمداشت به دانش‌آموزان مستعد کشور، تربیت، شناخت و پیداکردن افراد مستعد برای اداره کشور است و آن‌طور که رائفی‌پور می‌گوید این مدرسه حکمران‌های آینده کشور را آموزش می‌دهد.

در مدرسه مصاف در کنار دروس رایج یک‌سری آموزش‌های دیگر هم به دانش‌آموزان داده می‌شود و آموزش و مهارت‌های زندگی اسلامی از برنامه‌های اصلی این مدرسه است. رائفی‌پور گفته است احتمالا خودش هم به عنوان معلم پرورشی در مدرسه درس خواهد داد و هدف، تربیت نسل و نیروی انسانی است که در زمان ظهور آماده به خدمت باشند.

تکلیف مجوز معلمان چیست؟

هنوز مشخص نیست چه کسانی قرار است در این مدرسه مسئولیت آموزش‌های اخلاقی-تربیتی دانش‌آموزان را به عهده بگیرند. در همین رابطه مدیرکل مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی گفته است که نظارت‌هایی بر آموزش‌های غیردرسی در مدارس وجود دارد، اما او توضیح بیشتری نداد که این ناظران چه می‌کنند و این نظارت‌ها بر چه اصولی است.

از سوی دیگر طبق گفته‌های او کادر آموزشی نیز باید مجوز داشته باشند؛ لازم به یادآوری است که این مدرسه تا زمان نگارش این گزارش هنوز معلمان و کادر آموزشی خود را معرفی نکرده و احتمالا هنوز هم مجوزی برای آن‌ها صادر نشده است.

چرا رائفی‌پور مدرسه زده؟

اطلاعاتی در مورد مدرک دانشگاهی رائفی‌پور در دسترس عموم نیست. با این حال معتقد است هر کس که در نظام جمهوری اسلامی منصب دارد باید یک «سرتیفیکیت» (مدرک) خاص داشته باشد و جرقه همه چیز در نوجوانی اتفاق می‌افتد و فرد باید قدرت نه‌گفتن داشته باشد.

او معتقد به عدالت آموزشی است و می‌خواهد برای مبارزه سیستماتیک با بی‌عدالتی آموزشی در تهران، یک مدرسه حکمرانی تأسیس کند و این تازه شروع ماجراست.

تناقضات رائفی‌پور

اطلاعاتی در مورد مدرک دانشگاهی او در دسترس نیست و نتوانستیم مقالات علمی یا پژوهشی او را پیدا کنیم. سال ۱۳۹۹ در مصاحبه‌ای با شبکه افق صداوسیما او به عنوان استاد دانشگاه، نظریه‌پرداز، پژوهشگر حوزه دشمن‌شناسی و آخرالزمان‌شناسی، مدرس واحد‌های درسی «دشمن‌شناسی»، «تاریخچه استکبار» و «مدیریت رسانه» در دانشگاه امام صادق (ع)، آینده‌پژوه تحرکات صهیونیسم جهانی و مدیر مؤسسه «مصاف ایرانیان» معرفی شده است.

مؤسسه مصاف مکان مشخصی ندارد، به نظر سایتی است که صرفا سخنرانی و ویدئو‌های رائفی‌پور را پخش می‌کند. گزارش مالی آن شفاف نیست و شامل واحد‌های غیرمرتبط است، از مهدویت گرفته تا اقتصاد و واحد معماری. در سایت رسمی و موضوع تشکیل این مؤسسه، برگزاری همایش و سمینار، ارائه خدمات مشاوره‌ای مدیریتی برای اخذ وام و... بیان شده است.

مؤسسه یک سال بعد از دولت احمدی‌نژاد در سال ۹۰ تأسیس شده و در داخل سایت فرمی قرار دارد و می‌توانید با پرکردن و ارسال آن با استاد ملاقات کنید. هرچند رائفی‌پور به طور مرتب در فضای مجازی اخبار مرتبط با مدرسه را منتشر می‌کند و حضور فعالی دارد، اما تلاش‌های «شرق» برای مصاحبه با او بی‌نتیجه بود.

کلام آخر

در آخر اینکه رائفی‌پور بیراه هم نمی‌گوید سال‌هاست کارشناسان حوزه آموزش فریاد می‌زنند که عدالت آموزشی در سیستم آموزش و پرورش ایران برقرار نیست. درصد بالایی از رتبه‌های برتر کنکور در بهترین و گران‌ترین مدارس تحصیل کرده‌اند و دسترسی درستی به کتاب‌های کمک‌آموزشی، معلمان خبره و کلاس‌های درس داشته‌اند این موضوع برای دانش‌آموزانی که مستعد هستند، اما در شهر‌ها و روستا‌های کوچک زندگی می‌کنند با سختی زیادی ممکن می‌شود یا اصلا پیش نمی‌آید؛ اینکه مدرسه‌ای به معنی واقعی کلمه غیرانتفاعی تأسیس شود و هدف آن عدالت آموزشی باشد تا نخبگان با صرف کمترین هزینه بتوانند در آن تحصیل کنند کار بسیار پسندیده‌ای است، اما سؤال و نقد اینجاست که آیا هر گروهی صرفا به دلیل داشتن تریبون و ارتباطات گسترده، صلاحیت تربیت نوجوانان را دارد؟ تعلیم و آموزش مهارت‌های زندگی و دینی موضوعی نیست که بتوان به راحتی به آن ورود کرد و برای آن باید مدرک داشت، دوره دید و کاری تخصصی انجام داد. آیا علی‌اکبر رائفی‌پور و کارکنان مؤسسه مصاف این تخصص و صلاحیت را دارند؟ اگر دارند با چه مدرکی؟ با چه تجربه‌ای؟

منبع : برترین ها
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه