ارسال به دیگران پرینت

قیمت مرغ | قیمت مرغ در بازار | افزایش قیمت مرغ

پشت پرده افزایش قیمت مرغ | چرا قیمت مرغ دوباره گران شد؟

چند روزی می‌شود که قیمت مرغ افزایش یافته و به بالاتر از نرخ مصوب رسیده است، افزایش قیمتی که مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی علت آن را تعادل میان عرضه و تقاضا عنوان کرد.

پشت پرده افزایش قیمت مرغ | چرا قیمت مرغ دوباره گران شد؟

حبیب اسدالله نژاد در پاسخ به چرایی افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: در یک ماه و نیم گذشته به دلیل بالا بودن تولید، تعادل میان عرضه و تقاضا بهم خورده بود و مرغداران به شدت در زیان بودند؛ به طوری که مرغداران به دلیل افزایش تولید و نبود بازار کافی برای مصرف مرغ های زنده تولیدی ۲٠ تا ۱۵ هزارتومان زیر قیمت یعنی کیلویی ۲۷ تا ۳۰ هزارتومان می‌فروختند.

وی ادامه داد: در حال حاضر میان عرضه و تقاضا تعادل نسبی ایجاد شده و قیمت مرغ افزایش یافته است. اگرچه هنوز به قیمت واقعی تولید نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: قیمت مصوب مرغ گرم از ماه‌های قبل ۵۹ هزارو۸۰۰ تومان تعیین شده که بایستی این عدد تغییر کنند. در غیر این صورت مرغداران متحمل خسارت خواهند شد؛ وعده ای نیز در این خصوص برای اصلاح قیمت از اول مهرماه به مرغداران داده شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت مرغ منجر به کاهش مصرف و در نهایت زیان تولیدکنندگان نخواهد شد، گفت: طبیعتا هرچه مصرف کمتر شود تولید نیز متناسب با آن کاهش می یابد و نباید شرایط به گونه ای پیش برود که تولیدکننده با قیمت بالا محصولی را تولید کند و با قیمت پایین بفروشد و زیان کند. در حقیقت هم باید به تولیدکننده توجه شود و هم مصرف کننده.

اسدالله نژاد همچنین به میزان جوجه ریزی ماه قبل اشاره کرد و گفت: جوجه ریزی در مرداد ماه، ۹۴ میلیون قطعه بوده است

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه