ارسال به دیگران پرینت

سکته | سکته مغزی

سکته مغزی رابطه مستقیم با گروه خونی انسان دارد

بنا بر نتایج یک پژوهش علمی که در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند صورت گرفته است، گروه خونی افراد ممکن است با خطر سکته زودرس مرتبط باشد.

سکته مغزی رابطه مستقیم با گروه خونی انسان دارد

سکته مغزی

بنا بر نتایج یک پژوهش علمی که در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند صورت گرفته است، گروه خونی افراد ممکن است با خطر سکته مغزی زودرس مرتبط باشد.

به گزارش نشریه علمی «نوروساینس نیوز»، در این پژوهش از داده‌های موجود در مطالعات ژنتیکی با تمرکز بر سکته‌های ایسکمی مغزی در افراد زیر ۶۰ سال استفاده شده است.

سکته ایسکمی مغزی یا انسدادی بر اثر انسداد جریان خون به مغز رخ می‌دهد.

دکتر استیون جی کیتنر، استاد عصب‌شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند و یکی از پژوهشگران اصلی این مطالعه گفت: «تعداد افراد مبتلا به سکته‌های زودرس رو به افزایش است. احتمال مرگ این افراد از این وضعیت خطرناک بیشتر است و بازماندگان به طور بالقوه با چندین دهه ناتوانی روبرو هستند. با این حال تحقیقات کمی در مورد علل سکته‌های زودرس وجود دارد.»

در این فراتحلیل، داده‌های ۴۸ مطالعه پیشین بر روی سکته‌های ایسکمی در افرادی که گروه ‌های خونی آ، آ ب، ب، اُو (A, AB, B, O) دارند، مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتند.

محققان دریافتند افرادی که گروه خونی A دارند، در مقایسه با گروه‌های خونی دیگر، ۱۶ درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی زودرس هستند. و خطر سکته مغزی زودرس در افراد دارای گروه خونی O حدود ۱۲ درصد کمتر از بقیه گروه‌های خونی است.

نتایج این گزارش در ژورنال عملی «عصب شناسی» Neurology منتشر شده است.

منبع : صدای آمریکا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • احمد نوری هستم از مازندران ارسالی در

      سلام وقتتان بخیر؛ الا درحدود نزدیک به بیست سال است که دارای سرگیجه سردردهای ناگهانی برایم پیش میاید و هم‌اکنون هم دارای سردرد هستم آیا این امکان را دارد سکته مغزی مغزی ناقص باشد یا نه؟ باتوجه به اینکه گروه خونی بنده oمثبت هم است؟ چرا برایم بیشتر مواقع این وضعیت پیش میاید.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه